Gå til innhold

Hva har dere av stereo?

Ranger emnet

InFlames

Anbefalte innlegg

Humm.. trenger nok litt oppklaring her gutta om hva som er hvorfor..

Nå skal jeg ikke uttale meg noe om hva proffer gjør. Menne jeg tror ikke de bruker så fryktelig mye forskjellige merker i en installasjon. Noe jeg kan forstå om de gjør er at de har elementer med forskjellige størrelser altså 12"/15" for å skape de dypeste tonene og 10" evt 8" for å få noe som reagerer kjapt.

Først og fremst blir proffer sponset ev ett spesielt merke(proff=proffesjonell=tjener penger på det..) og man kommer derfor til å holde seg til det merket som betaler.. Og i konkurranse anlegg vil man også holde seg til så få elementer som mulig, siden man i bla. Db. drag vil ha klasser etter hvor mange elementer man har..

Har da absolutt ikke no problem med å si at andre folk har sinnsykt bra anlegg, og jeg har heller alldri sagt at mitt er perfekt, men det fungerer rimelig greit til å bestå av 1x12" , frontsett med 5 1/4"/diskant og 1 forsterker på HELE 4x90watt, ordentlige watt og litt til.
Ja jeg ler av boss. hva slags dynamo/strømkilder har du egentlig? 3000watt med 14.4volt spenning, noe jeg tviler på at du har. så skal den forsterkern alene dra ca 210

Hvis du lurer på det så har boss 3000W ved 1ohm, i peak. Dette er stort sett alltid det man oppgir som skrytewatt. Når man snakker om forsterkerens egenskaper betyr ikke rms watt spesielt mye mer, det heller siden det avregnes fra peakeffekten. Sjekk heller effektkuben hvis du skal si noe om egenskpene til forsterkeren

Når du snakker om lydkilder og plassering.. Dypbass klarer man ikke å retningsplassere.. Det er derfor man alltid kjører denne i mono.. Og problemet med att man aldri vil få full setero i alle punkter er vel det aller største problemet med alle anlegg.. Spes i bil da alle personene som er i bilen sitter på forskjellige plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I en 91 Celica...som er tilsalgs ;-)

Headunit: Clarion DX718

Fi**e bra lyd...i disse spillerne....dog noe konservativt design på

denne fjorårsmodellen...

Frontsett: Rockford Fosgate FNQ 4" komp,sett.

4" finnes ikke i nytypen, så jeg har montert fjorårsmodellens

4" basser sammen med et nytype diskant sett.

Disse er montert i bilens originale portede kasser ;-)

Bak: Rockford Fosgate FNQ 6,5" komp,sett. (FNQ3614)

Spiller i bilens originale lukkede kasser...perf. montering ;-)

Sub:Rockford Fosgate HE 12"

I lukket kasse...Gull i forhold tli åpris/ytelse ;-)

Forsterker: Rockford Fosgate 750X

Har ikke fått den til å knela enda ;-)

@lpher

Som har tenkt å oppgradere anlegget 'en smule' når det skal

inn i SUPRAN....SOM JEG HAR BESTILT MEG! ;-)

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i en saab 900 turbo:

clarion dxz 428 r

boss fronthøytelere+diskanter,

jbl decade 6x9

rockford fosgate rfd-2212 x2

en audison lrx.1.400 til å drive basserene

rockford kondensator.

boss 4 kanals forsterker til å drive frontsettet og 6x9"

skal også koble på de orginale saab høytelerene også så jeg får 8 høytelere og 2 bassere:)

mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpine CDR-7969 eller hva den nå heter..

MTX Thunder 275x (til sub) 2x37.5W

MTX thunder 250 (til bakhøytalere) 2x25w

Genesis Four Chanel (til Fronthøytalere) 4x50w

3 x MTX 10" Blue thunder 12ohm

og ett sett DLS UP35 liggende å støve i esken på rommet.. (HINT: TIL SALGS! )

Aldri kommet så langt at jeg har fått byttet høyttalere (dls settet passer ikke :( ), men de fleste blir overrasket over hvor bra det spiller med orginalhøytalere som er riktig delt med skikkelige forsterkere med overdrevent mye effekt...

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw sport

Men dette regner jeg også med at du veit at SVÆRT få forsterkere gir det de lover. Når du nevner typisk svinesund watt, hvor selger de BOSS der? veit at de selger mtx mds ++++ men har aldri sett BOSS. Var litt rart at du ikke nevnte det angående mtx elementet.

Jeg ser at du hevder at din forsterker er jo av ORDENTLIGE watt. er rms`en du snakker om her?

tja.. Forsterkere som er ment til den allmenne forbuker som kun går etter mest mulig watt gir nok kanskje ofte ikke akkurat hva de skal gi... altså, de gir sikkert det de er satt til å gi innenfor de målemetodene som er brukt, men dette blir sjelden vurdert av folk.. skrur man opp volten fra 12 til 14.4 og øker forvrengningen osv så får man brått heeeeelt andre tall.... uten at de gir noen økt glede for forbuker..

Vet ihvertfall at mtx forsterkeren min gjør en langt kraftigere jobb enn Boss med bortimot 10 ganger så høy effekt... (av erfaring)

Forsterkere ment til konkurransebruk har somregel en latterlig lavt oppgitt verdi, for at de skal kunne brukes i klasser langt under der de egentlig bør høre hjemme...

men for all del, jeg tror boss gir MASSE valuta for pengene, uten tvil! husker godt en av bilene på Nasca som vant finalen i sin klasse med Boss all around.. foran svært mange dyrere og "bedre" merker.. (men det var i en "pris" klasse da.. ikke "watt klasse" ;) )

drit i hva som står på pakker og dekaler og emblemer.. kjøp det som man synes høres bra ut, ser bra ut, og som man selv synes gir den valuta man vil ha for pengene :) Men kjøp for all del tingene hos en forhandler som virker nogenlunde seriøs slik at rep og reklamasjon går knirkefritt!

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

tja.. Forsterkere som er ment til den allmenne forbuker som kun går etter mest mulig watt gir nok kanskje ofte ikke akkurat hva de skal gi... altså, de gir sikkert det de er satt til å gi innenfor de målemetodene som er brukt, men dette blir sjelden vurdert av folk.. skrur man opp volten fra 12 til 14.4 og øker forvrengningen osv så får man brått heeeeelt andre tall.... uten at de gir noen økt glede for forbuker..

Vet ihvertfall at mtx forsterkeren min gjør en langt kraftigere jobb enn Boss med bortimot 10 ganger så høy effekt... (av erfaring)

Forsterkere ment til konkurransebruk har somregel en latterlig lavt oppgitt verdi, for at de skal kunne brukes i klasser langt under der de egentlig bør høre hjemme...

men for all del, jeg tror boss gir MASSE valuta for pengene, uten tvil! husker godt en av bilene på Nasca som vant finalen i sin klasse med Boss all around.. foran svært mange dyrere og "bedre" merker.. (men det var i en "pris" klasse da.. ikke "watt klasse" ;) )

drit i hva som står på pakker og dekaler og emblemer.. kjøp det som man synes høres bra ut, ser bra ut, og som man selv synes gir den valuta man vil ha for pengene :) Men kjøp for all del tingene hos en forhandler som virker nogenlunde seriøs slik at rep og reklamasjon går knirkefritt!

der fikk du sagt det, er helt enig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panasonic cd-mp3. 4x45w

Stinger kabler

MacAudio fronthøyttalere (Ikke gode, men funker frem til neste lønning :))

Ultimate 6x9" i hattehylla.

2x10" Zachry BX

2x12" Zachry BX

Mds møkkadritt 2x320w rms ....sikkert.

Ultimate 1200w digital monoblokk (1ohm rms) BRA forsterker

1x15" som jeg ikke har plass til i bilen

3x10" som heller ikke får plass. Tror jeg trenger en van eller stasjonsvogn! Golf2 er ikke akkurat den største bilen! Men hvem trenger vel bagasje :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler at jeg har noe å bidra med her...

jeg har følgende gromme deler i kjerra...

vw gamma kasettspiller/radio med mulighet for å lagre fire radiokanaler.. også har jeg fire stk orginale vw pappelementer..

takmontert antenne(orginal gti greie)

og 2.5" eksosanlegg, supplert med snerring fra KN filter..

brom brom

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

2 stk. 12" Lanzar vbr124

2 stk. Infinity Kappa CS655 Frontsett (6.5" + Tweetere)

1 stk. Infinity Reference 652i Frontsett (6.5")

1 stk. Rockford Fosgate 250.2

1 stk. Rockford Fosgate 300s

VDO CD751X cd-spiller

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har fått bra pris på VDO Dayton gjennom jobben. Så derfor har jeg:

1x VDO HPC 1300 - 13cm Komponent-sett foran

1x VDO HPS 12 - 12" basser i 18l lukket kasse

1x VDO CD2302 - CD spiller (ikke den beste fra VDO, men passet bra med resten av dashen/belysning)

1x VDO PA 4600 - 4x150W forsterker

Ikke det beste anlegget, men funker greit i en liten bil... Og ja, har alarm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel måte å kjøpe stereo på og som oftest billigst er å finne en helt grei sub og et greit diskant/mellomtone sett å spørre noen med fagkunskap hva de vil anbefale av forsterkere til en pris å leve med.

Da sparer du mye penger å du får en helt grei lyd.

Merke spiller ikke så enormt stor rolle så lenge du har den rette kombinasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakrute.jpg

forst.jpgfrontnede.jpg

sub.jpg

trunk.jpg

Hei

Ditte e berre forleøpig:

Fronsett: Focal CA130 trur ej eller noko

Forsterkar: Cadence Z-4000

Bakhøyt: Focal 6x9

Subbar: 2stk 12' Cadence Ultra Drive

Skal ha:

2 Stk 0,5Farad kondisa

1 Stk Optima batteri til.

1 Stk Cadence Z-7000

og ein større dynamo med 15v ladespenningsregulator..

pluss tonnevis med asvaltmatte.. hehe

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kenwood spiller (snart clarion tv/dvd)

macrom front sett

macrom bak sett

rockford 12" 2stk

macrom forsterker 4x100w

power aqustic 1100w

macrom kondensator 1F

96mod audi S6 4,2

00mod audi a4 1,9 tdi quattro S edition

85mod golf 2 div mod

HOLD AVSTAND-BARN LEKER!

FOLLOGUTTA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bruksbilen

1stk alpine 7879R cd spiller

2stk alpine 6,5" i dørene

2stk macrom 4" på dashbordet

1stk RF 360,6 frontforsterker

2stk xxxxxx subforsterkere

6stk kenwood 12" subber

i konkuransje bilen

1stk RF cd spiller

8stk RF bd1000

2stk RF trf 2115 konkuransje høytalere (sub)

2stk digital design 9515 (sub)

8stk turbostart 16v batterier

TEAM BILRADIOHUSET

thumb_sett%20fra%20siden.jpg www.splnorway.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider