Gå til innhold

B230K og clutch osv.. Spørsmål

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg henta K-motoren min, den mangler clutch og gear kasse.

Kasse har jeg (5-trinns) og clutch har jeg jo..

MEN..... Passer clutchen som står nå på min B32A med 5-trinns kassa på 230K'n med 5-trinns kassa ?

Hvis ikke, hva må jeg i tilfelle ha nytt, og er det store summer det er snakk om ?

Foresten, noen som har et sjema som viser hvor alle slangene til K motorene skal gå hen ? angry Er et par som har døtti ut.. Og dem vil hjem :D

Tusen takk for svar på forhond takk bonde

EDIT:

Hva annet må jeg eventuelt ha nytt for å gå fra 23A til 230K ? Gasswire må vel være lenger, men den jeg har står i en bue nå, så den er kansje lang nåk. Men er det andre ting ? :)

Takk takk sombrero

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

Nå har jeg henta K-motoren min, den mangler clutch og gear kasse.

Kasse har jeg (5-trinns) og clutch har jeg jo..

MEN..... Passer clutchen som står nå på min B32A med 5-trinns kassa på 230K'n med 5-trinns kassa ?

Hvis ikke, hva må jeg i tilfelle ha nytt, og er det store summer det er snakk om ?

Foresten, noen som har et sjema som viser hvor alle slangene til K motorene skal gå hen ? angry Er et par som har døtti ut.. Og dem vil hjem :D

Tusen takk for svar på forhond takk bonde

EDIT:

Hva annet må jeg eventuelt ha nytt for å gå fra 23A til 230K ? Gasswire må vel være lenger, men den jeg har står i en bue nå, så den er kansje lang nåk. Men er det andre ting ? :)

Takk takk sombrero

tror clutch å gir du har passer på k-motoren din :rolleyes:

trenger ikke lengre gasswire ;) det er vell elektronisk tenning på den motoren, men det opplegget her du vell :rolleyes:

hvor går/kommer slangene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror clutch å gir du har passer på k-motoren din :rolleyes:

trenger ikke lengre gasswire ;) det er vell elektronisk tenning på den motoren, men det opplegget her du vell :rolleyes:

hvor går/kommer slangene fra?

Dem kommer fra den vacum klokka eller hva det heter.. der alle slangene kommer fra.. Det er En grønn og en rød som jeg tror skal være på forgasseren INN mot motoren, for dem er bøyde til å gå opp i mellom der..

Så er det en gul, ikke knall gul, men litt falma gul (der er en annen knall gul) som er løs som går til vacum klokka og der er det ikke flere plasser å sette den på, og andre enden vet ikke jeg.

Så er det en liten slange med et T stykke på.. husker ikke helt hvor den kom fra..

Men har en kompis som har K motor som går. Så kan se på hans vis jeg får problemer..

Og den "wiren" som går fra lokket opp på forgasseren, er det veldig viktig at den er der ? (Hva er den til? :rolleyes: )

Tusen takk for tegninger og svar :)

EDIT:

De tegningene, er fra 85 mod. Er slangene samme farge og går på samme stedet på dem ? Min er 87 mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står "Årsmodell 1985-", betyr det at det gjelder årsmodell fra og med 1985.

Ja, d vet jeg.. Tenkte ikke over det :D Så ikke den - helder.. hehe..

Men tusen takk likevel :)

Men se min forige post..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Vomaz!

Dem kommer fra den vacum klokka eller hva det heter.. der alle slangene kommer fra.. Det er En grønn og en rød som jeg tror skal være på forgasseren INN mot motoren, for dem er bøyde til å gå opp i mellom der..

Så er det en gul, ikke knall gul, men litt falma gul (der er en annen knall gul) som er løs som går til vacum klokka og der er det ikke flere plasser å sette den på, og andre enden vet ikke jeg.

Så er det en liten slange med et T stykke på.. husker ikke helt hvor den kom fra..

Men har en kompis som har K motor som går. Så kan se på hans vis jeg får problemer..

Og den "wiren" som går fra lokket opp på forgasseren, er det veldig viktig at den er der ? (Hva er den til?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Vomaz!

Og den "wiren" som går fra lokket opp på forgasseren, er det veldig viktig at den er der ? (Hva er den til?)

hmm :rolleyes:

*sitter å blar i to rep. håndbøker... får å få bedre forrståelse;)

tror det er best å se selv i et motorrom til en som har det på stell;)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en kompis som har 230k så det skal gå greit da..

Men på den tegningen her, denne boksen har ikke jeg... Er det noe jeg må ha ??

Bilde.JPG

Og hva er den tingen pilen peker på ? Hva brukes den til ?

(Det røret som går fra eksosanlegget, til luftfilter bokse, er det viktig at den er der? Hva gjør den for oppgave ? :/)

Nå har jeg bestilt nye motor fester også;) Og den klossen på kassa.. :D

Takk for svar !

Mvh.

Fredrik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har manuell choke tror jeg.. men den klokka er der da.. :/ vet ikke helt jeg..

Men vet noen om clutchen min passer på denne ? Har B23A med 5tr kasse.. passer den rett i K motoren med 5er kassa ? Det er viktigest da.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har manuell choke tror jeg.. men den klokka er der da.. :/ vet ikke helt jeg..

Men vet noen om clutchen min passer på denne ? Har B23A med 5tr kasse.. passer den rett i K motoren med 5er kassa ? Det er viktigest da.. :/

så lenge kassa er en m47 så passer dn på alle b2xx motorene;)

står ei plate midt under kassn.. står vell m47 stemplet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 5-trinns kasse (ikke OD)

Men regnet med at den passa.. Men clutchen.. og trykk plata.. det er det som er spørsmålet :/

har du ikke clutch ifra m47 kassa? er jo bare å se på "splansn = tappen som clutchen går på" om det er lik mange tagger;) mener det skal være bare m45 som har to typer "splans"

er forskjell på m45 fra en b19 motor og en fra en b21 motor.. men fikk høre at ifra b21 og oppover til b230 passer kassene (har lik tapp som clutchen går inn på) om hverandre... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider