Gå til innhold

Reodor Felgen type i Enebakk.

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Har gjennom noen kjente tidligere GTR eiere fått høre om en gammel krok ute i Enebakk et sted som de ble anbefalt å dra til. De gikk til han med noe greier (en svak aksel eller hva?) til GTR kasse og han bare tok det meg seg inn på verkstedet sitt og dreide et nytt mens han humret noe om at disse hadde han laget før og detta var så greit.

Så fikk de den nye og beskjed om at nå skulle det være "bra".

 

Dette er alt jeg vet :D

Noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

 

Nå skal jeg fortelle en historie som jeg har funnet på helt selv.

 

Det var en gang en kasse som bodde i en bil som hadde ganske bra med effekt. Men så kom eieren av bilen og kjørte den til noen mennesker som kjente motoren godt. De ba motoren om å bli mye sterkere, og siden den var en slik en snill motor, som hørte på vennene sine, så ga den mye mere effekt. Eieren av bilen var kjempeglad for dette, og stelte godt med motoren. Den fikk oljeskift, og nye plugger rett som det var. Men kassen, som ikke fikk noen oppmerksomhet, ble sur å lei. All den nye effekten måtte gjennom kassen ned til hjulene, men den fikk ikke så mye som ett "takk" engang for jobben. I tilegg var det blitt mye varmere å bo i motorommet, og kassen svettet hele dagen, og mye mer enn før. Kassen jobbet så godt den kunne, men varmen og påkjenningene ble for store, og den utviklet sort olje. Denne syken fikk alt til å gå tregere, og dermed ble det enda varmere. Noe som igjen ga enda sortere olje. Tilslutt så oljen ut som asfalt, og kassen ble ikke smurt. Da begynte kassen å gi fra seg noen lyder, for å si ifra om tingenes tilstand. Men eieren hadde montert ett stort og bråkete eksosanlegg, og hørte ikke dette, eller kanskje han ikke ville høre?

 

Det gikk som det måtte gå, og i ett kryss i Strømmen skulle den kjøre fra en bil, men plutselig sa det " BANG ! "

 

Eieren syntes det var rart at kassen hadde gått istykker, og bannet den opp og ned. "Drittkasser" sa han, og alle han kjente stemte i. "De bilene der er kjent for dårlig girkasse".

 

Så tenkte kassen på ett gammelt sagn om en kasse som hadde bodd i Enebakk. Der var det fint, hadde han hørt. Og om en smed som hadde reparert en kasse, som ble så fin og fornøyd etterpå. Han visste ikke hvilken kasse det var, men han ønsket såå inderlig til Enebakk. Hva som ville skje nå visste han ikke, men han var ganse spent. "Kom eieren til å gi han opp, skaffe en annen, eller kanskje bare kaste hele bilen pga. meg"- tenkte kassen.

 

Slutt på del 1

 

Del 2 følger

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Og plutselig ville ikke slegga ligge og støve oppe på hylla lenger, så den hoppet utfor kanten og landet rett på hodet ditt :hammer

 

Hei.

 

Nesten samme opplegget skjedde faktisk engang. Bokhylla over senga gadd ikke å holde på det "billion" antallet med tunge permer som dama hadde satt oppå den. BANG ! klokka 04 om morgenen kommer alt ned i ansiktet mitt (-det er den jævligste måten å våkne på). Resultatet var en sprukken leppe, og en skikkelig "susete" dag på jobben.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår