Gå til innhold

fusker på tomgang etter montering av dump

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

monterte dump på motoren i den ene kjerra for en stund sia..er b230ft bunndel, 405topp, ledningsnett fra b23ET... fusker kun på tomgang.. ha prøvd å chimse opp dumpen..

noen som har noen forslag?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkasje rundt dumpen.

Start bilen, og spray startgass på vakuumslanger, rundt dumpen osv.

Reagerer den på turtallet der du sprøyter, så vet du hvor lekkasjen er:)

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumpventilen din som åpner seg på grunn av vakuum'et på tomgang. -Da trekker motorn falskluft noe som får den til å stå å jage på tomgang. Du må skaffe deg en stempeldumpventil. F.eks: TurboXS type S eller H. Arrester meg hvis jeg tar feil :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumpventilen din som åpner seg på grunn av vakuum'et på tomgang. -Da trekker motorn falskluft noe som får den til å stå å jage på tomgang. Du må skaffe deg en stempeldumpventil. F.eks: TurboXS type S eller H. Arrester meg hvis jeg tar feil :)

du tar litt feil, hadde akkurat samme problem med Type-S dump på min 940 motor. Ved å shimse den opp hjalp det en del, men feil i forholdet mellom luft og bensin henge igjen i innsprøytninga litt for lenge (noen sekunder). (den blir litt sur, å lambda gir signal om at motoren går for rikt noe som ikke passer til motorens beregninger av luftmengde (for store dela av lufta forsvinne i dump'en noke innsprøytninga ikkje er klar over).

Lenke til kommentar
Del på andre sider