Gå til innhold

Nødvendig med godkjenning?

Ranger emnet

impreza_wrx

Anbefalte innlegg

du betaler bare for den timen biltilsynet tar for å sjekke bilen+ nytt vognkort som koster 500.

er ikke sikker på hvor mye de tar nå, men er vell mellom 500 og 800i timen ca.

Feil!

Du betaler for nytt vognkort, enkelt å greit.

Jeg fikk gjort dette i Januar, da kostet det meg ca.450.-

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker litt på deg jeg og....tror jeg ringer ringer til de og hører. hvis de sier det skal gå bra og det ikke går bra, så sender eg de tilbake til de, og forlanger penger tilbake... rett og slett

Hva står det på "Produktnr" på fakturaen din og på "artikkelnummer" på TÜV-papiret hos deg?

På min står det "Produktnr 60-1-019 = 60-1-018" på fakturaen, og "artikkelnummer hela satsen: 80215" på TÜV-papiret... Når jeg ringte og klagde til Eiker etter å ha sendt det tilbake snakka jeg med en gretten fyr som sa at de passa om hverandre... Men jeg er faen ikke sikker.

Ta en titt på hva migthy og jeg har skrevet i den tråden her for eksempel:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=65252

Tror jeg skal ringe Lesjöfors i morra for å høre hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på fakturaen står det at jeg har bestillt "FJÆ60-1-019", men de har satt en 0 foran der, og skrever "levert 60-1-018" under...så på det du skrev på den andre tråden. står akkurat det samme på mitt tüv-papir.

hvis han fyren er så gretten så er det vel ikke noe særlig vits å rigne til de. stikker vel innom en mitsu forhalder og hører med, så inn til biltilsynet og hører hva de sier om godkjenningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger nok ikke å kreve pengene tilbake alikevel. Jeg ringte til Lesjöfors nå og de sa at settet var laget for å passe både Lancer og Colt. Da sa jeg det du skrev om at biltilsynet ikke ville godkjenne senkinga så lenge det ikke stod Lancer i TÜV-papirene. Så tok de like godt å sendte meg sine papirer som pdf-fil, hvor det står Lancer. :D

TUVPAPIRAER.jpg

Det består av to sider og jeg har ikke noe sted å laste det opp, så gi meg mailen din så kan jeg sende deg en kopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet krever også at du skal ha med papirer på forstillingskontroll/justering etter senking. De opplyser om dette når du bestiller time til godkjenning av senkingen. Når jeg viste min bil etter 60 mm senking så var det et krav at jeg måtte ha dette først men når jeg kom med bilen spurte de ikke etter papirene i det hele tatt. De var kun opptatt av Tûv dokumentasjonen.Hadde jeg ikke tatt forstillingskontrollen hadde de sikkert spurt etter denne dokumentasjonen. Det er alikevel lurt med en forstillingskontroll etter senking

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider