Gå til innhold

Vil ikke starte når den er varm :S

Ranger emnet


tosk

Anbefalte innlegg

motor er B23A, starte lett som faan når den er kald, men når den er varm, nekter den å starte...

 

den har elektronisk tenning, går nå me 95bensin, (forige eier som fylte) skal ha 98, d har jeg fylt nå, men har ikke komet så langt an 98 er i bruk :P

noen som har noen ideer hva d kan være?

 

peaCe

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

motor er B23A, starte lett som faan når den er kald, men når den er varm, nekter den å starte...

 

den har elektronisk tenning, går nå me 95bensin, (forige eier som fylte) skal ha 98, d har jeg fylt nå, men har ikke komet så langt an 98 er i bruk :P

noen som har noen ideer hva d kan være?

 

peaCe

hvordan er "symtomene" ved start?? tenker på lyder når nu vrir om nøkkelen, når den er varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk stift(åpningen), kondensator, plugger, ledninger osv...

 

 

er elektronsik tenning vettu, er ikke stift osv, men skal bytter plugger osv snart! får håppe d bli bedre da!

 

Å en ting til, når den er varm så vil den ikke stoppe, bare står å går når tenninga er slått av, må kvæle den med å slippe ut clutchen :S

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke stift på den hvis det er elektronisk tenning? hehe..

 

Jeg vil tippe problemet ligger i tenningsmodulen din. Dette er en "vanlig" feil. Når tenningsmodulen blir varm så fungerer den ikke. Når bilen har stått rolig så kjøles den ned og bilen starter igjen. Bytt hvis du har en liggende og se om det hjelper.

 

Jeg er ikke sikker på hvor den sitter montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nekter å starte samme hvor lenge du drar den?

på min drev bensina å kokte tur forgasseren da den var varm og je stoppa den. så den måtte dras på starteren ei stund for at den ville starte! har lite tru på att tennings modulen går varm.

"We ride together, We die together, Volvo boys 4 life"

Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke stift på den hvis det er elektronisk tenning? hehe..

 

Jeg vil tippe problemet ligger i tenningsmodulen din. Dette er en "vanlig" feil. Når tenningsmodulen blir varm så fungerer den ikke. Når bilen har stått rolig så kjøles den ned og bilen starter igjen. Bytt hvis du har en liggende og se om det hjelper.

 

Jeg er ikke sikker på hvor den sitter montert.

 

 

fin måte å skjekke det på er at du kjører den varm til symptomet kommer og kjøler den ned med et eller anna fint du har for hånd.

 

det er det "ultimate trikset" ihvertfall på dieselpumper =) fin feilsøkings metode på de ihvertfall

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nekter å starte samme hvor lenge du drar den?

på min drev bensina å kokte tur forgasseren da den var varm og je stoppa den. så den måtte dras på starteren ei stund for at den ville starte! har lite tru på att tennings modulen går varm.

 

Det at tenningsmodulen går varm en en veldig vanlig feil på eldre biler med elektronisk tenningsanlegg. Har byttet maaaaaaaaaaaaaaange slike. :)

Jeg sier ikke at dette er feilen, men kan være det slik han forklarer problemet.

 

Stopper den under kjøring? eller vil den ikke starte etter du har stoppet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 230a har jeg samme problemet. det vil si, den starter, men ofte er den tungstartet som f.. irriterende. dette er kun når den er varm eller "halvvarm". trikset for å få den til å gå er å golde full gass mens den går på starteren. da starter den etter litt hosting og harking. vil anta at problemet for min del da ligger i bensintilførselen. For øvrig vet jeg om flere som har akkurat det på problemet på gamle volvoer. på linje med hyling i bremsene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår