Gå til innhold

hjelp og råd til sparkling av småbulk!

Ranger emnet

Spiffy

Anbefalte innlegg

heisann!

krassja litt i vinter å fikk en bulk i døra å litt av panelet bak

DSC00091.jpg

har nå retta d ut igjen så d ser slik ut:

DSC00096.jpg

men d trengs fortsatt litt sparkel for å få d helt bra igjen...så mitt spørrsmål er: hvordan går jeg frem??

var på byggmakker idag å kjøpte glassfibersparkel, slipepapir(p60), et finere slipepapir, svart lakk, grunning, å sparkler...pluss en diger twix sjokolade :D (kaffepausene vettu) er d noe mer jeg trenger??

BTW: dette er sånn d egentli skall se ut:

DSC00097.jpg

Nissan Sunny GTI 16v

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk syre grunning, fint ca 500-1000korning på papiret, hvis ikke ser du slipe ripene!! ikke gni hardt på sparkelen men løst! mere makt jo dypere og større slipe riper!!!

syre-hvaforno?? umm....kjøpte bare no sånn universalgrunning mot rust jeg....men viss jeg har forstått rett:

-slipe vekk rust å lakk der jeg skal sparkle

-grunne

-sparkle

-finpusse

-lakk

rikti??

Nissan Sunny GTI 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss en diger twix sjokolade :D (kaffepausene vettu) er d noe mer jeg trenger??

Kaffe selvfølgelig. Selv så foretrekker jeg brus av ett eller annet slag. Mange sverger også til øl, men ikke kjør rett etterpå hvis du velger det. Musikk, pågangsmot og godt humør er også greit å ha. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe selvfølgelig. Selv så foretrekker jeg brus av ett eller annet slag. Mange sverger også til øl, men ikke kjør rett etterpå hvis du velger det. Musikk, pågangsmot og godt humør er også greit å ha. Lykke til!

ØL ja! hmm.....litt for kaldt til d ennå, blir nokk ikke før til sommern d, kald utepils, musikk, å bil! da er jo alt toppers da*drømme*

Nissan Sunny GTI 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. slip reint til metallet

2. ikke for kraftige overganger mot gammel lakk

3. matt ned området, så grunningen sitter enda bedre

4. vask med acryl/silikonfjerner

5. tynne lag med grunning(syre eller epoksi)

6.slip ned lagene, er du fornøyd så kan du vaske området

7. tynne lag med fyller, gjenta punkt 6,

8. ikke masker kant som du skal slutte å lakke ved, slutt heller å spray så du får litt fading mot original lakk(gjør du dette nøye så blir resultatet bra) masker der hvor det trengs,

9.slip med fint slipepapir, ca 1000korning og dypp papiret i vann, (mindre riper=bedre resultat)

10. klarlakk og eventuelt ta punkt 9 en gang til!! lykke til med arbeidet thumpsup

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei angry IKKE bruk fingrene for guds skyld, bruk hele håndflaten, hvis du har holdt på å føle overganger en stund, så ta deg en pause så du ikke føler deg lei på overgangene! og ikke bruk den hånda du feks hamrer med, den er ikke like følsom som den du ikke hamrer med!! tro meg, mitt yrke! og kjøp skikkelig sparkel, ikke noe fra biltema osv! og maks to mm per lag med sparkel!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider