Gå til innhold

automat?

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

åssen er det med automat på 240/740? er det samma opplegget som på en v8er? at man har startkrans isteden for svinghjul?

ser på en 740 til dama,men den har automat,og det vil ho ikke ha...så tenkte derfor å hive på en M47 kasse eller noe..

åssen er det med mellomaksel på automat VS en uten automat,er de like, lengde osv?

 

 

noen som vet?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svinghjul, clutch (trykkplate og lamell), clutchus, girkasse, mellomaksling (ihvertfall fremste delen), pedalsett, clutchwire. Å i tillegg trenger du en del tid, er mye arbeid å bygge om til automat.

 

Og når du har fått i manuell kasse må du kortslutte et par ledninger som går inn på automatkassen (automatkassen må stå i park for å starte, uten kortslutning slår ikke starteren inn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en grå 740 stv, 86(?), b230e, manuell.

Den går vel for ~15.000kr.

 

Rustfri!

 

Den har grått intr. mener jeg å huske, ny bensinpumpe, nytt bensinpumperelè, ny topppakkning,etc.

 

Typen til søsteren min tok topppakkning + diverse for over 6.000kr.

Så solgte han den til nåværende kjøper, som byttet bensinpumpe og relè.

 

mao. har den nylig byttet deler for oppunder 10.000kr.

ps. jeg vet ikke om den er solgt nå, men jeg tror det skal være bra deal?

litt høy km: 360.000 elns mener jeg, men den går visst helt fint.

(brukt til langkjøring).

 

en ny 230e motor får man uansett kastet etter seg, så det er jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en grå 740 stv, 86(?), b230e, manuell.

Den går vel for ~15.000kr.

 

Rustfri!

 

Den har grått intr. mener jeg å huske, ny bensinpumpe, nytt bensinpumperelè, ny topppakkning,etc.

 

Typen til søsteren min tok topppakkning + diverse for over 6.000kr.

Så solgte han den til nåværende kjøper, som byttet bensinpumpe og relè.

 

mao. har den nylig byttet deler for oppunder 10.000kr.

ps. jeg vet ikke om den er solgt nå, men jeg tror det skal være bra deal?

litt høy km: 360.000 elns mener jeg, men den går visst helt fint.

(brukt til langkjøring).

 

en ny 230e motor får man uansett kastet etter seg, så det er jo ikke noe problem.

 

 

hvor i landet står den a?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår