Gå til innhold

Hva er dette?

CoilOver

Anbefalte innlegg

Denne går rett foran AC radiatoren... (foresten der jeg klipset fast gitteret), men hva er det røret?

motor1.jpg

Har lest et annet innlegg for lenge siden om dette her på en 1.6l, og jeg forstår det som at det er vannoppsamler, men kan jeg ta hele denne greia bort når jeg monterer på åpent luftfilter? Da tenker jeg på den greia som det gummirøret er festet til.

Hva skjer med "vannet" når jeg tar denne bort?

motor2.jpg

Denne fulgte med luftfilterkit'et:

motor3.jpg

Jeg går ut i fra at det tynne røret skal fungere som "drenering"? Hvis vannet nå renner gjennom denne (eller er jeg på villspor nå?), hvor drypper det da ned?

Noen erfaringer? Noen som vet?

luftfilter.jpg

sombrero

Må filteret "innoljes" før bruk? Eller etter vask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ronnyprimera:

Tenkte jeg skulle spørre deg siden du har satt på nytt rør...hva er diameteren på innsuget på gasspjeldet og det orginale gummirøret som du byttet ut?

Insiden av det gamle gummirøret er 7 cm, mens hullet på selve luftfilterboksen er 8 cm.

Vet ikke helt om det ga svar på det du spurte om, da jeg ikke er sikker på hva du mener med gasspjeldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insiden av det gamle gummirøret er 7 cm, mens hullet på selve luftfilterboksen er 8 cm.

Vet ikke helt om det ga svar på det du spurte om, da jeg ikke er sikker på hva du mener med gasspjeldet.

Jeg fikk svar på det jeg trengte...7cm. Takker! :)

Med gasspjeldet (hvis det er det det heter da...) mener jeg der lufta går fra gummislangen og inn i innsugsmanifolden.

Er det nye røret i samme diameter? (må spørre litt for jeg tenkte jeg skulle prøve å lage ett selv og da er det jo greit å kjøpe et rør i riktig diameter...)

99 Primera GT

Nissan Car Club Norway

http://www.nccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider