Gå til innhold

Motorstans på Passat

Ranger emnet

KRM

Anbefalte innlegg

Har en 89 Passat 1.8i som oppfører seg merkelig. Motoren starter lett men når motoren er kald vandrer turtallet mellom 1000 og 3000 rpm. Ca 1 sekund på 3000 før den faller til 1000 igjen i 1 sekund o.s.v. Dette foregår i omlag 1 minutt. Etter dette går den helt fint. Under kjøring kuttes plutselig bensintilførselen og motoren stopper helt. Det kan skje når som helst i hvilken som helst hastighet eller motstand. Etter 10-20 sekunder starter den fint og går helt normalt igjen. Noen som har vært borti dette problemet? Evt tips mottas med takknemlighet :)

KRM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten det samme problemet med en Golf II 1,8i..

Den solgte jeg :)

MEN fikk høre i ettertid av han jeg solgte bilen til at han kjøpte sånn injection rens konsentrat som han heller i bensintanken.

Da gav problemet seg.

Men det kan muligens også være bensinfilteret, prøv gjerne beggedeler..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN fikk høre i ettertid av han jeg solgte bilen til at han kjøpte sånn injection rens konsentrat som han heller i bensintanken.

Da gav problemet seg.

Takk til både deg Kurtemann og wabby... skal prøve begge deler.. neste steg et par mulige sensorer og et rele' har jeg fått tips om i dag hos en VW forhandler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 89 Passat 1.8i som oppfører seg merkelig. Motoren starter lett men når motoren er kald vandrer turtallet mellom 1000 og 3000 rpm. Ca 1 sekund på 3000 før den faller til 1000 igjen i 1 sekund o.s.v. Dette foregår i omlag 1 minutt. Etter dette går den helt fint. Under kjøring kuttes plutselig bensintilførselen og motoren stopper helt. Det kan skje når som helst i hvilken som helst hastighet eller motstand. Etter 10-20 sekunder starter den fint og går helt normalt igjen. Noen som har vært borti dette problemet? Evt tips mottas med takknemlighet :)

KRM

Jeg leste igjennom spørsmålet ditt å så en likhet med ett annet problem jeg hadde med den gamle golfen min.

Med den kunne jeg kjøre på motorveien i 100 og plutselig stoppa motoren (jævla irriterende i rushtrafikk i Oslo) Men det skjedde kun på milde vinterdager med høyluftfuktighet. Vi kom fram til at da var det kondens i bensintanken. Så når man har veldig lite bensin gjen og kondens i tanken kan dette skje, jeg slapp problemet med å ha ganske så full tank hele tia og helle kondensfjerner i tanken (mer eller mindre rein alkohol).

Jeg fikk tak i samma type kondensfjerner som de bruker på luftslangene på Tog og lokomotiv (siden jeg jobber på jernbanen), det funka veldig bra.

Håper du finner ut av det, lykke til..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da gav problemet seg.

Kjøpte Injection Cleaner på Mekonomen og putta på tanken.. Bilen har ikke "hosta" en eneste gang etter det.. Har vært på langtur i påsken, ca 1000 km. Ikkenoproblem:) Ser foreløpig ut til å gjøre susen.. Takk for tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...