SunnyGTi2.0 Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Skal trekke noen nye "vegger" i bagasjerommet. Bruker stoff fra bilradiospesialisten. Dette skal etter det jeg har hørt være en del mer elastisk og tykkere enn det på biltema. Litt vanskelig å forklare, men jeg skal trekke tre plater som er skrudd sammen, som et hjørne på en basskasse. Kun 90 graders vinkler. Noen som har gode tips til hvordan jeg bør skjære stoffet for å få skjøten minst mulig synlig? Lurt å klippe til stoffet først, og lime fast etterpå, eller bare klippe stoffet underveis. Blir jo fort litt søl med limen. (Bruker Stinger spraylim - henger noe grønnj*vlig) Håper noen har noen gode tips! Skal prøve å fikse noen bilder av det som skal trekkes, men bare fyr løs om dere har noen lure løsninger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 det skal gå greit å trekke og klippe så lite som mulig underveis. den filten på brs er tykkere og noe vanskeligere og skjule skøter med :) Hadde jo vært fint om du hadde lagt ut litt bilder, så kunne vi vurdert det med flere.. er forresten greit å bruke ei skrape eller cd cover å strekke det ut litt :rolleyes: Lykke til!! svein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Skjær så lite som mulig når du trekker teppet, legg gjerne stoffet dobbelt om du må det for å komme rundt hjørner o.l, så gjennomskjærer du der hvor du har to lag etterpå og fjerner de overflødige bitene, da får du en skjøt som passer 100% perfekt sammen, gjør du dette riktig så vil du aldri se skjøten og det spiller ingen rolle om du sjærer rett, bare du gjennomskjærer der hvor du har dobbelt lag med stoff. NB: bruk en tapetkniv med helt nytt blad, da får du mye penere skjøter, saks funker dårlig. Ett annet trix hvis det er sort eller grått teppe du skal bruk så kan du ta en spryboks å lakke ett tynt lag i ca samme farge som teppet på de flatene du skal trekke, hvis det glipper litt i skjøtene dine så vil ikke det syns pga lakken. Beklager hvis det var dårlig forklart:) Mvh Pål B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Tusen takk for gode svar fra dere begge! Jeg prøver meg på å gjøre det sånn du forklarte earthquake! Må bare handle hjem en skarp tapetkniv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Bare hyggelig:) Jeg liker å bruke liten tapetkniv, de med bare 5-6mm bredt blad, ikke de vanlig store. Du får kjøpt de i alle jernvarebutikker, clas ohlson, biltema m.f. Ta kontakt med Autod her på forumet, så får du kjøpt deg litt skikkelig lim, han har også veldig fin strekkbar vinyl og teppe. Mvh Pål B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg