Gå til innhold

PasseLat på veien :D - Takk for meg!!

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg vært å vasket bilen og renset de felgene jeg kjøpte. De så ikke ut i helvete, var masse fastbrennt bremsestøv. Skulle nesten tro at det var flere år med støv! drøye 2 mm tykt lag.

Anyway, de ble helt strøkne nå. Hvis noen av dere har problemer med å sense felger så vil jeg anbefale "hugo". Det er beregnet mot glassfiber, aluminium og mange andre typer flater. Fåes kjøpt på de fleste båtsjapper for en 50 lapp.

Sykelig effektiv!

Tok til og med å polerte endestussen min nå, shiny! :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

faen!

Skulle bytte hjullager fremme på bilen i helga. Tok ut hele huset med fjærben for å unngå at den kommer ut av posisjon. Dro til et verksted of fikk pressa ut det gamle lageret og satt inn i det nye. Til slutt skulle jeg presse inn spindelen og den bare "datt" omtrent på plass og trengte ikke store krafta for å komme i posisjon :(

Viste seg at spindelen var slitt ut. Så da måtte jeg bare sette alt tilbake og kjøre på nytt lager og slitt spinder. Regner med at lageret får til helevete på kort tid for det rister sykt..

Men må bare gjøre det da bilen ikke kan stå stille... Må da få nytt lager (igjen) og en ny spindel.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen!

Skulle bytte hjullager fremme på bilen i helga. Tok ut hele huset med fjærben for å unngå at den kommer ut av posisjon. Dro til et verksted of fikk pressa ut det gamle lageret og satt inn i det nye. Til slutt skulle jeg presse inn spindelen og den bare "datt" omtrent på plass og trengte ikke store krafta for å komme i posisjon :(

Viste seg at spindelen var slitt ut. Så da måtte jeg bare sette alt tilbake og kjøre på nytt lager og slitt spinder. Regner med at lageret får til helevete på kort tid for det rister sykt..

Men må bare gjøre det da bilen ikke kan stå stille... Må da få nytt lager (igjen) og en ny spindel.

Hadde akkurat samme problem på min G60 syncro.

Bosset hadde gått rundt inne i lageret. Kjøpte boss på høggeri fra en vanlig passat 1,8, borra hull i bosset for å få på ABS-kransen. Pressa det på plass med nytt lager, og ulelyden var borte !

Var ikke så dyrt heller fikk bosset for 300kr trur jeg.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss/spindel blir det samme.

Borra hull for å feste ABS-kransen, men hvis du ikke har ABS så er det samme faen egentlig.

Pleier ikke å koste mye hos høggern, så er bare å sette igang. Trur de har spindel på NBS også.

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

229,- på autospar, de kallte det nav forran og spindel bak. :)

blir nok til å handle den orginalt for da slipper jeg frakta og får 15% på delene.

Har rulla nå 14 mil på nytt hjulager men defekt nav... Må hjulageret byttes tror du om jeg får dytta ut spindelen uten at den drar med seg innerringene fra lageret ?

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe annet..

Åssen ligger det ann med Fangern din?

Fant ei lita blekke her hjemme som tilhører den.

Tror det er noe TUV greier samt en monterings anvisning også står det noe annet greier der også.

Alt står på Tysk så jeg skjønner ikke helt hva det er.

Er ihvertfall ei lita bok om Zender fangern.

Leste at du skulle til oslo snart, så hvis du vil ha den så får du si ifra.

Jeg jobber som du veit i Oslo.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

229,- på autospar, de kallte det nav forran og spindel bak. :)

blir nok til å handle den orginalt for da slipper jeg frakta og får 15% på delene.

Har rulla nå 14 mil på nytt hjulager men defekt nav... Må hjulageret byttes tror du om jeg får dytta ut spindelen uten at den drar med seg innerringene fra lageret ?

Tror nok lageret ditt har overlevd hvis du ikke har kjørt mer enn 14mil.

De er ganske holdbare, så bør nok gå bra.

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at pressa jeg bruker er 12 mil unna... så jeg må nok kjøre et stykke.

Men trur jeg handler et på mekonomen, bare for å ha en, og dersom jeg får pressa det andre greit så bare bytter jeg nav. Så kan jeg bare levere den andre tilbake.

Stressa også så veldig sist så når jeg satt i fjerbenet så hadde jeg lagt foringa feil vei så den knepper i svinginga... Tar ut fjerben og hus sammen for å ikke få det ut av stilling.

Kurtemann: Kan jo si ifra når jeg skal oppover. Men vet ikke enda hvor nærme jul det blir enda. Har jo bursdag 2.juledag så jeg vil nok fort ned igjen og...

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurtemann: Kan jo si ifra når jeg skal oppover. Men vet ikke enda hvor nærme jul det blir enda. Har jo bursdag 2.juledag så jeg vil nok fort ned igjen og...

Gi beskjed når du er her du, så får vi se..

Er jo ikke no all verdens. Men tenkte det kunne vært artig å ha liggende når du først har fått fangeren.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke fått gjort noe med fangeren enda, desverre.

Idag har jeg derimot byttet lager og nav på høyre side, ble skikkelig tight og fin...

Kjørte... Rista fortsatt men ikke så ille. Heiv bilen på en bukk og begge forhjula over bakken. Venstre styrekule var gåen... Byttet den også.

Tok en kjøretur... Ristet enda mindre, men noe fortsatt der. Mistenker høyre styreledd også da jeg har banket den ut så mange ganger etter pga det jævla lageret.

Løsningen nå blir høyre styreledd og spissing på et verksted da jeg ikke har utstyr til å stille spissinga etter å bytte de endeleddene. Samtidig skal de få lov å sjekke om dekkene er skikkelig avbalansert, selv om det ble gjort for 1 mnd siden.

Dette går meg litt på nervene.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider