classic Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 noen som er litt inne i dette som kan forklare meg litt om tåkesmører? hvor pleier dere og plassere denne? jeg har kjøpt mitt første mekaniske verktøy til kompressorn min. en muttertrekker. har tidligere bare hatt div blåse, og lakksprøyter. skal tåkesmørern sitte mellom verktøyet og slangen et sted? blir jo himla klønete og ha en smører til hvert verktøy, samtidig som at det er klønete og sette den inntil kompressorn når jeg skal brukte blåse verktøy. et sted midt i mellom da kanskje? synes også det ble veldig mye oljeklin på selve luftskrall angry tåkesmørern kom fra biltema. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Hvis det er det jeg tror det er(som jeg tror det er) så er det et lite stykke du bare setter mellom feks muttertrekker og slange! Var der jeg satt den iallefall! Så slapp jeg å smøre liksom! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 kjøp en liten olje flaske med olje for luft verktøy, og ta ca 3-4 dråper hver dag du bruker den! bedre enn den tåke smøreren! husk og hold den værste møkka unna verktøyet!! lykke til Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 kjøp en liten olje flaske med olje for luft verktøy, og ta ca 3-4 dråper hver dag du bruker den! bedre enn den tåke smøreren! husk og hold den værste møkka unna verktøyet!! lykke til Dette er det greieste hvis du husker på det, men vet av erfaring at dette kommer man på først når trekkeren ikke vil gå rundt lenger. Tåkesmøreren kan du montere rett på verktøyet, mellom verktøyet og slangen. Som du sier så må du da ha en for hvert verktøy. Du kan også sette den på kompressoren, men da kan du ikke bruke samme slangene til f.eks. lakking. Mitt forslag til plassering av tåkesmører er: Sett på et T-stykke på utgangen fra kompressoren, evt. et sted langs slangen. Ut fra T-stykket har du en slange som du kan bruke til lakksprøyte og blåsing og sånt, og en annen slange til muttertrekker, borrmaskin osv. Disse to slangene kan med fordel ha to forskjellige farger, så unngår du forveksling. Tåkesmøreren setter du da mellom T-stykket og slangen for muttertrekker mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 synes også det ble veldig mye oljeklin på selve luftskrall angry tåkesmørern kom fra biltema. Har ikke så mye peiling på tåkesmørere egentlig, men er det ikke justering på blandingsforholdet luft/olje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Har ikke så mye peiling på tåkesmørere egentlig, men er det ikke justering på blandingsforholdet luft/olje? ikke på den jeg har tror jeg. eller, ikke som jeg har skjønt i allefall :D takk for alle tips folkens! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kghaas Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Hvordan olje skal man bruke i den kombinerte vann/olje skilleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg