Gå til innhold

Forsikrings spm.

Ranger emnet


Åge

Anbefalte innlegg

Har krangla med forsikrings selskapet i 1 år nå og jeg er i hvertfall ikke enig i deres tenke måte. Er det noen som vet noe om hva som er vanlig måte å beregne ett oppgjør på. Bilen er stjelt og jeg hadde ekstra forsikring på 50 000,- i tilleg til de 10 000,- som følger standard i forsikringen. Jeg har sent inn kvitering på 28 000,- for dekk og felger, 37 000,- for stereo, og 6 000,- i annet dill. Dette blir 71 000,-.

De har ikke gitt meg noe for dekk og felger for de mener att de orginale stålfelgene koster mere nytt og det skal jo stå hjul på bilen. Er dette vanlig praksis ved forsikrings saker?

Stereoen vil de gi meg 26 000,- for. Jeg har jo tatt ut orginal spilleren som koster 11000,-. Det var en helt elendig kasett spiller. Er dette også vanlig?

De har nå gitt meg et tilbud på 41 000,- mindre en det jeg har gjenværende i lån på bilen. Jeg har veldig lite lyst til å godta dette men er ikke sikker på om det er noe vits i å krangle noe mere.

Noen som har tlf.nr. til en bra advokat som er flink på dette her?

Hva er egentlig vitsen med ekstra forsikring når de ikke bryr seg med hva du har betalt for delene. Bare hva det koster orginalt.

All hjelp og tips tas imot med stor takk.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om 250K,- tilsammen så kan ikke fortsette sånn som dette så atlfor mye lenger.

Noen som vet hvor mye dem pleier å regne i renter i sånne tilfeller? Er nok ikke på langt nær det jeg betaler i rente i såfall. Begyner å bli seriøst pisst off nå. Det er mine penger de leker med. :mad:

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker da avskriving på ting.... så så mye avhengig av hvor gammelt det er....

Det skal jo gjelde på det som sitter orginalt som felger og anlegg oxo....

Gammel er bilen din da?

Og hvor gammelt er det du har kjøpt?

Har ikke forsikringsselskapet nevnt noe om sånne ting?

 

Og verdien på lånet burde da være omtrent som verdien på bilen, regner med du ikke har lånt ekstra for det felger og anlegg....

Og når du har betalt lånet et år så burde det ha vært mye mindre...

 

Hørt med forbrukerombudet a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var en sein 96 mod. og alle deler var kjøpt nytt og montert innen 4mnd før den ble stjelt.

De har ikke fortalt meg noen ting. Krangla som F.... med takstmann på tirsdag og sa at nå fikk det se til f... å sje noe snart. Da spurte han om hvorfor jeg ikke har brukt "konton for å betale på lånet". Da sa han at man får en konto med den summen man først blir tilbudt. Aldri hørt om dette jeg og jeg får ikke tak i saksbehandleren heller.:aug: :fire:

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Bilen var en sein 96 mod. og alle deler var kjøpt nytt og montert innen 4mnd før den ble stjelt.

 

Oki, for da skal de trekke mye mer av verdien på det som var originalt enn det du har kjøpt...

Hør med de hvordan de regner det ut og hvor de har funnet verdien av bilen.... Så må du prøve å bevise at den er mer verdt enn det de sier.... Snakk med merkeverksted og andre steder som har greie på det....

 

Er det i Sverige eller i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i norge. De har vært i kontakt med importøren og fått alle priser derfra. Når jeg prata med takstmann kom jeg med en hel haug med priser og referanser på allt som jeg hadde kjøpt og de prisene de hadde fortalt meg. Samtlige priser han oppererte med kunne jeg få neste halvert andre steder. Han sa bare at de forholder seg til importøren. Han ga f... i allt jeg sa og sendte forslaget til forsikrings selskapet som det var.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Er i norge. De har vært i kontakt med importøren og fått alle priser derfra. Når jeg prata med takstmann kom jeg med en hel haug med priser og referanser på allt som jeg hadde kjøpt og de prisene de hadde fortalt meg. Samtlige priser han oppererte med kunne jeg få neste halvert andre steder. Han sa bare at de forholder seg til importøren. Han ga f... i allt jeg sa og sendte forslaget til forsikrings selskapet som det var.

 

Oki, da må du gå til sak....

Forsikringsselskapene har vel en egen klagenemd.. men gjør som UP sier og snakk med NAf de har god greie på sånne ting...

 

Mange av saksbehandlerne er helt bak mål.

Hadde en bil som ble stjålet i sommer, da hadde visst saksbehandleren fått priser 3 forskjellige steder som alle var under det jeg hadde gitt for bilen 2 mnd før, og jeg fikk den billig.

Ringte på et merkeverksted og han sa en del over det jeg hadde gitt....

så forskjellige meninger om priser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Er bare att all denne ventingen begyner å bli veldig dyr og de oppsparte midlene er oppbrukt. Så ting må skje fort.

 

Bruker du Tennant? Mener å huske det. Har ikke akkurat hørt gode ting om dem når det gjelder den 'andre prisen' på forsikring.

Det er to priser vet du..

 

Forbanna kjip situasjon. :(

Gå på dem med en advokat, jeg tror du har en god sak.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Den enkleste måten å løse det på er om du har originalradio, og originale hjul, så kaster du det baki en annen bil, kjører ned til selskapet, og sier HER har du faenskapet, nå skal jeg ha full erstatning.

Har prøvd det. De sa bare at de ikke driver noe brukt dele butikk. Er nok ikke så enkelt. Tennant SUUUGER. De presterte å sende meg regninger på innboforsikring helt fram til 1,5 år etter at jeg solgte huset mitt og 1 år etter at jeg hadde sagt opp alle forsikringer hos dem. Det har bare vært kødd helt siden første dagen jeg ringte dem. På hele den tiden jeg hadde GT-4 en klarte de ikke å forsikre den som noe annet en en gt. Eneste grunnen til at jeg valgte dem var at de var de eneste i norge som hadde st-205 gt-4 i listene sine når jeg registrerte bilen min. Hold dere for all del langt unna dette firma.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Bruker du Tennant? Mener å huske det. Har ikke akkurat hørt gode ting om dem når det gjelder den 'andre prisen' på forsikring.

Det er to priser vet du..

 

Forbanna kjip situasjon. :(

Gå på dem med en advokat, jeg tror du har en god sak.

Vet du om noen bra advokater?

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår