Gå til innhold

HASTER: ØK: tankarmatur for innsprøytningsmotor

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at man kan modde en pumpe på en armatur uten tankpumpe.

En ny pumpe koster 600kr + mva, eller var det 600 inkl mva? Med rabatter, blir det ikke så gale for en ny pumpe, da uten armatur.

volvohuggeren skal ellers ha 600kr for brukt armatur med brukt pumpe.

Bør gå ann å finne armatur for 200kr og kjøpe en ny pumpe. (om du finner privat feks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo fortsatt min da. men var jo så jævla stuk å få den ut at bare jobben med å ta den ut er verdt 200kr.

lett å få ut.. tok meg et par minutter sist. og da satt armaturen i bilen.., men har du fått den ut nå da og er klar til å selge meg den?

DaButcher: har armatur og pumpe, men trykkrøret på armaturen lekker bensin (anslått ca 0,5-1liter/time ved drift) og det blir mye søl, brannfarlig og lite økonomisk. så er selve armaturen jeg TRENGER men kjøper like godt hele greia med pumpe. blir mindre jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøppte nytt komplett armatur og pumpe til min. Kostet 2400 hos iglebekk motor, men det tok jo nesten 2 måner før jeg fikk det grunnet ferie osv. Ring til BCB bil, de har roen på det der...

koster 2700 på volvo (mener å huske at det var med pumpe..)

får spør bcb. har jo littegranne rabatt der også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster 2700 på volvo (mener å huske at det var med pumpe..)

får spør bcb. har jo littegranne rabatt der også :D

Ja, jeg handler nesten kun hos BCB. Det er utrolig mye billigere der enn hos alle andre.

Jeg hadde tæringer på mitt armatur så bensinpumpa sugde inn luft og laget luftlommer i bensintilførselen. Så nå sprayet jeg GODT med techtyl nedi etter montering. Jævla dyre greier det der...! Pass på at du får filter og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg handler nesten kun hos BCB. Det er utrolig mye billigere der enn hos alle andre.

Jeg hadde tæringer på mitt armatur så bensinpumpa sugde inn luft og laget luftlommer i bensintilførselen. Så nå sprayet jeg GODT med techtyl nedi etter montering. Jævla dyre greier det der...! Pass på at du får filter og..

ja, faen skulle tro det var av gull :D er jo ikke rare greiene egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,

Jeg skal ha custom injection-armatur.

henger pumpen i røret og henger en slange på der, det må da funke greit?

Det er jo hull til retur på en gasser-armatur også!

det gidde ikkje eg mekke til. eg ser en veldig stor fordel i at bensinmålaren fungera sånn som den skal..

ikkje noke retur på gasserarmatur nei (kanskje på B230K..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil da si at jeg som har B23A motor, ikke har retur "inn" på armaturet mitt i tanken ? Må jeg skifte tanken for å få retur ? Skal ha K motor, har heldigvis liggende bensin tank fra den volvoen og slangane også..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil da si at jeg som har B23A motor, ikke har retur "inn" på armaturet mitt i tanken ? Må jeg skifte tanken for å få retur ? Skal ha K motor, har heldigvis liggende bensin tank fra den volvoen og slangane også..

Trur noken bila med B230K motor kom med tankarmatur med retur. Men det e ikkje det viktigaste. det viktigaste er jo tankpumpa og returen kan en alltids legge inn foran bensinpumpa med et t-stykke. veit ikkje om det fungera, men det bør no fungere sånn passe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren jeg skal ha mener jeg på har retur. Der er vertfall 2 bensin slanger.. og på tanken var det to rør som kom opp.

Det er vel ikke bensin pumpe i tanken på 230k.. er ikke det mekanisk pumpe da ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider