Gå til innhold

senking

Ranger emnet

SVK

Anbefalte innlegg

har satta på 40mm senkesett og gule koni, men den blir jo ikke lav for fem flate øre..... noen som har noen tips hvordan jeg kan få den lav uten å kappe!?!?!?!

det er jo mange volvoer som er lave som bare det, har de kappa da eller????

det er sikkert diskutert 1000 ganger før, men det finner ikke jeg..

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappe kappe kappe :p

eller ver fornøgd med bilen din, du har senka den 40mm den e blitt en del stivare uten at du må kjøre på skrå over fartsdumpane ;)

du kan jo og bruke den sjøl om et er meir enn 5cm nysnø på veien.. orginale volvoen min kjørte fint på 25-30cm nysnø. ikkje noke problem, kjørte 6 mil i sånn laussnø sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hadde en 142 med en b20 som jeg blodtrimmet, kappet fjørene 100mm, gikk bra helt til jeg bygde meg 2.5" eksos, vet ikke hvor mange ganger jeg reiv av eksosen jeg, så jeg skal aldri kappe mer, hadde så mye trøbbel med onkel politi også, han var glad da jeg solgte den.

Vet ikke hvor mange bøter han skrev ut jeg!!! notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hadde en 142 med en b20 som jeg blodtrimmet, kappet fjørene 100mm, gikk bra helt til jeg bygde meg 2.5" eksos, vet ikke hvor mange ganger jeg reiv av eksosen jeg, så jeg skal aldri kappe mer, hadde så mye trøbbel med onkel politi også, han var glad da jeg solgte den.

Vet ikke hvor mange bøter han skrev ut jeg!!! notin

Haha! :P Ble vel fin lyd i den da?? :D

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satta på 40mm senkesett og gule koni, men den blir jo ikke lav for fem flate øre..... noen som har noen tips hvordan jeg kan få den lav uten å kappe!?!?!?!

det er jo mange volvoer som er lave som bare det, har de kappa da eller????

det er sikkert diskutert 1000 ganger før, men det finner ikke jeg..

Heisann..

Hadde netopp samme problemet på 940R`n min..

Så jeg kappet 3/4 runde.. da satt fjæra nesten fast så hvis du kapper 1/2 runde tror jeg ikke far`bror blå ikek skal straffe deg for noe..

dette senker ca 1-2cm..

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ca. 1måned før fjærene setter seg.

Jeg synest min er lav nok (bak).. har ikke senket dem fremme.

Den er jo veldig bra å kjøre nå..

Skaff deg noen IPD 25mm stag, så er du på vei som bare det!

du bør også bytte foringeer til superflex (polyurethane).

Sjekk samtlige foringer når du først holder på..

Du vil få litt mindre komfort, men bilen "drar" seg mer innover i svingen på en måte.. Det er litt uvannt å kjøre slik, men når du venner deg til det, er det mye bedre.

istedenfor *krenge* -> *svinge*, får du: *svinge* -> *dra seg innover i svingen*

det er ganske sinnsykt mye bedre!

ps. jeg har forresten noen ekstra foringer tror jeg, pga jeg kjøpte for mange.. (impulshandling).

det er ikke superflex, men det er de foringene på stagene som går opp til stabstag. (nedre foring).

volvo skal ha 222kr per slik foring, bcb tar i underkant av 200kr.

regner med jeg selger mine ekstra for godpris, siden jeg har to for mange!

ps. de aktuelle foringene er ikke å fremdrive i polyurethane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også senka min 40mm.. (lesjefjørs)

Min ble respektabel lav bak, men fremme er den fortsatt 2 kansje 3 cm. over dekket.. Når har jeg bare 14" felger enda da.. Men likavel :D tror det blir litt glis fremme for det..

Lurer på å finne meg noen andre fjærer fremme å kappe da :P

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en på forumet her, som moddet hjulbuene på 240'en.

fremme, er jo hjulbuen mye høyere oppe, enn bak.

Det hadde vært morro å senkt begge hjulbuene.

feks. senkt den bak med 3cm og den fremme med 7cm elns., for så å senke de lovlige 45mm.

Da har man bakkeklaring, "komfort" og "tøft utseende".

ps. jeg har sett på internett, der folk modder på fjærbeina for å få den lavere..

omb-15s.jpg

Fjädrar och stöddämpare är från ett chassi-kit som volvo säljer. Detta sänker ca 20 mm. Detta är förstås ett hån mot hissinge traktorn. Varför fjädertallrikarna fram flyttades ner 20 mm.

ref.: http://biphome.spray.se/christian.henriksen/c20r/ombygnad.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider