Gå til innhold

Nå ble det trøkk sjø..

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Stooor forskjell!

 

Må legge til at det er åpent filter + BOV som ikke lekker i tillegg til eksosen..

 

Lurer på sånn ca. man får i HK med 1.1 - 1.2bar på denne ?

 

Tenkte å begrense meg til rundt 250 hk i starten

Må få kjørt en del på bane før jeg risikerer å ryke noe transfer/girkasse.

Det neste nå blir en boostcontroller slik at wastegaten holder stengt inntil ønsket trykk er oppnådd for å få tidligere spoolup.

 

Så det..

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor mye hk det er ved 1.2-1.3bar men vil tippe ca 230..

 

Gleder mæ til og få min på veien igjen..

 

Håper kassa holder mere enn 1 uke...:rolleyes:

 

men sån er vel livet, rergner med at motren er ferdig i slutten av måneden..

Så da blir det vel liv igjen..:cool:

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by arildh

Nå har jeg fått klaska på 2,5" anlegget fra mazdafun på GT-R'n og jeg sier bare HahahaahhahahahhahahahahaahahahahahahahahhaahHAHHHAAHhAhahhirrhirr

Jeg får fåkkings 1.2 bar nå!

hahahAHhhaahahAHahahAHAHhahaahAHhahahaAHhah

 

Jeg digger denne bilen...

 

Haha...er så enig:D

Min mening.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger bare GT-R, venter bare boost controlleren til Frank Ove nå, så skal det bli gang i sakene herhapyhappy

 

(men da er vel det neste at girkassa ryker:rolleyes: )

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rsa

Å fy f!

Fikk helt sinnsykt trøkk i LX`en i nedoverbakken fra Skjetten i dag.

La inn andre og trodde setet skulle knekke bakover...

Helt rått ass...

 

Hehe....det tar av det ja

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolten:

Hvilken boostcontroller har du ?

 

Jeg skal til å montere en Greddy Profec E-01 nå til helga hvis jeg får tid.

Den har masse parametre og leke med + mulighet for å logge eksterne sensorer.

Da blir det mere trykk og nytt glis. :D

Blir spennende å se hvor raskt det går ann å få opp trykket.

De 1.2 bar jeg får nå oppnås kun på høyt turtall pga. boost creep og at wastegaten ikke klarer å ta unna.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Stolten:

Hvilken boostcontroller har du ?

 

Jeg skal til å montere en Greddy Profec E-01 nå til helga hvis jeg får tid.

Den har masse parametre og leke med + mulighet for å logge eksterne sensorer.

Da blir det mere trykk og nytt glis. :D

Blir spennende å se hvor raskt det går ann å få opp trykket.

De 1.2 bar jeg får nå oppnås kun på høyt turtall pga. boost creep og at wastegaten ikke klarer å ta unna.

 

Jeg har ikke enda...venter ennå på den fra Frank Ove....Håper jeg får den snart...hvis ikke bilen min blir solgt i nærmeste fremtid....

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Stolten:

Hvilken boostcontroller har du ?

 

Jeg skal til å montere en Greddy Profec E-01 nå til helga hvis jeg får tid.

Den har masse parametre og leke med + mulighet for å logge eksterne sensorer.

Da blir det mere trykk og nytt glis. :D

Blir spennende å se hvor raskt det går ann å få opp trykket.

De 1.2 bar jeg får nå oppnås kun på høyt turtall pga. boost creep og at wastegaten ikke klarer å ta unna.

 

Du kan bore opp wastegaten for å få et mer stabilt trykk i følge gutta på GT-R Yahoo-listen. Jeg har aldri hatt problemer med boost creep, så jeg har ikke brydd meg om å undersøke det nærmere.

Jeg tror kanskje det er vanskelig å få trykket så mye tidligere, samme hva du gjør med wastegate og styringen av den. Jeg tror rett og slett ikke 1.8-literen i GT-R`en produserer nok eksostrykk til å få fart på turboen så veldig mye tidligere. Man kan såklart fjerne alle "flaskehalser", som f.eks de originale rørene i motorrommet og intercooleren, som er veldig restriktive.Jeg har gjort dette, og det hjalp en del. Ny downpipe og manifold hjelper sikkert også litt, men da begynner man å snakke om litt $$$$

 

 

Jeg har også Profec E-01. Man må vel ha GReddy E-Manage for å få koblet til eksterne sensorer som f.eks turtall og throttle position? Bruksanvisningen er jo på Japansk, men ut i fra det jeg har lest må man det. Uansett har den mange fete funksjoner, jeg gleder meg til jeg får montert den i Galanten... :D

 

 

PS

Jeg er ingen ekspert, så dette er kun mine tanker og erfaringer. Jeg har tatt feil før, og det vil nok skje igjen :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår