Gå til innhold

Annonse-selgere

Ranger emnet


ehrnst

Anbefalte innlegg

Er så mye tull når det gjelder sånne annonse-selgere. Skulle selge en Yamaha Aerox og hadde glemt å skrive at jeg ikke ønsket kontakt fra annonse-selgere. Så da ringte det en tulling fra Rubrikk.no som lovte gull og grønne skoger. Han sa til meg at scooteren skulle bli solgt i løpet av 2 uker, og hvis ikke så skulle HAN dekke videre annonsering. I tillegg til dette skulle annonsen være ute på nettet i løpet av 30min. "Flott", tenkte jeg og takker ja. Så en dag går, annonsen ligger fortsatt ikke ute på nettet. Så jeg ringer dem og spør hva som skjer og fikk svar om at den kom snart. "Javel, de trenger kanskje bare litt tid" sier jeg til meg selv og venter. Kom det noen annonse på siden deres? Nei. Så da ringer jeg dem igjen og sier at jeg ikke vil ha det tilbudet allikevel (hadde ikke fått noen faktura enda heller), siden de ikke hadde fått opp annonsen min. Også nevnte jeg det med at han skulle dekke videre annonsering. Men DET var ikke sånn de gjorde det, da var det jeg som hadde hørt feil osv osv (de har visst folk som sitter og lytter til alle samtalene (Ja jøss...)).

 

Det endte med at jeg aldri fikk noen faktura og siden det har jeg ikke hørt noe fra dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du er lur takker du ikke nei til annonse selgere. De må du ta varmt inntil deg. For de er lette å ha med å gjøre om du bare er hakket smartere, noe du selvfølgelig er.

 

Jeg takker alltid ja til annonse hos samma-faen-hvem-det-er!

 

Jeg sier det enkelt etter at de har presentert seg:

"Jeg er selvfølgelig intressert i å annonsere hos dere på en betingelse: om dere er så sikre på produktet dere selger gir dere meg en garanti på at om jeg ikke selger tingen min innen annonsetiden går ut får jeg annonsen gratis. klarer du ikke det er du ikke seriøs nok og vi avslutter samtalen nå."

 

Det er en genial måte å annonsere på. Det forutsetter selvfølgelig at du klarer å være oppegående nok i huet til å betale for annonsen om du får den solgt via de!

 

Jeg bruker alltid den gjennom firmaet og privat, og det er sjeldent den ikke funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Høres ut som det var samme kar som ringte meg. Jeg sjekket opp dette i ettertid og klaget på vedkommende. Fordi han garanterte salg og ble den ikke solgt skulle han betale for vidre annonsering. Men vidre annonsering er gratis for alle. Samt masse annet piss.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det var samme kar som ringte meg. Jeg sjekket opp dette i ettertid og klaget på vedkommende. Fordi han garanterte salg og ble den ikke solgt skulle han betale for vidre annonsering. Men vidre annonsering er gratis for alle. Samt masse annet piss.

 

Hehe

 

Men virker som de ringer selv om du har skrivd at annonseselgere ikke ønskes

Hadde skrivd det på en bil fattern skulle selge, allikevel fikk han den kjente telefonen: "Hei jeg er... og kan selge bilen din for 35000 garantert" (bilen stod til 30000 på autodb)

Heldigvis så slo han ikke til

 

Pass på!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

 

Annonseselgere er ikke akkurat det beste som fins nei.. Ble oppringt av en fra TV Norge en gang, og dem annonserte annonsen min på deres text-TV. Så fikk jeg regning på en tusenlapp ellerno, og skrev et brev tilbake og sa at det der hadde jeg aldri gått med på..

 

Hørte aldri noe mer.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei alle "haters"

 

når jeg så dette forumet måtte jeg bare registrere meg og legge inn et inlegg!

 

For det første, om man ikke er helt invalid, så vet man det at å skrive "annonseselgere ikke ønsket" i en annonse, ikke er noen reservasjon mot at folk skal ringe.

Det kan gjøres i brønnøysundregisteret.

 

For det andre, så finnes det ikke en telefonselger som bryr seg om det står "annonseselgere ikke ønsket" for på 99% av disse telefonene selger man uansett, om man er god og har litt baller.

 

Personlig solgte jeg 11 bilannonser på rad, på finn.no hvor det står "annonseselgere ikke ønsket" på ALLE.

 

Jeg tror dere rett og slett er litt grønne av misunnelse, fordi vi selgere tjener mer penger enn det man gjør i noen annen bransje!

 

Get a job!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, om man ikke er helt invalid, så vet man det at å skrive "annonseselgere ikke ønsket" i en annonse, ikke er noen reservasjon mot at folk skal ringe.

Det kan gjøres i brønnøysundregisteret.

 

Nei, men det er en pen måte å be annonseselgere om å dra rett til helvete på ;)

 

Forresten, ringer du folk rundt 5, middagstid for mange?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle "haters"

 

når jeg så dette forumet måtte jeg bare registrere meg og legge inn et inlegg!

 

For det første, om man ikke er helt invalid, så vet man det at å skrive "annonseselgere ikke ønsket" i en annonse, ikke er noen reservasjon mot at folk skal ringe.

Det kan gjøres i brønnøysundregisteret.

 

For det andre, så finnes det ikke en telefonselger som bryr seg om det står "annonseselgere ikke ønsket" for på 99% av disse telefonene selger man uansett, om man er god og har litt baller.

 

Personlig solgte jeg 11 bilannonser på rad, på finn.no hvor det står "annonseselgere ikke ønsket" på ALLE.

 

Jeg tror dere rett og slett er litt grønne av misunnelse, fordi vi selgere tjener mer penger enn det man gjør i noen annen bransje!

 

Get a job!

 

 

 

Dette sier bare litt om din totale mangel på sosiale antenner og respekt for folk generelt.

 

Hva du tjener driter jeg i, jeg hadde ikke nedlatt meg selv til å holde på slik uansett lønn. Har dessuten en mistanke om at de fleste telefonselgere er enten studenter, eller folk uten en skikkelig utdannelse eller fagbrev. Gjør deg ferdig med skolen du gutten min, så kan vi sammenligne lønn!

 

Get an education!

 

PS! MCen min står til salgs på både Finn og autodb, hvis du vil slå av en prat! :jerkoff:

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier bare litt om din totale mangel på sosiale antenner og respekt for folk generelt.

 

Hva du tjener driter jeg i, jeg hadde ikke nedlatt meg selv til å holde på slik uansett lønn. Har dessuten en mistanke om at de fleste telefonselgere er enten studenter, eller folk uten en skikkelig utdannelse eller fagbrev. Gjør deg ferdig med skolen du gutten min, så kan vi sammenligne lønn!

 

Get an education!

 

PS! MCen min står til salgs på både Finn og autodb, hvis du vil slå av en prat! :jerkoff:

 

hehe.. jobbet med salg nå i 6 år, og tjener fett. hva i alle dager skal jeg med en utdannelse? Mye bedre å jobbe seg oppover i denne bransjen skjønner du;)

Men det er kanskje ikke så lett for deg å vite.

 

jeg begynnte med å jobbe med salg til privatmarked, og noe lettere har jeg sjeldent opplevd.

Selv folk som legger på og ber der dra til helvete kan selges til.

 

Nå jobber jeg B2B og en mer fantastisk jobb skal man lete lenge etter.

Men skjønner at det ikke er så lett å fatte med 3 år på mekken!

 

Og jeg mistenker at det er en del som jobber svart innen bilverksted bransjen også. så mangel på respekt og sosiale antenner sa du? I tillegg er vi selgere prikkfrie skattebetalere!

De aller fleste yrker må man legge samvittigheten hjemme, så tenk litt utenfor boksen før du uttaler deg;)

 

:yodude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for vane å legge på, før telefonselgere har rukket å presentere ferdig deres "fantastiske" tilbud. Att dere får solgt noe som helst er for meg ei gåte.

Har reservert meg for selgere hos Brønnøysund-registeret, men jeg blir stadig oppringt av Norsk Gallup og andre telefon-terrorister.

Huff, att dere gidder!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår