Probe GT Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Hva må jeg behandle alu. topplokket med før jeg kan lakkere? Jeg har hørt at jeg kan bruke billig "tagge spray" å lakkere flatene med, og at det ville tåle varmen, noen som har prøvd?:P Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Hva må jeg behandle alu. topplokket med før jeg kan lakkere? Jeg har hørt at jeg kan bruke billig "tagge spray" å lakkere flatene med, og at det ville tåle varmen, noen som har prøvd?:P Jeg vil anbefale deg og snakke med en lakkerér for å få et visst, definitivt svar. Men jeg har hørt at folk bare pusser ned, vasker grundig og sprayer på noen slags Hi-Temp-Aluminiumlakk. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Okey! Jeg lurer på om jeg også kan påføre noe syre først. Rengjøre nøye etterpå, også påføre lakken. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Okey! Jeg lurer på om jeg også kan påføre noe syre først. Rengjøre nøye etterpå, også påføre lakken. Tenker du på syregrunning? Dette er, etter hva jeg har hørt, vanlig å bruke på nedpussede stålplater for å få grunninga til å "bite i" stålet skikkelig. Men snakk med noen som driver med dette til daglig, så får du nok noen gode tips! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Ja det var vel det jeg mente, men har ikke peiling hvordan jeg skal gå fram. Er det ikke en annen måte å bruke? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Hallois. Slik gjør du: 1. Vask delen med silikonfjerner. Gjerne flere ganger. 2. Er det oxidering i aluminiumen kan du bruke grå fiberduk fra 3M sammen med silikonfjerner og puss over delen. 3. Vask med silikonfjerner.(Aluminium har ganske mye små porer, så vask mye.) 4. Påfør 2K syreprimer. 5. Påfør grunning. (slipegrunning eller non-sanding) 6. Påfør lakken. Voila.... Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 Mange takk ! :D Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 Alu sværter så uten skikkelig grunning (syregrunning) så løsner lakken om ikke lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mars 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 Slik gjorde jeg det: Renset topplokket skikkelig med rødsprit. Gikk på BilXtra og kjøpte en lakk som tålte opptil 800 grader. Sprayet denne på. Ser ut til å holde enda... :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 Fett, har du noen bilder av resultatet? Vil gjerne se:D Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mars 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Fet den Mazda'en din altså!! Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Drit fet, fargen passa i ett motor-rom! Lakkert dekselet over reg.reima? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Jepp, lakka forskjellige detaljer i den fargen også. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Drit fet hvertfall.. Denne fargen fikk du på Bilxtra? Har du noe priser i forhold til mengde lakk? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg