Gå til innhold

Vil ikke starte når den er varm :S

Ranger emnet


tosk

Anbefalte innlegg

Min B23A har også begynt å fuske.. er en 83 mod med stift (som er skifta for ikke lenge siden)

 

Min starter relativt lett, men jeg må holde en del gass for at den ikke skal daue vekk på når den er kald.. og så er det avågtil den ikke starter like lett når den er varm.. jeg holder full gass i det jeg vrir tendingen til den starter.. da starter den lett, men ikke alltid.. Vis jeg ikke gasser, da er det ikke altid den starter, og vil kansje stå og hoste før den får opp turtallet..

 

Men rett som det ble sakt.. er ikke mye å se etter.. tenning og bensin :D

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den er kald starter den tvært 2-3 drag på starten, så går den, å da går den "evig" helt til jeg stopper den! men når den er varm "arbeids temp" så vil den nesten ikke stoppe den bare går å hoster, så når jeg har stoppet den kan jeg vente 5sek så kan jeg starte, venter jeg 10sek lr mer så starter den ikke,, kun vis jeg setter den i 1 gir å kjører starten me clutchen ute, altså kjøre på starten bokstavlitalt, etter et lite stykke får jeg liv i den me full gass :P

 

så ikke vet jeg!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den er kald starter den tvært 2-3 drag på starten, så går den, å da går den "evig" helt til jeg stopper den! men når den er varm "arbeids temp" så vil den nesten ikke stoppe den bare går å hoster, så når jeg har stoppet den kan jeg vente 5sek så kan jeg starte, venter jeg 10sek lr mer så starter den ikke,, kun vis jeg setter den i 1 gir å kjører starten me clutchen ute, altså kjøre på starten bokstavlitalt, etter et lite stykke får jeg liv i den me full gass :P

 

så ikke vet jeg!

 

Ahh... sånn å forstå :) Jeg trodde den stoppa under kjøring sånn helt plutselig.

Jeg vet dette kan også være et problem hvis co er justert veldig magert.....

Eller som nevnt tidligere i tråden kan det være bensin som forsvinner fra forgasseren når du stopper... damper bort, eller så forsvinner holdetrykket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... sånn å forstå :) Jeg trodde den stoppa under kjøring sånn helt plutselig.

Jeg vet dette kan også være et problem hvis co er justert veldig magert.....

Eller som nevnt tidligere i tråden kan det være bensin som forsvinner fra forgasseren når du stopper... damper bort, eller så forsvinner holdetrykket. :)

 

 

er nettopp EU godkjent å CO var fin, så tingen var at den var justert med for mye fortenning;) så nå blir det bra :)

 

FRAM MED STROBE LAMPA :D

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper den kanskje får for mye bensin. Siden den starter lett når den er kald og da trenger mer bensin enn når den er varm, da vil den litt bli rå når den er varm. Har du justert ventiler på den? Gæærn ventilklaring kan gi noen forskjellige former for feil. Hvis problemet plutslig kom sånn veldig fort så er det nok ikke det, men er det noe som har kommet over tid kan det være kjekt å ta en kikk. Evt har du justert tennnig i det siste?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår