Laaars Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Hei! Sitter her og skal skrive søknad til Biltilsynet ang. ombygging fra 1.1 til 1.8 16V. Det første jeg tenker på er at det er en 1.1 fra før, og at motorfestet må sveises om. Kan det tenkes at de reagerer på dette? Kommer til å få gjort det på sveiseverksted så jeg har papirer og garanti på arbeidet. En annen ting er, hva må byttes og settes inn? Skivebremser bak, stabstag her og der osv... Men noen som har en mer nøyaktig beskrivelse av dette? Kan tenke meg at de er ganske nøye på dette området, bl.a. om dim. på bremseskiver, hvilke stabstag hvor osv. Om noen kunne hjulpet til her så hadde jeg vært veldig takknemlig :) EDIT: Skal jeg sende den til vegdirektoratet, eller til Billingstad Trafikkstasjon (Som er nærmeste trafikkstasjon)? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Hei!Sitter her og skal skrive søknad til Biltilsynet ang. ombygging fra 1.1 til 1.8 16V. Det første jeg tenker på er at det er en 1.1 fra før, og at motorfestet må sveises om. Kan det tenkes at de reagerer på dette? Kommer til å få gjort det på sveiseverksted så jeg har papirer og garanti på arbeidet. En annen ting er, hva må byttes og settes inn? Skivebremser bak, stabstag her og der osv... Men noen som har en mer nøyaktig beskrivelse av dette? Kan tenke meg at de er ganske nøye på dette området, bl.a. om dim. på bremseskiver, hvilke stabstag hvor osv. Om noen kunne hjulpet til her så hadde jeg vært veldig takknemlig :) EDIT: Skal jeg sende den til vegdirektoratet, eller til Billingstad Trafikkstasjon (Som er nærmeste trafikkstasjon)? du sender den til den trafikkstasjonen du skal godkjenne på så sender de papirene til de instanser som skal ha de... uansett så må du ha en plan før du skriver en søknad, så vent litt med den søknaden du... må skaffe deg litt dokumentasjon, muligens noen ombyggingsbrev fra møller.. begynn med å få et ombyggings brev fra din 1,1 til gti motoren på 112 hk.. da har du en begynnelse å gå ut ifra... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Har en liste over det som trengs for å bygge om til 112hk motoren, det er riktignok fra 1.5/1.6 liter. - Komplett motor og girkasse med drivaksler - Bremseskiver foran 20x239 mm Ø med dertilhørende bremsesadler - 9" Bremsekraftforsterker - Bremsekraftregulator for bakre bremsekretser - Hjulsylindre bak 17,46 mm Ø - Stabilisator både foran og bak - HR dekk på minimum 5 1/2J x 13” felger - Plastikkskjermkanter på alle skjermene Men sånn utenom motoren vet jeg ikke om forskjeller fra 1.1 som jeg har til 1.5. Kanskje noe med bremser etc. men... alt kommer til å byttes uansett. Men hvis jeg skal bygge om til 1.8 16V så kreves det kanskje enda kraftigere bremser, stabstag osv. Må jo også ha skiver bak, fra Golf 2? Da må jeg vel også få med avlastningsventil. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Du må legge bensinrørene over på andre siden av bilen og. Dette er noe de legger stor vekt på ved godkjenning. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Er en fordel med dokument på ombygging fra mk1 8v til 16v utgitt fra møller sombrero Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Jeg trodde ikke de ga ut dette siden bilen ikke kom originalt med motoren? Isåfall, noen her som har det? Om man har disse papirene, er det fortsatt vits å søke da? Mener de må godkjenne bilen med motoren om man har papirer på ombyggingen og at de sjekker at det stemmer. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Er en fordel med dokument på ombygging fra mk1 8v til 16v utgitt fra møller sombrero dette brevet finnes ikke nei... ikke fra møller sentralt, da må det være en privatperson som er ansatt der som har tatt seg friheten til å lage ett... godkjenningsbrevene til møller er egentlig bare brev som beskriver forskjeller mellom forskjellige bil modeller som har kommet ut.. disse kan da brukes som dokumentasjon for ombygging.. en mulighet er å få strupet ned 16v motoren til 112 hk, og få papirer på dette fra godkjent rullende landevei, så søke om å få den motoren med samme effekt som gti godkjent på gti opsett med bremser o.l ver slik jeg fikk igjennom mitt 16vT prosjekt iallefall... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 dette brevet finnes ikke nei... ikke fra møller sentralt, da må det være en privatperson som er ansatt der som har tatt seg friheten til å lage ett... godkjenningsbrevene til møller er egentlig bare brev som beskriver forskjeller mellom forskjellige bil modeller som har kommet ut.. disse kan da brukes som dokumentasjon for ombygging.. en mulighet er å få strupet ned 16v motoren til 112 hk, og få papirer på dette fra godkjent rullende landevei, så søke om å få den motoren med samme effekt som gti godkjent på gti opsett med bremser o.l ver slik jeg fikk igjennom mitt 16vT prosjekt iallefall... Hvordan struper man en bil? mye arbeid? rullende landevei? Har planer om å bygge en caddy pickup med 16v maskin fra G2... Møller mente jeg aldri i verden fikk godkjent denne i Norge. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 strupingen av bilen kan skje ved hjelp av å sveise inn hindring i eksosen eller å begrense innsuget for eksempel.. rullende landevei er noen tromler som dekkene settes på slik at man kan dokumentere effekten til motoren... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Du må legge bensinrørene over på andre siden av bilen og. Dette er noe de legger stor vekt på ved godkjenning. Vet det ikke er du som har bestemt dette; men hva skal det være godt for? Både gasser-bilene og GTI-modellen hadde bensinrørene på høyresiden av bilen fra tanken og bak. Om du mener i motorrommet er det null problem: Om du bygger på en gasserbil, så kommer rørene opp på riktig side i motorrommet (ja, de har mindre diameter, men det fløder mer enn nok for det). Om du har en GTI er det bare å bøye om rørene så de får ønsket retning, kappe vekk det overflødige med en rørkutter og flense opp rørendene igjen. Om du er skikkelig elegant bruker du innsug fra Scirocco. Da har GTI'en sine rør riktig retning allerede fra fabrikk;) Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Er ikke mitt påfunn nei. Det beste er jo å bruke scirocco innsug seff, men ikke hver dag man kommer over slikt. -Det jeg mener er viss du går fra gti 8v til 16 så er bensinrørene på motsatt side, disse må flyttes over, IKKE forlenges. Det som i dette tilfelle ikke blir godkjent er når det orginale 8v greiene er der så skjøter folk på 2x1m med slange og trekker rundt motoren, -dette blir feil. Er ikke noe stor operasjon, men viktig for godkjenningen sin del. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Jeg trodde ikke de ga ut dette siden bilen ikke kom originalt med motoren? Isåfall, noen her som har det? Om man har disse papirene, er det fortsatt vits å søke da? Mener de må godkjenne bilen med motoren om man har papirer på ombyggingen og at de sjekker at det stemmer. Disse papirene ble utgitt tidligere så det er endel golf 1 godkjent med 16V og da bremser fra tidlig golf 2 16V. Problemet er at selv med kopi av disse eller henvisning til en av disse bilene så får man ikke automatisk godkjent ens egen bil.... Så det er ingen automatikk i at dersom han fikk godkjent det så må jo jeg får det også... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Er det noen her på forumet som har disse papirene og som kan ta en kopi eller scanne? Hadde vært utrolig bra! Hvis ikke får jeg prøve så godt jeg kan... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 jeg kjøpte meg en golf 1 igår som er godkjent med 16v og har skivebremser bak.. Litt OT :D Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet Mars 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2005 dette brevet finnes ikke nei... ikke fra møller sentralt, da må det være en privatperson som er ansatt der som har tatt seg friheten til å lage ett... godkjenningsbrevene til møller er egentlig bare brev som beskriver forskjeller mellom forskjellige bil modeller som har kommet ut.. disse kan da brukes som dokumentasjon for ombygging.. en mulighet er å få strupet ned 16v motoren til 112 hk, og få papirer på dette fra godkjent rullende landevei, så søke om å få den motoren med samme effekt som gti godkjent på gti opsett med bremser o.l ver slik jeg fikk igjennom mitt 16vT prosjekt iallefall... Er ikke lenge siden de slutta å sende ut slike brev. Men om du spør nå har de aldri hatt sånne :) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.