Gå til innhold

Erfaring med Xenonlight.no

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er påbudt med automatisk lykteregulering. Dvs at du ikke får bilen godkjent med xenon uten at den har det.

Ellers vet jeg ikke noe om selve ombyggingskitet.

Dette er jo ikke et kit, men bare pærer som du bytter ut med orginal pærene.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med H4 xenonpærer de selger på http://www.xenonlight.no

Er dette et godt alternativ til xenon ombyggningskitene som selges rundtom? Og er disse pærene lovlige?

Dette er "vanlige" glødepærer med en eller annen fancy gass. Det blir ikke helt det samme som ordentlig høyspente xenon-lamper.

Skulle vært forbudt å bruke xenon-navnet på annet enn "the real deal". Du kan like gjerne kjøpe pærer som osram silverstar (elns), philips blue vision etc. Eller du kan bygge om til xenon.

På ordentlige xenon-lamper er det en del krav som gjør det vanskelig å få godkjent på biler som ikke oprinnelig er levert med xenon (lytevasker og automatisk høydejustering (nivåregulering holder ikke)).

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er "vanlige" glødepærer med en eller annen fancy gass. Det blir ikke helt det samme som ordentlig høyspente xenon-lamper.

Skulle vært forbudt å bruke xenon-navnet på annet enn "the real deal". Du kan like gjerne kjøpe pærer som osram silverstar (elns), philips blue vision etc. Eller du kan bygge om til xenon.

På ordentlige xenon-lamper er det en del krav som gjør det vanskelig å få godkjent på biler som ikke oprinnelig er levert med xenon (lytevasker og automatisk høydejustering (nivåregulering holder ikke)).

Det var det jeg tenkte.... Har lyst å bygge om til xenon, men kjipt å bli stoppet med det og måtte bytte igjen. Da er de 1000 lappene bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til akkurat de pærene der da, men det var jo litt stiv pris.

I disse dager er det jo gull å shoppe på Ebay.com, da dollarkursen er så lav.

Disse f.eks...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7961207034&category=36476

Vil komme på ca 240 kr, levert på døra. Er jo mange andre "xenon-pærer" der borte, så det er bare å søke litt.

Se hva du finner! ;) Kommer sikkert til å kjøpe noen jeg også snart...

Det koster å være kar.... :D

Så mye styling...så lite penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HID-xenon eller Bi-xenon skikkelig kit med startere til pærene og 2 pærer koster rundt 5000-6000 kr for og få ekte xenon.

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte.... Har lyst å bygge om til xenon, men kjipt å bli stoppet med det og måtte bytte igjen. Da er de 1000 lappene bortkastet.

Tja.. nærlys bør du ikke bygge om. Da er det bedre å sørge for ordentlig spenning på pærene (13-13,2v) og noen +??%-pærer, f.eks. silverstar, bluevision el. Det gir deg ganske greie lys. Med xenonlamper i vanlige nærlys er det veldig stor sjanse for at du blender motgående trafikk mye, da reflektorer og slikt ikke er laget for xenon. Det som skjer er at det lyser altfor mye i området der det normalt ikke skal lyse (f.eks. rett i trynet på de som kommer mot)

På min har jeg doble fjernlys, og kunne godt tenke meg å sette xenon i de innerste (de som vanligvis er tåkelys på 124) Ikke lovlig, men da blender jeg jo ingen. Man skrur jo tross alt av fjernlyset når det kommer noen imot.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. nærlys bør du ikke bygge om. Da er det bedre å sørge for ordentlig spenning på pærene (13-13,2v) og noen +??%-pærer, f.eks. silverstar, bluevision el. Det gir deg ganske greie lys. Med xenonlamper i vanlige nærlys er det veldig stor sjanse for at du blender motgående trafikk mye, da reflektorer og slikt ikke er laget for xenon. Det som skjer er at det lyser altfor mye i området der det normalt ikke skal lyse (f.eks. rett i trynet på de som kommer mot)

På min har jeg doble fjernlys, og kunne godt tenke meg å sette xenon i de innerste (de som vanligvis er tåkelys på 124) Ikke lovlig, men da blender jeg jo ingen. Man skrur jo tross alt av fjernlyset når det kommer noen imot.

Har H4 pærer eg med nær og fjernlys i samme pære. Så må bygge om begge eller ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider