Gå til innhold

Liste over bilfilmer opp igjennom årene.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Du glemmer "Dirty mary and crazy larry" som er nevnt ovenfor. Dette er en av få rene bilfilmer, som konsentrerer seg om biljakt 90 % av filmen. Har denne på VHS, men er på jakt etter DVD.

Ganske typisk amerikansk også. Chargeren ender opp i en gedigen flammekule når toget treffer den. Skulle tro hele bilen var fyllt med bensin :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en skikkelig dårlig bilfilm i samlingen; Runaway Car heter den..

Handler om en dame som setter bilen inn på et verksted, når hun får den tilbake begynner den å leve sitt eget liv og tilslutt går det ikke ann å stoppe bilen, den bare akser og akser:D Filmen er vanvittig dårlig, faktisk mer talentløs enn både Hud av V. Løkkeberg og Death Race 2000 tilsammen chicken

Det som er litt morsomt er at historien faktisk er sann... virkelighetens bil var en vw vento automat, så vidt jeg husker.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Convoy (men denne handler om trailere da) (dette er min favoritt film) sikkert sett den nærmere 100 ganger. (Kris Kristofferson, Ali MacGraw, Burt Young)

HAHA, trodde ikke det var noen andre i verden bortsett fra meg som hadde Convoy som favorittfilm. :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1974 utgaven av gone in 60 sec, og kan anbefale en på det varmeste. At eleanor selv i dag (de brukte kun 1 bil!) er kjørbar etter den over 40 min lange jakta er et testamente til de gamle mustangene. Jeg tror aldri jeg har sett en bil ta så mye deng før!

Jeg har ikke lest hele tråden, og heller ikke sett den originale GI60S, men det går rykter om at stuntet mot slutten av filmen (der han hopper over en haug biler på brua der) ble utført i virkeligheten i originalen, og at bilen kjørte videre etter landingen, mens stuntmannen brakk en ryggvirvel eller tre. Noen som vet om dette stemmer?

Har noen forresten nevnt Blues Brothers? Er jo et must når vi snakker om bilscener.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, og heller ikke sett den originale GI60S, men det går rykter om at stuntet mot slutten av filmen (der han hopper over en haug biler på brua der) ble utført i virkeligheten i originalen, og at bilen kjørte videre etter landingen, mens stuntmannen brakk en ryggvirvel eller tre. Noen som vet om dette stemmer?

Har noen forresten nevnt Blues Brothers? Er jo et must når vi snakker om bilscener.

Det er bare på slutten av den nye 60sec at de hopper på en bru. Det hoppet er et filmtriks.

Hoppet i slutten av originalen er i en nedoverbakke, og satsrampen er en veltet bil... Det stemmer at han brakk ryggen.

Og liker du kjøringa fra blues brothers, bør du virkelig se gamle 60 sec.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også noen flere filmer fra regissøren av Gone in 60 seconds(1974):

Deadline Autotheft

The junkman

Så har du jo:

Days of Thunder

Duel av Steven Spielberg

The Gumball race(1976)

Alle bilene i the junkman skal visstnok være ressigørens egne også har jeg hørt. Genial film forresten

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bilene i the junkman skal visstnok være ressigørens egne også har jeg hørt. Genial film forresten

Det stemmer. Det samme gjelder for de andre filmene. Bortsett fra halvparten av cadillacene som blir knust hos bilforhandleren (i gi60s) de var forhandlerens nye fine biler som ikke skulle vrakes...

Bakgrunnen for dette er at halici egentlig drev en bilskrot. Å lage filmer var noe han bare gjorde på siden :D Han hadde altså ganske ubegrenset tilgang på biler og vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ikke stemmer det med hoppinga i Gone in....

Hvis det er den med Cage du mener. Men faktisk så gjorde Cage de fleste stunta sine selv i den filmen.

Nei, det var den originale jeg mente. Det stemte visst ikke helt allikevel, bortsett fra det at han brakk ryggen :rolleyes:

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

F&F3?? hæ?

Syns 2'ern er grei med de evo-ene. Men 3'ern er så latterlig dårlig ass...

Cannonball Run - Solid klassiker!

Cannonball Run 3

(disse kan i enkelte sjapper kjøpes til 100 kr. hver. Men Cannonnball 2 må man importere, fordi filmen ikke selges i Norge pga. importør.)

Syns Bad Boys 1 & 2 har litt bilaction i seg. Porsche og Ferrari er fine biler ;)

The Italian Job (den nye med Mark Wahlberg) har jo også litt bilaction i seg...

Er en hel del andre også, kommer ikke på i farta :)

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes biljakt scenen i Bullitt mellom Mustangen og Chargeren er noe av det råeste på film.

Men bortsett fra det så synes jeg også at det er veldig tøfft å se på noe av bil kjøringen i Olsenbanden filmene. :)

I Olsenbanden spilles jo opptaket av i fire ganger hastighet :D

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider