Gå til innhold

liker dere bilavgifter!?!!

Ranger emnet

locdog84

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan synet deres er på bilavgiftene i norge??

Jeg selv synest det er noe dritt!

Når man tjener 50.000.000.000 kroner på avgifter og 1/4 går til veier og slikt, er det noen som vet hvor resten går??

Har fulgt litt med på http://www.bilaksjonen.no og synest det er flott at noen gidder og bry seg!

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg på også når jeg så at de trengte 50k stemmer.

Hva skjer egentlig viss de får det?? hjelper det?

håper noen der i systemet får øynene opp snart :)

*BMW - 93mod 320ci

x Audi 80 - 85mod rsblå råkjørt og solgt

I live my life a quarter mile at the time, for those ten seconds or less i´m free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok på tide at noen griper tak i det ja. posten har vert oppe før om bilaksjonen.no

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge = Avgifter angry

Før du kommer med mer pisspreik anbefaller jeg deg å lese litt bøker. Gjerne bøker som omhandler velferdsstaten. Etter det bør du reise litt rundt og se åssn land uten avgifter faktisk har det. Og så kan du komme hjem og fortelle hva du har sett og lest.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kommer med mer pisspreik anbefaller jeg deg å lese litt bøker. Gjerne bøker som omhandler velferdsstaten. Etter det bør du reise litt rundt og se åssn land uten avgifter faktisk har det. Og så kan du komme hjem og fortelle hva du har sett og lest.

mvh oddi

saken her var vel at han ville fram til at i norge har vi enkelte unødvendige høge avgifter, som oss bilister som er blitt ei melkeku for den norske stat...

men er enig, uten skatt og avgifter blir det mindre penger i den offentlige kassa, det fører til at mer og mer konkurranse utsettast til det private, og dei med lite penger detter ned grunnet dei har ikkje råd til å få utført tjenester....

enkelte ting bør ver statlig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken her var vel at han ville fram til at i norge har vi enkelte unødvendige høge avgifter, som oss bilister som er blitt ei melkeku for den norske stat...

*fjerne fornuftig del av inlegget* :D

Ser at du er enig med meg i det meste, men et sted må pengene taes fra. Om man hadde satt ned bilavgiftene, måtte man skrudd opp andre avgifter. f.eks enda høyere moms, eller enda høyere skatt. Vi kan imidlertid diskutere hvor effektivt byråkratiet blir drevet, men det blir en helt annen diskusjon. Og hvis man skulle sagt opp f.eks 10 000 byråkrater, hva skulle man da gjort? bedre at de har jobb og later som de gjør no fornuftig, enn at man gir de penger for å ikke gjøre noenting (arbeidsledighetstrygd) :) Poenget mitt, som kanskje ble dårlig fremstilt, var at politikk er ikke så enkelt som man skal ha det til noen ganger, og å si at norge=avgifter, og bilavgifter=tull osv, blir dumt hvis man ikke tenker lengre enn sin egen nese:)

mvh oddi

full

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du er enig med meg i det meste, men et sted må pengene taes fra. Om man hadde satt ned bilavgiftene, måtte man skrudd opp andre avgifter. f.eks enda høyere moms, eller enda høyere skatt. Vi kan imidlertid diskutere hvor effektivt byråkratiet blir drevet, men det blir en helt annen diskusjon. Og hvis man skulle sagt opp f.eks 10 000 byråkrater, hva skulle man da gjort? bedre at de har jobb og later som de gjør no fornuftig, enn at man gir de penger for å ikke gjøre noenting (arbeidsledighetstrygd) :) Poenget mitt, som kanskje ble dårlig fremstilt, var at politikk er ikke så enkelt som man skal ha det til noen ganger, og å si at norge=avgifter, og bilavgifter=tull osv, blir dumt hvis man ikke tenker lengre enn sin egen nese:)

mvh oddi

full

ganske enig....politikk er innviklet og folk har en tendens til å trekke raske konklusjoner....der vil alltids vere en situasjons konflikt, som med arbeidsledighet og inflasjon osv....men det er en heeeeeilt anna diskusjon.....

men ja, bilavgiftene er for høge, men det eg reagerer mest på er bøtenivået som har eksplodert.....jaggu snart ulovlig å sette seg bak rattet på en bil... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare bøtenivået som jeg for min del reagerer sterkt på, men den utroligt urettferdige omregistreringsavgiften.

gnuff.

har ikke satt meg inn i hvor rettferdige alle avgiftene er og sånt, men hovedpoenget er at uansett hvordan man vrir og vender på det, må mangelen på inntekter gjennom avgifter taes fra et eller annet sted:) en flat registreringsavgift er en løsning, 0,3% skatteøkning (rent hypotetisk) kan være en annen løsning.

mvh oddi

full

Lenke til kommentar
Del på andre sider