Gå til innhold

PasseLat på veien :D - Takk for meg!!

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

Takker wabby :)

Hadde vært gøy og møtes i skien eller lign en gang,akkurat nå har jeg fått tak i en dønn lik som den jeg bruker,bare frontskada,så nå ska jeg få bytta motor i den. Du får si ifra hvis du vet om noen som trenger bra 1.8i motor,med overhalt girkasse.Skal bli deilig og få bytta bakluke på min også,med tanke på att min er blå :(,resten er jo grå.Men synes det er gøy att andre skrur passat også,mye av det du har skrivd i innleggene dine har vært til tips og hjelp hvertfall fra min side :).

1x 

1x 88 Vw Passat (Delebil) (X)

1x 89 Vw Passat 1.8 GL (X)

1x 90 Vw Golf Mk2 1.8GL (x)

1x 90 Vw Golf Mk2 1.6TD (x)

1x 92 Vw Golf Mk3 GT (x)
1x 92 VW Jetta Mk2 1.8GL (x)

1x 93 Vw Golf Mk3 1.4CL (x)

1x 94 Vw Golf Mk3 1.9 tdk (X)

1x 94 Vw Golf Mk3 2.0 8v GTI (x)

1x 95 Vw Passat 1,9 TDK (x)

1x 95 Vw Vento 1,9 TDK (x)

1x 95 Vw Passat 1,9 TDK (x)

1x 96 Vw Passat 1,9 TDI

1x 99 Vw Polo 1.6 Automat (x)

VW 4-LIFE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker wabby :)

Hadde vært gøy og møtes i skien eller lign en gang,akkurat nå har jeg fått tak i en dønn lik som den jeg bruker,bare frontskada,så nå ska jeg få bytta motor i den. Du får si ifra hvis du vet om noen som trenger bra 1.8i motor,med overhalt girkasse.Skal bli deilig og få bytta bakluke på min også,med tanke på att min er blå :(,resten er jo grå.Men synes det er gøy att andre skrur passat også,mye av det du har skrivd i innleggene dine har vært til tips og hjelp hvertfall fra min side :).

Hvor mye skal du ha for motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GolfNOS. Klarte å slette meldinga de på fylla så jeg fikk aldri svart deg.

Kompressoren har vært på pause og ligger fortsatt i pappeske. Årsaken er at bilen må være i daglig drift. Jeg har derimot fått tak i en ekstra motor, denne bil jeg overhale og sette kompressoren på slik at jeg kan bare hive den over etterhvert. Jeg ser at dette blir mer tidkrevende og derfor orker jeg ikke å stresse med det.

Jeg har i mellomtiden får skjørtene og bakvinga tilbake fra lakkering og syns det ble ufattelig pent. De ligger nå til våren kommer og da skal de på bilen.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

tar av hatten (capsen) i respekt her:roll:

hvordan går det med planer og drømmer? står det på vil?

leiter etter passat nå, stv, skal se på en 93mod til uka. mye god innspirasjon fra dene tråden din, fått mang en god ide, takk.

men hvorfor presse og ikke en lit stor turbo? enklere og bygge og mindre sjangse for ras?

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar av hatten (capsen) i respekt her:roll:

hvordan går det med planer og drømmer? står det på vil?

leiter etter passat nå, stv, skal se på en 93mod til uka. mye god innspirasjon fra dene tråden din, fått mang en god ide, takk.

men hvorfor presse og ikke en lit stor turbo? enklere og bygge og mindre sjangse for ras?

si det... Alltid vært litt glad i presse også ville jeg ha noe ikke alle andre har. Men i påske så bytta jeg hjullager forran og oppdaget at den ene senkefjæra hadde knekt 2 plasser. Nesten 2 vindinger borte. Mistenker at det samme har skjedd på den andre siden da bilen er like lav på begge sider forran. Så neste del blir nytt senkesett og litt foringer på forstillinga for å få vekk litt risting.

På vei til kr.sand i dag så tenkte jeg om jeg skulle gi opp presse prosjektet eller fortsette... Kjøpte inn mesteparten for snart 1 år siden, men pga studier og at jeg nå bor på hybel så har jeg ikke hatt tid til bilen og har heller ikke garasje.

Vurderer derfor å selge alt jeg har til prosjektet.....

Edit:

Det står en rød Passat Stasjonsvogn til salgs i risør. Har ikke sett mer på den enn at jeg har kjørt en del ganger forbi den, men den ser pen ut i lakken og lite rust. Vet ikke noe om tilleggsutstyr og motor, men kan sjekkes om du er int.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Det står en rød Passat Stasjonsvogn til salgs i risør. Har ikke sett mer på den enn at jeg har kjørt en del ganger forbi den, men den ser pen ut i lakken og lite rust. Vet ikke noe om tilleggsutstyr og motor, men kan sjekkes om du er int.

bor litt for langt unna vel, ellers takk:-)

skall ringe på en i morgen,93 , 2L, 212km til 15000, ser pen ut på bilder hvertfall

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeehey... er det liv i Wabby å jah:)

Alt står bra til da?

Jeg blåste GT-motoren min:angelsmili:

så nå daffer jeg runt i en 1.8i med chip.

skulle hatt noe som hjelper til når jeg har fått 2.0GT-blokka tilbake fra borring... tenker mye på om jeg skal ha meg sneglehus med nysedyse, eller om det skal inn en presse!:scared

mer skuv skal jeg ivertfall haonfiredevi

Btw: kan ikke du sende meg litt info på pm, hvis du skal selge pressa di?

Mvh Einar

*why drink and drive, when u can drift and slide!?*

-00mod e46 "blacline"

http://www.bilforumet.no/3-serien/240696-blackline-e46.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard: Pfft... Sørbygda er da ikke langt unna, er jo bare et steinkast over Oslo :)

Lunatic: Alt finfint her :) Jobber og studerer, så livet humper og går. Bilen har nå vært med på sin 3 tysklandstur så den henger sammen, men trenger likk kjærlighet nå. Hehe.

Det er en Eaton m62 / m65. Beregnet for motorer fra 2.3L og opp til 4L. Jeg skulle ha den på en 2L da lillebroreren var litt liten.

Det jeg har er pressa, strammehjul, noen rør og samcooverganger.

attachment.php?attachmentid=83967&stc=1&d=1200340433

På youtube kan du søke på eaton m65 og m62 så ser du mange videoer om folk som har montert. Er også en del på VW forumet som har brukt disse så jeg nå når jeg googla.

Dersom du skal bruke denne pressa så kan det hende du må bytte dyser, og en dumpventil og intercooler er å anbefale. :)

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyyy... den leppa var stygg!!

Det er nok ikke så enkelt å finne det du har wabby, tar jeg ikke helt feil så datt den zenderleppa ut av produksjon for mange år siden!?

Skjønner dagene dine er fylt opp da:)

3turer jaah... fått testa balja bra da skjønner jeg!!hehe...

trenger litt omsorg min å nå, det har kunn blitt gjort det mest nødvendige i vinter...

har vært ut og inn med motoren min 3ganger nå...huff!!

*why drink and drive, when u can drift and slide!?*

-00mod e46 "blacline"

http://www.bilforumet.no/3-serien/240696-blackline-e46.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ganger ja, den er lei. Har en 2E av en traver stående om det er av interesse :) hehe.

Så nå på autospar at mine senkefjører hadde 5 år garanti mot å knekke, så sendte mail til dem nå for å høre om garanti :)

Leppa mi fikk jeg av Kurtagett på forumet da han var litt uheldig en vinter... Så den er vanskelig å oppdrive. Har prøvd å finne den på nettet uten hell... Så da kan jeg i allefall skryte på meg at jeg har en unik front :)

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider