Gå til innhold

Trenger hjelp fort! Angående Tenning!

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Bil 244TIC

Motor B21ET (original)

 

Problem: Starter og går, men går ikke bra. Etter gasspådrag så smeller det no' inmari. På tomgang går den å putrer. Har fått kyndig personell til å justere tenninga. Det har blitt gjort. MEN Når jeg måler med multimeter, så ligger det ca. 6,3Volt over coilen. Målt på coilen (+og-) Er dette riktig? Har nettopp skifta motoren over i denna bilen. Når motoren satt i den gamle bilen gikk den myye bedre enn hva den gjør nå. Mulig det er noe med det elektriske til tenninga som er kobla feil. Noen som vet?? -Er 6V over coil riktig?? Noen som har noe erfaring emd detta, så SKRIK UT!!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje coilen din er fucka ? hehe.. eller så er det motstand en eller annen plass... muligens i ledningene som kommer inn på coilen ? :rolleyes:

 

Har egentlig ikke peiling, men prøvde å tenke logisk :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil 244TIC

Motor B21ET (original)

 

Problem: Starter og går, men går ikke bra. Etter gasspådrag så smeller det no' inmari. På tomgang går den å putrer. Har fått kyndig personell til å justere tenninga. Det har blitt gjort. MEN Når jeg måler med multimeter, så ligger det ca. 6,3Volt over coilen. Målt på coilen (+og-) Er dette riktig? Har nettopp skifta motoren over i denna bilen. Når motoren satt i den gamle bilen gikk den myye bedre enn hva den gjør nå. Mulig det er noe med det elektriske til tenninga som er kobla feil. Noen som vet?? -Er 6V over coil riktig?? Noen som har noe erfaring emd detta, så SKRIK UT!!

sjekk regulator på dynamo å evt mål med multimeteret på batteri mellom + og - :rolleyes:

 

er kanskje noen ledninger som er dårli kontakt i eller ikke tilkoblet :rolleyes:

ta å over alle ledninge tilkoblingene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

-Så da er ikke 6V riktig.. da er det garantert der feilen ligger. Jeg kobla opp ledningsnettet etter det som stod i den haynes-boka, eller hva den heter. Og der stod det at det var en motstand (sånn hvit bakerst til venstre mot torpedoveggen når man ser bilen forfra) som noen ledninger fra sikringsboxen skulle til og videre til coilen, men da tar jeg bare å kobler alt utenom den motstanden! Bør nok ordne seg da... Har skifta bilbatteri for det gamle var jalla (11Volt når det var fullada :P haha). Skal skru på lørdag, så da skal jeg sjekke dynamo o.s.v

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår