Gromit Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Hehe, Jeg også har fetisj for felger med mange spiler. hehe. så ja. vinterfelga dine er feitest. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Da har jeg vært å vasket bilen og renset de felgene jeg kjøpte. De så ikke ut i helvete, var masse fastbrennt bremsestøv. Skulle nesten tro at det var flere år med støv! drøye 2 mm tykt lag. Anyway, de ble helt strøkne nå. Hvis noen av dere har problemer med å sense felger så vil jeg anbefale "hugo". Det er beregnet mot glassfiber, aluminium og mange andre typer flater. Fåes kjøpt på de fleste båtsjapper for en 50 lapp. Sykelig effektiv! Tok til og med å polerte endestussen min nå, shiny! :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Da var vinga og beggge elektriske speilene i hus :) Har ikke tatt noen bilder enda. Men det kommer den dagen jeg orker å begynne på dette. Må bare bestille litt lakk osv... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 faen! Skulle bytte hjullager fremme på bilen i helga. Tok ut hele huset med fjærben for å unngå at den kommer ut av posisjon. Dro til et verksted of fikk pressa ut det gamle lageret og satt inn i det nye. Til slutt skulle jeg presse inn spindelen og den bare "datt" omtrent på plass og trengte ikke store krafta for å komme i posisjon :( Viste seg at spindelen var slitt ut. Så da måtte jeg bare sette alt tilbake og kjøre på nytt lager og slitt spinder. Regner med at lageret får til helevete på kort tid for det rister sykt.. Men må bare gjøre det da bilen ikke kan stå stille... Må da få nytt lager (igjen) og en ny spindel. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 faen!Skulle bytte hjullager fremme på bilen i helga. Tok ut hele huset med fjærben for å unngå at den kommer ut av posisjon. Dro til et verksted of fikk pressa ut det gamle lageret og satt inn i det nye. Til slutt skulle jeg presse inn spindelen og den bare "datt" omtrent på plass og trengte ikke store krafta for å komme i posisjon :( Viste seg at spindelen var slitt ut. Så da måtte jeg bare sette alt tilbake og kjøre på nytt lager og slitt spinder. Regner med at lageret får til helevete på kort tid for det rister sykt.. Men må bare gjøre det da bilen ikke kan stå stille... Må da få nytt lager (igjen) og en ny spindel. Hadde akkurat samme problem på min G60 syncro. Bosset hadde gått rundt inne i lageret. Kjøpte boss på høggeri fra en vanlig passat 1,8, borra hull i bosset for å få på ABS-kransen. Pressa det på plass med nytt lager, og ulelyden var borte ! Var ikke så dyrt heller fikk bosset for 300kr trur jeg. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 bosset? mener du da spindelen? Og hva borra du? klarer ikke helt å se det for meg... men spiller vel ingen rolle... jeg har ikke ABS :) Men skal se om jeg henter et helt hus på hoggeriet. Bare få det til før jul, skal til oslo da Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Boss/spindel blir det samme. Borra hull for å feste ABS-kransen, men hvis du ikke har ABS så er det samme faen egentlig. Pleier ikke å koste mye hos høggern, så er bare å sette igang. Trur de har spindel på NBS også. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 229,- på autospar, de kallte det nav forran og spindel bak. :) blir nok til å handle den orginalt for da slipper jeg frakta og får 15% på delene. Har rulla nå 14 mil på nytt hjulager men defekt nav... Må hjulageret byttes tror du om jeg får dytta ut spindelen uten at den drar med seg innerringene fra lageret ? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 ikke faen om jeg kjøper det orginalt! 1500,- plus moms. sykt! Ringte AutoSpar, de sender på dagen! Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Over til noe annet.. Åssen ligger det ann med Fangern din? Fant ei lita blekke her hjemme som tilhører den. Tror det er noe TUV greier samt en monterings anvisning også står det noe annet greier der også. Alt står på Tysk så jeg skjønner ikke helt hva det er. Er ihvertfall ei lita bok om Zender fangern. Leste at du skulle til oslo snart, så hvis du vil ha den så får du si ifra. Jeg jobber som du veit i Oslo. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 229,- på autospar, de kallte det nav forran og spindel bak. :)blir nok til å handle den orginalt for da slipper jeg frakta og får 15% på delene. Har rulla nå 14 mil på nytt hjulager men defekt nav... Må hjulageret byttes tror du om jeg får dytta ut spindelen uten at den drar med seg innerringene fra lageret ? Tror nok lageret ditt har overlevd hvis du ikke har kjørt mer enn 14mil. De er ganske holdbare, så bør nok gå bra. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 problemet er at pressa jeg bruker er 12 mil unna... så jeg må nok kjøre et stykke. Men trur jeg handler et på mekonomen, bare for å ha en, og dersom jeg får pressa det andre greit så bare bytter jeg nav. Så kan jeg bare levere den andre tilbake. Stressa også så veldig sist så når jeg satt i fjerbenet så hadde jeg lagt foringa feil vei så den knepper i svinginga... Tar ut fjerben og hus sammen for å ikke få det ut av stilling. Kurtemann: Kan jo si ifra når jeg skal oppover. Men vet ikke enda hvor nærme jul det blir enda. Har jo bursdag 2.juledag så jeg vil nok fort ned igjen og... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Kurtemann: Kan jo si ifra når jeg skal oppover. Men vet ikke enda hvor nærme jul det blir enda. Har jo bursdag 2.juledag så jeg vil nok fort ned igjen og... Gi beskjed når du er her du, så får vi se.. Er jo ikke no all verdens. Men tenkte det kunne vært artig å ha liggende når du først har fått fangeren. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrybo Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Hei lurte på om du har fått lakket fronten din?? legg ut bilde Hilsen David Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Har desverre ikke fått gjort noe med fangeren enda, desverre. Idag har jeg derimot byttet lager og nav på høyre side, ble skikkelig tight og fin... Kjørte... Rista fortsatt men ikke så ille. Heiv bilen på en bukk og begge forhjula over bakken. Venstre styrekule var gåen... Byttet den også. Tok en kjøretur... Ristet enda mindre, men noe fortsatt der. Mistenker høyre styreledd også da jeg har banket den ut så mange ganger etter pga det jævla lageret. Løsningen nå blir høyre styreledd og spissing på et verksted da jeg ikke har utstyr til å stille spissinga etter å bytte de endeleddene. Samtidig skal de få lov å sjekke om dekkene er skikkelig avbalansert, selv om det ble gjort for 1 mnd siden. Dette går meg litt på nervene. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg