Mirus Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Dette er faktiske forklaringer på skademeldinger fra Gjensidige / If. - Beklager hånskriften, men det at jeg skriver som en gris betyr ikke at jeg kjører som en. - Jeg vil si jeg har 50% skyld og motparten 75% - Det hele var min skyld, men fører B sa at det var OK at jeg bare skulle glemme skadene på hans bil. Det skulle han få fikset selv, sa han. Det viktigste for ham var at kona aldri fikk vite at han hadde vært akkurat der akkurat da. - Min passasjer er forøverig medlem av Norges fotballsforbunds lovkomíté. - Det går ikke ann å påstå at jeg holdt for stor fart. Bilen ble dyttet av min 72 år gamle søster. - Jeg har også en teori om at bilen som kjørte inn i meg bakfra, hadde større fart enn meg. - Jeg kom kjørende mot nevnte kryss, senket farten, så meg godt om, kjørte så ut i krysset - og traff hr. Pettersen. Dette er for meg en helt vanlig prosedyre. - For et valg! Skulle jeg treffe bil B eller bil C? Jeg traff begge! - Jeg ga gass for å komme meg unna, men han klarte å treffe meg alikevel. - Jeg tenkte vi kunne praktisere glidelåsprinsippet. Det tenkte ikke han. - Bil A stoppet forran bommen som følge av feil filvalg. Om bil B klarte å stoppe i tide, er usikkert, men bil C, D og E traff bil B fortløpende. Jeg kom som bil F! - I hele februar, og spesielt på ulykkesdagen var det kommet mye nedfallssnø og føret var ekstremt glatt. Bilen min bare skled fremover. Jeg hadde ikke en sjanse! - Det snødde nysnø og var veldig glatt. - Kom kjørende på fire-fem cm tykt slapseføre. (grønnsåpelignende) - Det hadde fryst på om natten, så veien var helt isolert. Bilen min skled på nermest sitt eget initiativ inn i bil B. - Null sikt, det snødde veldig. Det kom ett vindkast (tror jeg) og jeg mistet all kontakt med bilen. - Bil B skulle svinge til høyre, men lot være å bruke blinklys da det var såpeglatt. - Plutselig grep brøytekanten tak i forhjulet mitt og dro bilen rundt så den traff en stolpe. - Dagen før hadde det kommet et snøfall på 10-15 cm, så egentlig hadde jeg tenkt å la bilen stå den dagen, men hensikten med turen var jo å kjøre til byen og kjøpe frimerker og sende to brev jeg hadde skrevet tidligere på kvelden. - Elgen snudde desverre ved autovernet i midtrabatten. Hadde den fortsatt over veien hadde uhellet vært unngått, så det er ingen tvil om hvem sin skyld det var. - Hva som videre skjedde er vanskelig å si, da elgen lå over frontruten og sperret hele utsikten. - De reinsdyra som var i veien skal ikke være der, for der er det ikke noe reinbeteland. Så er det noen som har skyd her, så må det være samene, som eier dyrene! - Hunden var sort og lite synlig i mørket. Etter sammenstøtet oppførte den seg litt merkelig, men hundens eier opplyste senere at den aldri hadde vært helt god. - Det falt naturlig for begge kjøretøyene å kjøre slik det ble gjort, men i etterkant kan en jo lure på hvor lurt det var. - Jeg mener kollisjonen kunne vært unngått hvis ikke to biler hadde prøvd å kjøre inn i den smale undergangen samtidig. - Det var akkurat ikke plass til to biler i bredden. Oppdaget vi. - Lastebilen holdt altfor stor fart tatt i betraktning at den manglet bremser. - Ulykken kunne vært unngått hvis begge hadde klart å stoppe. - Han hadde ikke tid til å fylle ut skademeldingen da han "var på vei for å hente Gunnar". - Den eneste synlige skaden er en ulyd på venstre siden når vi svinger til høyre. - Jeg kan ikke skjønne at en hjulkapsel er noe å bråke om. - Vi kolliderte bare litt. - Ikke mye å bråke om synes jeg. Skadene var helt meningsløse. - Jeg tilbakeviser Bs påstand vedrørende trafikkuhellet i rundkjøringen. - Han nevner noe om en høy kum (15-20cm) i grøfta. Hva hadde han i grøfta å gjøre? Dessuten sier han at han måtte bremse kraftig, bare det tilsier jo at han hadde stor fart. Og dessuten kjørte han jo inn i meg en gang til lenger fremme. Slå den! - Jeg rakk desverre ikke å notere den andre bilens personalia. - Min hustru og jeg fikk inntrykk av at motparten hadde det svært travelt. Dette kan være forklaringen på at hun kom i så stor fart. - Først da vi skrev skademeldingen så jeg at bil A var registrert på en trafikkskole. Bil A var ikke merket med noe "skole"-skilt. Er ikke trafikkskoler momspliktige? - Det virker som om føreren av bil B ikke satte foten på bremsen i det hele tatt. I den situasjonen han befant seg i, dvs på full fart mot meg, virker dette noe forunderlig. - Årsaken til kollisjonen var to unge damer som sto på fortauet og ventet på å krysse Rådhusgata. - Jeg er ikke ute etter å forskyve skyld eller fraskrive meg ansvar, men kan bare konstatere fakta, og det ser svært dårlig ut for min del. - Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at vanligvis kjører jeg veldig forsiktig i den svingen. - Hans skyld - Han holdt altfor liten avstand til bilen bak. - Fikk "kink" i nakken. Lege vil bli hjemsøkt. - Jeg kjørte alldeles ikke for fort. Jeg hadde jo to koldtbord bak i bilen! - Jeg gjør oppmerksom på at værken jeg (A) eller B mener det var slik det skjedde, men et meget innpåslitent vitne (Hr. Holm) overtok fullstendig styringen da vi skulle skrive skademeldingen. - I forvirringen som fulgte etter sammenstøtet, ble skademeldingsskjemaet delvis feil og ufullstendig utfylt. Dette skyldes at vi ikke hadde noe skademeldingsskjema. - Snøvær + natt = dårlig sikt. - Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut. - Jeg skjønte at ulykken kunne unngås og svingte til høyre for å forhindre dette. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 hehehe!! konge.. Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 De er så bra...!! :D :D Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 - Plutselig grep brøytekanten tak i forhjulet mitt og dro bilen rundt så den traff en stolpe. lol lol lol hva er det neste da?? "stolpen hoppet inn foran bilen min" :D Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Jeg tror jeg har fått dem mailen der 2000 ganger....... "snøvær + natt = dårlig sikt" Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 ingen som har brukt denne da,tro? "jeg kjørte pent og pyntelig,men så kom plutselig en elg i 150 mot meg i mitt kjørefelt" eller.no :D Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Må le litt jeg ... mange morsome forklaringer. Var forøvrig så uheldig å rygge inn i noen som skulle være morsom og akkurat ta parkeringsplassen akkurat i det jeg skulle rygge inn i den. Det førte til at det ble bulk og sprekker i bakfangern min, og en innklemt støtfanger på bil B. (I går faktisk) Lurer på om jeg ikke skal ta den... "Jeg vil si jeg har 50% skyld og motparten 75%". :D Noen som har noen formeniger om dette forresten? Vet jo at jeg har vikeplikt ved rygging. Teorikursets ABC, men er det noen sjangser for at dette vil føre til delt skyld? Selv sier sjaføren i bil B, som er ei veninne av meg, at hun påtok seg deler av skylden her. Men etter litt snakk med eiern av bilen her og der, ble vi enige om å ta det på forsikringen. Sitter dermed her og venter i spennig. Jævli surt å måtte punge ut med massevis av penger på grunn av at noen skulle være morsom. Men sånn kan det gå. + at jeg tar meg friheten å legger til: "Bilen min var full, så jeg hadde ingen muligheter å se ut bakvinduet" :D Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Cozzie Var forøvrig så uheldig å rygge inn i noen som skulle være morsom og akkurat ta parkeringsplassen akkurat i det jeg skulle rygge inn i den. Det førte til at det ble bulk og sprekker i bakfangern min, og en innklemt støtfanger på bil B. (I går faktisk) Lurer på om jeg ikke skal ta den... "Jeg vil si jeg har 50% skyld og motparten 75%". Noen som har noen formeniger om dette forresten? Vet jo at jeg har vikeplikt ved rygging. Teorikursets ABC, men er det noen sjangser for at dette vil føre til delt skyld? Har hørt om at forsikringsselskaper av og til finner ut at det er delt skyld selv om det åpenbart er den ene partens skyld. Da er gjerne begge partene forsikret i samme forsikringsselskap. og begge parter får redusert bonus...... bare noe jeg har hørt asså..;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by jumbo Har hørt om at forsikringsselskaper av og til finner ut at det er delt skyld selv om det åpenbart er den ene partens skyld. Da er gjerne begge partene forsikret i samme forsikringsselskap. og begge parter får redusert bonus...... bare noe jeg har hørt asså..;) Jau. Fattern sa det til meg. Men vi har forskjellige forsikringsselskaper. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Cozzie Må le litt jeg ... mange morsome forklaringer. Var forøvrig så uheldig å rygge inn i noen som skulle være morsom og akkurat ta parkeringsplassen akkurat i det jeg skulle rygge inn i den. Det førte til at det ble bulk og sprekker i bakfangern min, og en innklemt støtfanger på bil B. (I går faktisk) Lurer på om jeg ikke skal ta den... "Jeg vil si jeg har 50% skyld og motparten 75%". :D Noen som har noen formeniger om dette forresten? Vet jo at jeg har vikeplikt ved rygging. Teorikursets ABC, men er det noen sjangser for at dette vil føre til delt skyld? Selv sier sjaføren i bil B, som er ei veninne av meg, at hun påtok seg deler av skylden her. Men etter litt snakk med eiern av bilen her og der, ble vi enige om å ta det på forsikringen. Sitter dermed her og venter i spennig. Jævli surt å måtte punge ut med massevis av penger på grunn av at noen skulle være morsom. Men sånn kan det gå. + at jeg tar meg friheten å legger til: "Bilen min var full, så jeg hadde ingen muligheter å se ut bakvinduet" :D burde vel gå greit og rygge med speilene.... :confused: Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by HemiCuda burde vel gå greit og rygge med speilene.... :confused: Brukte venstre speil da jeg rygget inn. Var ingen biler på høyresiden av bilen min. Og prøvde å kontrollere fra det speilet. Hadde sett i bakspeilet først, og så ingen biler der. Men da jeg hadde satt bilen i revers, hadde hun klint biln rett bakom meg uten at jeg hadde sett dette. Kan slenge opp en skisse senere. Nå er det tid for mat! Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg