Gå til innhold

laas: Peugeot 205 16v - 250hk+ banebil prosjekt

Ranger emnet

j0s5

Anbefalte innlegg

Har du virklig 226hk på hjula på en 205gti??

Hvor bor du og kjører du den til vanlig??

Hadde vært morsomt med litt info om hva som er gjort med motor/topp osv(i detalj)

Og litt bilder er ikke dumt heller. Veit at tråden er gammal men da er vel mye gjort med bilen siden tråden blei starta og da??

Har papirer på det fra benken til flissundet :)

Bor i ottestad som nevnt over her ja, kjørte den til vanlig en stund, men nå er den satt bort for mere skruing.

Kan slenge ut noen bilder etterpå, Men har egentlig ikke skjedd så mye sida tråden ble starta.. ble heller til kjøring i sommer. tia som egentlig skulle gå til skruing sist gikk med til andre "private" problemer :p

Og jeg kan bekrefte at denne bilen går ille bra.. minner meg om Berg cup bakkeløp når jeg hører den rulle forbi :D

Jo takk ;) sett meg kjøre før? :p

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen bilder som etterspurt ;)

Dette er tatt på våler før banekjøring med vimenn:

8540.jpg

Motor rom pr dags dato:

8545.jpg

Innvendig for ei stønn sia:

8549.jpg

Bilde fra "En dag på strippen" med bilsport(1 plass FWD uten overlader):

8544.jpg

Har mye mer bilder.. men legger ut ting når det skjer noe med prosjektet (1 mnd vil jeg tippe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å vite hvor mye som er brukt på denna motoren. Kjører du på org innmat eller er alt skifta??

Penger ja.. for mye? :p har ikke noe eksakt på det egentlig.. men til vintern påkostes den 30 000,-(pluss litt til tipper jeg.. budskjett har jeg aldri vært flink på og sette opp) Og det er bare motoren :p diverse andre ting som kommer på bilen å.. men hele tråden oppdateres når jeg har kommet i gang, med plan,bilder fra værkstedet og detaljer om hva som er gjort og hva som skal skje ;)

Er lite som er orginalt igjenn der.. de hydrauliske løfterne er vel en av de få tinga.. men dem byttes til mekaniske i vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

ispigg forran og laveste instillinga jeg har på motoren(nesten så den får for lite bensin så den går varm) jeg kjører på isen med :) gøyalt.. slepper fint bak.. men har 0 feste forran :/ og da drar jeg den bare til 5600(satt turtallsperra der).. mens toppen ligger på 8100.. og en god del hester uansett :) men jeg likte meg på isbana.. ginne ispigg rundt hele men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Rally Sweden i helga... Lyden fra de små 1600 motorene med 220hk på 8750RPM var helt sjuke å høre på... Drit rå lyd... Hvis du ska lage drømme Pug. Så må det bli motor planene du har nå, Seq kasse, lakke den kvit, blått lyd foran, carbon speil og lage Replica på den 205'n som han Espen i Gatebil har.... Den syns jeg ser rå ut...

Og et heftig bur og stoler da seffers...:)

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvit.. no way.. skal være gul ;) og greit espen sin er strøken.. men gidder ikke lage lik som han.. skal bare være en som er kvit og så strøken.. synes jeg værtfall.. holde min gul.. og veit ikke om den blir orginalt utseende enda.. har lyst til det men.. Og bare ha rå motor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider