x8|volvo Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 har nå en 398 topp på en b23a! men den skal nå bli til b23at, er det noe vitts å bytte topp egentlig? og hvordan topp skal man sattse på? mye arbeid å skifte eller er det bare å skru opp å slenge på? justeringer osv? :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 har nå en 398 topp på en b23a! men den skal nå bli til b23at, er det noe vitts å bytte topp egentlig? og hvordan topp skal man sattse på? mye arbeid å skifte eller er det bare å skru opp å slenge på? justeringer osv? :titties: er bare å bytte det, men må seff bytte toppakning uansett.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 joda, den er grei! hvordan ser man om en topp er i god stand? i tilfelle jeg sniker til meg noe på huggern!? er det noen andre en 531 toppene som er bra? skal jo ikke ha ut allverden av hester uansett liksom :D :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 531 og 405 er å foretrekke, bare se om det er noen skader på den.. synlig utenpå, under, oppi og om noen ventiler er skadde eller brent Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 men hva "får" man av en slik topp? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 med rett kam.. hmm.. 10-15-20 hk ? =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 hehe, trokke jeg gidder å bytte egentlig ;) men senke kompresjonen hadde vært en mulighet, enten skifte til turbostempel eller smi de stempla jeg har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 gammel tråd, men orker ikke lage enda en for et lite spørsmål.. har søkt men finner det ikke noen plass.. I hvordan rekkefølge skal man skru løs toppen, skal ta vare på den og bruke den på en annen motor.. =) finner ikke haynes boka skjønner dere:P Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 samma hvordan du løsner den.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 samma hvordan du løsner den.... hvorfor er det en bestemt måte i haynes boka da? blir den ikke skjev eller noe sånt? jeg lurer på dette.. fordi jeg vil ikke ødelegge en porta 531topp.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 den skal helst skrus av på samme måte som den skrus på. løsne litt på alle boltene før du løsner helt. løsne de 2 bakerste først, så de første, så nest bak, nest fram og mitten. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 9 5 1 3 7 10 6 2 4 8 er vel sånn når du skall sette igjenn og motsatt når du løsner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 oki, takker for svar <3 Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 man kommer ikke til å merke forskjell engang på en b23at om man har 398 eller 531-405 topp.... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Står helt i begynnelsen av 2A i haynes ;) Så på det seinest for 30 min siden! Hehe.. Skru den av i samme rekkefølge som man skal stramme den, så er det mindre sjanse for at noe blir skeivt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.