CoilOver Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Denne går rett foran AC radiatoren... (foresten der jeg klipset fast gitteret), men hva er det røret? Har lest et annet innlegg for lenge siden om dette her på en 1.6l, og jeg forstår det som at det er vannoppsamler, men kan jeg ta hele denne greia bort når jeg monterer på åpent luftfilter? Da tenker jeg på den greia som det gummirøret er festet til. Hva skjer med "vannet" når jeg tar denne bort? Denne fulgte med luftfilterkit'et: Jeg går ut i fra at det tynne røret skal fungere som "drenering"? Hvis vannet nå renner gjennom denne (eller er jeg på villspor nå?), hvor drypper det da ned? Noen erfaringer? Noen som vet? sombrero Må filteret "innoljes" før bruk? Eller etter vask? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Var filteret pakk inn i plast? Noe tegn til olje på plasten? Du skal vel kunne klare å kjenne om det er olje på det også. Må ha på olje etter vask ja. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Filteret var pakket inn i bobleplast, og ikke innsmørt med olje... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 det jamex-filteret jeg kjøpte her i vinter, var innpakket i plast og innsmurt med olje... ble "fettete" på fingra når jeg tok på det ihvertfall... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastprimera Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Ronnyprimera skrev: Denne går rett foran AC radiatoren... (foresten der jeg klipset fast gitteret), men hva er det røret? Det røre der er oljerøret til servon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Her er det ferdige resultatet. 99% ferdig. Det eneste som skal forbedres er slangen som går fra topdekslet. Orket ikke å gjøre noe mer i dag. Jeg merket ikke noe mer effekt, men lyden ble råere på høyere turtal. Jeg er svært fornøyd med resultatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobyT Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Det der blei bare skitbra Ronnyprimera !!! Kjøpt på Ebay? Nå mangler bare å bytte ut til blå slanger der du kan ;) ... Siter 99 Primera GT Nissan Car Club Norway http://www.nccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobyT Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Ronnyprimera: Tenkte jeg skulle spørre deg siden du har satt på nytt rør...hva er diameteren på innsuget på gasspjeldet og det orginale gummirøret som du byttet ut? Siter 99 Primera GT Nissan Car Club Norway http://www.nccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 TobyT skrev: Ronnyprimera:Tenkte jeg skulle spørre deg siden du har satt på nytt rør...hva er diameteren på innsuget på gasspjeldet og det orginale gummirøret som du byttet ut? Insiden av det gamle gummirøret er 7 cm, mens hullet på selve luftfilterboksen er 8 cm. Vet ikke helt om det ga svar på det du spurte om, da jeg ikke er sikker på hva du mener med gasspjeldet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 TobyT skrev: Det der blei bare skitbra Ronnyprimera !!! Kjøpt på Ebay? Nå mangler bare å bytte ut til blå slanger der du kan ;) ... Jepp, kjøpt på ebay. Passet helt greit. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobyT Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Ronnyprimera skrev: Insiden av det gamle gummirøret er 7 cm, mens hullet på selve luftfilterboksen er 8 cm. Vet ikke helt om det ga svar på det du spurte om, da jeg ikke er sikker på hva du mener med gasspjeldet. Jeg fikk svar på det jeg trengte...7cm. Takker! :) Med gasspjeldet (hvis det er det det heter da...) mener jeg der lufta går fra gummislangen og inn i innsugsmanifolden. Er det nye røret i samme diameter? (må spørre litt for jeg tenkte jeg skulle prøve å lage ett selv og da er det jo greit å kjøpe et rør i riktig diameter...) Siter 99 Primera GT Nissan Car Club Norway http://www.nccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg