farlig Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Hei! Jeg har fått en utrolig plagsom og irriterende nykking i 740 turboen min. Det er helt uavhengig av gir, motstand og gass. Turtelleren er også veldig ujevn, men turbotrykksmåleren er helt stabil. Jeg har byttet bensinfilter og bensinpumpen er helt ny. Noen som har hatt samme problem, eller har tips til hva dette kan være? Håper noen kan hjelpe meg! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Jeg har nå byttet pluggkabler og plugger, og problemet har blitt mye mindre. Nå er bilen helt fin å kjøre rolig, men når den lader fullt i høye gir så nykker den enda. Når jeg f.eks gir full gass i et høyt gir i en oppoverbakke så nykker den, men den går helt fint i 2 gir med full gass på flat vei. Noen ganger hender det også at turtallet stopper på 4500-5000omdr og klarer ikke å øke det enda mer... Får den for lite/for mye bensin? Hva bør jeg sjekke? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Ser også at det har kommet en liten eksoslekkasje i overgangen turbo/eksosrør, rett før lambdasonden. Kan dette ha noen innvirkning? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superburner Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 åssen så de gamle plugga ut når du bytta dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Pluggene var litt sotete, men ikke så alt for ille. Han jeg kjøpte de nye pluggene av sa at de egentlig så ok ut, og sotet var vanlig på eldre motorer.. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 har en kompis som hadde samme problemet.. der skrudde vi av gass spjeldet og vasket det innvendig med tynner... har ikke merket noe nykking etter det... Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Takk for tips! Må prøve om det blir bedre da. Er det bare å skru av hele spjeldet og rense det innvendig? Har aldri skudd av spjeldet før. Noe jeg må passe på? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Takk for tips! Må prøve om det blir bedre da. Er det bare å skru av hele spjeldet og rense det innvendig? Har aldri skudd av spjeldet før. Noe jeg må passe på? Mvh Ja.. du må IKKE skru av den svarte boksen som står på siden av spjeldhuset... mener å huske det var 3-4 13mm skruer + slangen mellom ic og spjeldhus.. tok vell 10min fra vi parkerte bilen til vi kjørte igjen... lykke til Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Hei! Nå er det ingen nykking igjen i bilen! Det siste forsvant da jeg byttet rotor og fordelerlokk :D Det eneste problemet nå er at motoren gir seg på 4500-5000 omdr. Den bare kutter av, akkurat som turtallsperren, men den skal ligge på 6000omdr. Hvor den gir seg varierer noe, og noen ganger klarer jeg å dra den over 5000omdr. Hva kan årsaken til dette være? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Hadde noe av det samme problemet jeg også.. døde ut helt når jeg ga på skikkelig.. Har funnet ut at luftmengdemåleren som var defekt.. Har FT eller ET motor? mod? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Farlig: Har du skudd opp turbotrykket? Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 hehe MONSTER BUMB:D smålig overtrøtt nå så greide ikke lavære å komentere;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Kan være at du har sånn "ladetrykksregulator" eller hva de kaller det som slår inn, hvertfall hvis du har justert opp trykket og ikke koblet ut denne... Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.