Gå til innhold

gt4 drifting

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke noe spess oppsett egentlig... det jeg gjør med AE86en

(S.Shigeno ver.) er at jeg trimmer den til 254hk UTEN turbo... den beste fjæringen, og det beste drivveket og all lettingen.... oppsettet jeg kjører på er:

 

Dekk: standard/road foran og bak

Fjæring:

Springrate:14 f og b

Camber:4.5 f og 3.0 b

Stab. : 7 f og b

LSD: 25/60/12

dette er i hvert fall det oppsettet jeg har(til nå) det er bare å prøve seg frem egentlig!!! :D

 

På giringen burde du bare prøve deg fram...( det gjelder egentlig alt)

Det eneste er at du burde ha kassa ganske tettsteget....

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

HEi.

 

Noen som får til noe særlig bra drifting med vanlig håndkontroll her?

 

Forsøker meg litt på å drifte, men det er så jæ**** lett å enten få for brei sladd og gå rundt, eller så får jeg en kontra uten sidestykke og går rundt på den.

 

Leste på et annet forum at det skulle være lettere med 900' ratt, men det har jeg ikke råd/plass til...

 

Noen tips?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å drifte litt i GT4, så langt er det frustrerende greier, smeller i GT3 når jeg skal drifte.

 

Hehe, frustrerende er vel bare forbokstaven vel...

 

Er det ikke litt nedtur å sette på GT3 da? Når det til og med er D1-biler i GT4?

 

Husker jeg drifta med Viper GTS i GT2 på PS1 rundt Autumn Ring mini, det var stas det, men da visste man jo ikke hva drifting var engang, man bare gjorde det :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prova med en RUF CTR "Yellow Bird", installer racing bremser. Og sedan bara ut på Trial Mountain (eller El Capitan), släpp gasen i kurvorna så kommer driften. Meget fint.

 

img00380id.th.jpg img00438zd.th.jpg

Porsche er best !!!!!!! Beste Porsche: Carrera GT !!!!

Gran Turismo 4 Game Status: 100 % !!, 279 biler, ca 3,190,000 Cr. ca 36,600 A-spec pts.

 

 

http://www.mustiracing.tk, http://www.freewebs.com/mustiracing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prova med en RUF CTR "Yellow Bird", installer racing bremser. Og sedan bara ut på Trial Mountain (eller El Capitan), släpp gasen i kurvorna så kommer driften. Meget fint.

 

img00380id.th.jpg img00438zd.th.jpg

 

Var en liten tur på Trial Mountain med den igår, la merke til at den var ganske glad i å komme med rompa når man går av gassen ja.. (ikke helt ulikt Porsche IRL??), men hadde sportsdekk på, så det ble en relativt hårete opplevelse ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, frustrerende er vel bare forbokstaven vel...

 

Er det ikke litt nedtur å sette på GT3 da? Når det til og med er D1-biler i GT4?

 

Husker jeg drifta med Viper GTS i GT2 på PS1 rundt Autumn Ring mini, det var stas det, men da visste man jo ikke hva drifting var engang, man bare gjorde det :D

 

Er litt nedtur å sette på GT3 ja :), blir litt feil liksom. Når jeg sitter å kjører så driter jeg i hvaslags bil det er egentlig, det viktige er å få til noen fine sladder. På replayen hadde det vært kult å se Tanaguchi sin S15 eller noe, men jeg klarer ikke å drifte med den i GT4 i det hele tatt, jeg fikk den til å spinne fælt og snurre rundt ukontrollert da, etter litt trim.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. På replayen hadde det vært kult å se Tanaguchi sin S15 eller noe, men jeg klarer ikke å drifte med den i GT4 i det hele tatt, jeg fikk den til å spinne fælt og snurre rundt ukontrollert da, etter litt trim.

 

Slik mener du?

 

cars-of-gt4-20050222065901535.jpg

 

Eller slik?

attachment.php?postid=3906757

 

Liten film her:Dårlig drift, men men

 

Jeg har forsøkt meg litt med denne... Får det sånn halveis til, men kan ikke ligge under 3.gir, for da skjærer det seg på kontraen..

 

cars-of-gt4-20050222065900660.jpg

 

Mens andre gjør slik:

 

attachment.php?postid=3972042

 

EDIT:Ikke mine bilder + litt confusion om hvilken D1-driver som kjører hva her :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig å drifte på gt4 :D

 

Bruker selv en lotus elise 111s? (den med 190hk eller noe org.),max trimmet,min vekt,soft dekk framme og hard dekk bak.

 

Kjører på timetrial på banen authom? mini ring...virker drit fett!!

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig å drifte på gt4 :D

 

 

Kjører på timetrial på banen authom? mini ring...virker drit fett!!

 

Liker den banen jeg og, takk for tips på bil :) Men, har en (vrang)forestilling om at skal man drifte, skal man kjøre riskoker :D

 

Men, har jo prøvd med Ruf'en, så får vel teste Elise'n også ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså...

drifte rundt på GT3 er ikke noe problem, da er rattet låst i F1 modus som jeg kaller det, kvart turn hver vei...

 

men på GT4 så klarer jeg å legge bilen breit, men da med 900graders turn rekker man sjeldent den kontraen og bilen går rett at skogen!

 

Skulle vært mulig å låse rattet i F1modus i GT4 også...

 

Men øvelse gjør vel mester...

Men er redd for at servoen i rattet kommer til å skjære seg en dag skal man tvinge den så hardt og fort man må gjøre for å drifte...

 

Og når jeg sier drifte, da er det ikke snakk om å få bittelitt sleng med bakenden av bilen.. men rattet maks over til ene siden og kontrolere med gass... DA ligger man breit.. ;) og så skal man vel helst spinne når man ligger breit, og ikke skli slik man lett gjør med RUF BTR'en... ;)

Canon 40D - EF 24-70 f2.8L - EF 70-200 f4L IS - EF 50 f1.4 - Speedlite 580EX II

Klikk for å se Bildegalleriet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva med å smelle opp en driftingkonkurranse?

f.eks en runde rundt Mountain trial eller hva den heter, en rå bane å kjøre drifting på. Kjører Corolla ae86 med n/a trim.

Digg bil å drifte med. Har prøvd med Taniguchi sin og blitz skylinen, men jeg har ikke sjans med de bila. Mye enklere å drifte med n/a bil og helst 200 - 300hk, hvertfall til å begynne med.

 

Noen som bruker ratt til å drifte med? Får det ikke til med ratt, må bruke spak. Blir litt ufølsom gass / brems men.

 

Noen som har prøvd seg på 4wd drifting?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså...

drifte rundt på GT3 er ikke noe problem, da er rattet låst i F1 modus som jeg kaller det, kvart turn hver vei...

 

men på GT4 så klarer jeg å legge bilen breit, men da med 900graders turn rekker man sjeldent den kontraen og bilen går rett at skogen!

 

Skulle vært mulig å låse rattet i F1modus i GT4 også...

 

Men øvelse gjør vel mester...

Men er redd for at servoen i rattet kommer til å skjære seg en dag skal man tvinge den så hardt og fort man må gjøre for å drifte...

 

Og når jeg sier drifte, da er det ikke snakk om å få bittelitt sleng med bakenden av bilen.. men rattet maks over til ene siden og kontrolere med gass... DA ligger man breit.. ;) og så skal man vel helst spinne når man ligger breit, og ikke skli slik man lett gjør med RUF BTR'en... ;)

 

Fullt mulig og rette opp kontraene med ratt. Trenger bare øvelse. Og det går ann å¨låse rattet til 180 grader, men det suger. Mener det var å trykke select r3 høyreratt gir.

 

Hva med å smelle opp en driftingkonkurranse?

f.eks en runde rundt Mountain trial eller hva den heter, en rå bane å kjøre drifting på. Kjører Corolla ae86 med n/a trim.

Digg bil å drifte med. Har prøvd med Taniguchi sin og blitz skylinen, men jeg har ikke sjans med de bila. Mye enklere å drifte med n/a bil og helst 200 - 300hk, hvertfall til å begynne med.

 

Noen som bruker ratt til å drifte med? Får det ikke til med ratt, må bruke spak. Blir litt ufølsom gass / brems men.

 

Noen som har prøvd seg på 4wd drifting?

 

Driftekonk? Hvordan skal det funke? Sende inn replay, men hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår