eirikoo Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Loppa Lang historie,kort fortalt: vi kjørte 78 poloer gjennom Tønsberg, kew|ar og jeg laget blokade for annen trafikk så alle skulle kjøre samlet gjennom et kryss, :D Var det du det.. Hørte om det. Sånn har vi da gjort mange ganger når jeg drev med bobler. Men de er jo så søte da. Også var det ikke noe snut der sikkert. ;) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by dalan hehe, da var det bedre for oss som tok teorien på data, fikk opp resultatet med en gang der ;) slapp å vente på retting av sensor ;) Mye skjer på kort tid.... kanskje derfor kø'ene her ble borte...... Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Får bare gratulere Hemi ! Lykke til med oppkjøringen og! For all del, prat med mannen. Jeg valgte å ikke gjøre dette. Han sa bare, kjør dit, rygg her, gjør ditt og datt. Det førte til nervesammenbrudd og et fuktig ratt. Klarte lappen da (1. forsøk), men han følte at jeg kjørte for passivt. Venta på biler for lenge før jeg kjørte ut av hovedveien som et eksempel. Hallo? tenker jeg nå.. :P Kjenner meg ikke spesielt igjen. Men den følelsen av å kunne gå ut av lokalet med et stort a4-ark hvor du har et bevis som tilsier at du kan kjøre bil. Priceless. Fikk forøvrig kjøre skolebilen tilake til kjøreskolen etter jeg hadde klart lappen. Fikk endelig testa og grisekjørt den litt ;) Vw Passat 130 HK TDI :) 6 gir. TDI er fine saker det :) For å avslutte min lille post, kan jeg fortelle om hvordan kravene til sertifikatet har endret seg. Etter det jeg føler, så stryker folk mer nå som aldri før. Rett meg om dere vil, men det er noe jeg kjenner igjen fra mitt område hvor jeg bor. Lærern min, som har passert 60 år, fortalte meg da jeg fikk lappen om hvordan det var å skaffe den i gamle tider. Testen bestod av et lite ryggekurs og litt svinging på et avsperret område i Lofoten. Samt litt kjøring ute på veiene. Lukeparkering eller tverparkering var det ikke snakk om. Vet ikke om han smurte litt fett på flesket nå, men det var sånn han fortalte det. Er det noen eldre erfarne sjafører her som kan fortelle om sin oppkjøring? Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Teorien på 1.forsøk. 3 feil. Oppkjøringen på 1.forsøk. Dette skjedde i 1986. Sensor var en veldig hyggelig kar. Jeg flisa ut fra biltilsynet i Oslo ut på Østre Aker og hadde vel ca 100km/t da jeg la meg ut. Det vra sensor som gjorde meg oppmerksom på min luitt ulovlige hastighet ved å si : 'da kom vi oss vel ut på motorveien' OOPPPPSSSSS tenkte jeg og trodde at han vil stryke meg der og da, men nei. Resten av turen holdt jeg godt øye på speedometeret. Kjørte en liten tur rundt Tveita, Haugerud, Alfaset, før vi kjørte tilbake til biltilsynet. Det eneste han hadde å anmerke var at jeg hadde en tendens til å ligge for nærme midten av rundkjøringen. det kunne være litt farlig om vinteren med tanke på is som legger seg langs med kanten. Har hørt historier om sensorer fra HELL. Hvor mye at dette som er virkelig og hvor mye er overdrivelse o.l vet jeg ikke, men det finnes nok folk der som aldri skulle ha hatt den type jobb. Noen folk misbruker den 'makt' stillingen gir dem, enten om det er politi, vektere, parkeringetaten, tollere osv osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by fastone Har hørt historier om sensorer fra HELL. Hvor mye at dette som er virkelig og hvor mye er overdrivelse o.l vet jeg ikke, men det finnes nok folk der som aldri skulle ha hatt den type jobb. Noen folk misbruker den 'makt' stillingen gir dem, enten om det er politi, vektere, parkeringetaten, tollere osv osv. *set_spore-av-topic=1* Noen her som ikke har hørt om en kjøreskolelærer eller sensor som "legger an" på jenter? Tror mange jenter trenger en grunn for å stryke eller å gjøre det dårlig..... Nå sier jeg ikke at at alle kjøreskolelærere er perfekte, men litt for mange ble stempa som sexgale gamle gubber *set_spore-av-topic=0* Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Loppa Lang historie,kort fortalt: vi kjørte 78 poloer gjennom Tønsberg, kew|ar og jeg laget blokade for annen trafikk så alle skulle kjøre samlet gjennom et kryss, møkka-politiet så litt av dette, "tok av" og inndro lappen på stedet:eek: Etter 3 uker fikk jeg den tilbake sammen med et forelegg på 3000,- for kjøring på rødt, som jeg ikke vedtok. Det ble rettsak og retten gav meg medhold ;) Loppa vs Snuten 1 - 0 :D Var på noe sånn Amcar-cruzing her i Tønsberg i sommer eller noe. Ganske mange biler som var med og da var det polisen som sperra for andre biler... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by CrZy_T *set_spore-av-topic=1* Noen her som ikke har hørt om en kjøreskolelærer eller sensor som "legger an" på jenter? Tror mange jenter trenger en grunn for å stryke eller å gjøre det dårlig..... Nå sier jeg ikke at at alle kjøreskolelærere er perfekte, men litt for mange ble stempa som sexgale gamle gubber *set_spore-av-topic=0* Ja, faktisk så snakka jeg med en som jeg hadde mørkekjøring med her om dagen. Hu er riiiiimelig fin ass.. Hun fortalte at etter oppkjøringa spurte sensorn om hun ville bli med på mc donalds når de var ferdige for å ta en burger.. Hun sa at hun måtte tilbake på skolen igjen... Selv om klokka var etter skoletid... :D :D Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Air 63 Ja, faktisk så snakka jeg med en som jeg hadde mørkekjøring med her om dagen. Hu er riiiiimelig fin ass.. Hun fortalte at etter oppkjøringa spurte sensorn om hun ville bli med på mc donalds når de var ferdige for å ta en burger.. Hun sa at hun måtte tilbake på skolen igjen... Selv om klokka var etter skoletid... :D :D hehe .. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Februar 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Air 63 Ja, faktisk så snakka jeg med en som jeg hadde mørkekjøring med her om dagen. Hu er riiiiimelig fin ass.. Hun fortalte at etter oppkjøringa spurte sensorn om hun ville bli med på mc donalds når de var ferdige for å ta en burger.. Hun sa at hun måtte tilbake på skolen igjen... Selv om klokka var etter skoletid... :D :D noen kjørelærere må skaffe seg et liv.... :D Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by HemiCuda noen kjørelærere må skaffe seg et liv.... :D Dem lever jo bra da!! Sitte i en bil hele dagen å si: høyre... -venstre.. :rolleyes: Åsså er det jo mange fine damer som skal ta lappen dah... kiddie Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Air 63 Ja, faktisk så snakka jeg med en som jeg hadde mørkekjøring med her om dagen. Hu er riiiiimelig fin ass.. Hun fortalte at etter oppkjøringa spurte sensorn om hun ville bli med på mc donalds når de var ferdige for å ta en burger.. Hun sa at hun måtte tilbake på skolen igjen... Selv om klokka var etter skoletid... :D :D Hehe. Så jævla bra:D Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Air 63 Dem lever jo bra da!! Sitte i en bil hele dagen å si: høyre... -venstre.. :rolleyes: Åsså er det jo mange fine damer som skal ta lappen dah... kiddie Tror ikke jeg tør å bli trafikklærer. Leve livet på skumle veier med ferske folk bak rattet. Sommer inn, høsten ut til vinteren kommer. Men de har vel rimelig bra kontroll om eleven misser på noe eller noe slik. Satte på da en på mørkekjøringsgruppa mi skulle kjøre inn i en tunell, hvor det kommer en brå sving ut av den. Han som kjørte helt på midten av veien, og det kom umiddelbart en stor trailer med henger mot. Trafikklærern tok tak i rattet og dregde det mot seg som en refleks, og hun hadde bra kontroll over hvor han bevegde blikket. Noen som har statistikker på hvor ofte trafikkskolebiler krasjer egentlig? Hadde vært interressant å se... HemiCuda: Du får bare beklage min gode evne til å gå off-topic. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Februar 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Cozzie Tror ikke jeg tør å bli trafikklærer. Leve livet på skumle veier med ferske folk bak rattet. Sommer inn, høsten ut til vinteren kommer. Men de har vel rimelig bra kontroll om eleven misser på noe eller noe slik. Satte på da en på mørkekjøringsgruppa mi skulle kjøre inn i en tunell, hvor det kommer en brå sving ut av den. Han som kjørte helt på midten av veien, og det kom umiddelbart en stor trailer med henger mot. Trafikklærern tok tak i rattet og dregde det mot seg som en refleks, og hun hadde bra kontroll over hvor han bevegde blikket. Noen som har statistikker på hvor ofte trafikkskolebiler krasjer egentlig? Hadde vært interressant å se... HemiCuda: Du får bare beklage min gode evne til å gå off-topic. eneste kræsja skole bilen jeg har hørt om er den som 2 ungdommer stjal og planta den fint inn i en fjellvegg.... koslig med 2 sett pedaler når en har en idiot som passasjer :D Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 En jeg gikk i klasse med på u-skola fikk en taxi i ræva med kjørelærer'n..... Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by HemiCuda eneste kræsja skole bilen jeg har hørt om er den som 2 ungdommer stjal og planta den fint inn i en fjellvegg.... koslig med 2 sett pedaler når en har en idiot som passasjer :D En kompis raste motoren på kjøreskolebilen. Måtte hive hele motoren:eek: :eek: Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg