Gå til innhold

PasseLat på veien :D - Takk for meg!!

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

Om du har muligheten saa pröv aa bruk litt tykkelse i mettalet, husk at den skal "suge" til seg varmen slik at den ikke gaar paa filteret.

Skal vel se om jeg faar mekka noe hjemme naar jeg kommer... Ser forresten at de ligger noe paa ebay for en billig peng og, men de ser smaa ut.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja vi har mye forskjellig stål på jobben..

har noe som tar til seg varme som ikke avgir.

så det blir vel noe sånt..

Har skaffa meg ett fleksibelt rør av noe form for folie og nylon eller no som jeg skal ha som lufttilførsel til filteret.

Tenkte å dra det fra ene gitteret i RS grillen og opp til filteret.

Så får det litt friskere luft.

Må bare ordne noe netting å ha på ene siden av røret så det ikke drar inn all mulig dritt.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant...

Pröv en tur pü autobahn, ruta er most av döde dyr etterpaa og de sitter saa sykt at höytrykk og börste ikke tok dem, maate rubbe et og et dyr!!!

Tror nok ikke jeg skal mase den gamle maskinen min ned på autobahn..

Den skal nok få gå i fred og ro i pensjonist tilværelsen sin som rånebil :)

Klina opp ett luftrør til green filteret nå, går fra ene gitteret på RS fangeren og opp under green filteret.

Ser kult ut! Veit ikke hvor mye hjelp det blir, men bilen får puste friskere luft ihvertfall..

Skal se om jeg får tatt ett bilde til deg.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var tysklandsturen ferdig... :( Kommer til å savne veiene ... hehe.

Turen ble nesten 4000km og 2,5 liter olje :)

Turen gik slik...

Risør -> Langesund -> Hirtsals -> Kronach (Bayern) ca 1200km

Råna rundt her en del att og fram og til forskjellige storbyer i områder.

Så ble det :

Kronach -> Cheb (Toll) -> Praha og tilbake igjen 3 dager senere.

Senere ble det Kronach -> Nürnberg -> Gunzenhausen

4 dager senere ble det

Gunzenhausen -> Nürnberg ->hjem (ca 1350km)

212km.jpg

Kan vel si at jeg var hypp på å komme hjem :)

Bilde viser ca 212 km men før vi fikk frem kamera så lå jeg nærmere 215km. GPS'en som vi hadde med viste derimot 195 km/t. Synes det var rimlig bra for en fullpakka Passat stv på flat mark (dama hadda kjøpt så mye klær at hu kunne bytta ut klesskapet sitt opp til flere ganger).

Ellers så har Cromringene kommet mens jeg var borte og jeg har handla røde Led's til instrumentet. HOlder på å bytte dem ut nå, vente til liminga har tørka så kommer pics :)

Nytt ratt var også et must og monterte det på vei hjem igår, skal se om jeg får tatt noen bilder der og.

Forsterkeren til mine subber ble også byttet ut (den var full av rust og irr på utsiden pga litt saltvan som var i den gammle jettaen jeg hadde før (fra båten).

2 og en halv uke ferie, masse å se på, masse god mat og øl å fordøye og fine veier.

De nye dekkene jeg handla før jeg dro er så og si ikke slitt en plass, men hadde jeg rulla 4000 km her i byen så hadde de vært spist for lengesiden, skummelt mye sporing her...

Edit:

Mens jeg var i Praha så var det Corvette treff der og ca 50 - 70 Corvetter råna hjennom hele gamlebyen, det var rått å høre de muskelmaskinene fra avgårde gjennom byen der... =)

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et innlegg...

crom.jpg

her er bilde av crom-ringene, det ble meget pent syns jeg :)

ratt.jpg

Mitt nye ratt ;) Mhm, var godt å holde i i forhold til det gamle utslitte... :)

oldamp.jpg

Oi oi, rust rust og irr, rart at denne forsterkeren fungerer 100% :) Selges for 500 ,- :)

Vel, ikke så rart da... Hele kretsen er bygget opp under toppen og ikke på bunndekselet. :p

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Ser ut som du har hatt litt av en lang tur med børsa di.

Hadde aldri turt å dra kjærra ut på en så lang tur, har din gått 271000?

Min avrundet 250000km på lørdag.

195km/h er jaggu ikke dårlig til å være Passat, siden den var bra oppakka så burde den vel klare over 200 med deg aleine i da tenker jeg..?

Ringene og rattet blei drit tøft, tror nok det blir ringer på meg også etter ferien. Drar til USA om to uker.

Rattet også, mye tøffere enn originalt.

Kosta mye el?

Har ikke somla meg til å sette på toppdekselet jeg fikk enda, har ikke gjort noe med bilen på en stund bortsett fra noe luft tilførsel.

Fant stabstag på en eller annen nettside, til en ganske bra penge.

Fikk lyst til å kjøpe det også. Ser jo sabla tøft ut med stabstag under panseret :)

Åssen radio er det du har? kunne du vist meg bilde av den midtkonsollen din med radioen? syntes det ventilasjons bryterne ser så annerledes ut enn mitt.

Åssen er det med lysa på bilen din? tror det har ryki ett relè eller noe sånt.

Må skru på hovedlysa manuelt, mener at den ikke var sånn når jeg kjøpte bilen. Sånn var forrige Passaten min også, plutselig så funka ikke lysa med tenninga på. Bare park og baklys. Så jeg må trykke på bryteren..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattet kom på 60 Euro med nav, det er ca 450 - 500 kroner :)

Litt mørkt nå, men kan ta bilde av midtkonsollen i morgen, det er en Termotronic, så den ser litt annerledes ut.

Skulle kjøpe ny bryter til den i Norge da den var defekt (gikk kun på fullt), den kosta 1400,- så jeg kjøpte den i Tyskland isteden, 800,-.

Må si VAG tar seg godt betalt for bare å få varen inn i landet... hehe

Edit:

Det med lysa hørtes litt rart ut, men kan hende det er selve bryteren din, er den som skal styre akuratt det med "automatiske kjørelys". Min har ikke det da det er importbil fra Tyskland, og der krever de ikke kjørelys på dagen.

Edit #2: Radioen er en JVC KD-AVX1 DVD spiller

Link: http://www.jvc.no/product.php?id=KD-AVX1&catid=100054

Er meget fornøyd :D

Prisen var noe drøy, men med deal.no så var ikke det noe pes.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7988027682&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

Handlet ringene på eBay.

Er meget fornøyd med dem.

dash.jpg

Min ventilasjonsbryter er litt smelta som du ser, har derfor en ny som inn. Ellers så har jeg Thermotronic som justerer tempraturen automatisk.

Fant også ut av at min utgave har programerbar intervall på viskerene :) Najs!

Kurtemann: Jupp, bilen har rulla 271.000 km, men maskina har vel "bare" gått 180 - 190.000 km eller noe...

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7988027682&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

Handlet ringene på eBay.

Er meget fornøyd med dem.

dash.jpg

Min ventilasjonsbryter er litt smelta som du ser, har derfor en ny som inn. Ellers så har jeg Thermotronic som justerer tempraturen automatisk.

Fant også ut av at min utgave har programerbar intervall på viskerene :) Najs!

Kurtemann: Jupp, bilen har rulla 271.000 km, men maskina har vel "bare" gått 180 - 190.000 km eller noe...

Fint skarreværra :)

Du får komme med no pris forslag for Zender fangeren hvis du fortsatt er interressert..

Forresten, hvor mye ga du for ringene?

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tachoringe.de/catalog/product_info.php?cPath=34_24&products_id=35

kan ikke tysk :mad: men er d kun crom-ringene som følger med, eller er d hele dritte. Jeg har TDK trokke at turtelleren\ speedometeret vil passe så bra inn då ;)

det er kun crom-ringene som følger med. Ikke noe mer..

Ganske dyrt egentlig.

blir ca 500 spenn med frakt.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider