Gå til innhold

hjelp og råd til sparkling av småbulk!

Ranger emnet

Spiffy

Anbefalte innlegg

herding av sparkel og slikt.. men bryr oss ikke så mye om det på arbeid... men minst muleg med finsparkel... og kjenn med hele handa ja... og viss du pusser lett over med noe 300 - 500 papir (tørt bare) så kjenner du bulker og ujevnheter bedre enn en overflate som er pusset med 120 papir... :)

og viss du lar lakken "fade" ut over den gamle som det nevnes så husk å vask flaten du skal fade ut over MEGET bra.. bruk noe sililon fri rubbing f.eks.. også etterpå (noen dager) så polerer du overgangen :) strøøkent ;) bare pass på at lakken flyter sammen, og ikke blir liggendes i masse små dråper... :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

umm...alså, hele bilen skal ommattlakkeres etterpå så blir bare å hive på sparkel så fikser lakkerern resten....hehe....sånn cirka ivertfall...men er jo noen småbulk på døra, han lakkerern jeg pratte me sa jeg burde prøve å få tak i ei ny dør før han sku lakkere den, mente d bare var tull å sparkle over på døra, mente d kom bare til å sprekk opp igjen!?!?! noen formeninger om dette? er ikke så sugen på å legge ut tusen spenn på ei ny dør...men må man så må man....skal jo se litt vettugt ut...

Nissan Sunny GTI 16v

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han lakkerern jeg pratte me sa jeg burde prøve å få tak i ei ny dør før han sku lakkere den, mente d bare var tull å sparkle over på døra, mente d kom bare til å sprekk opp igjen!?!?!

Det stemmer det han sier, med mindre det bare er et tynt lag du skal legge..

Hvis det er for tjukt, kan sparkel sprekke opp igjen etter et par års tid. Vibrasjoner og spenning i metallet er vel som regel grunnen til det. Pluss at sparkelen blir vel dårligere med tida.. BTW.. fikk to dører gratis jeg i dag. Rustfrie;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider