safoll Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Hei. Skal sette inn Sparco-stoler og 4-punktsbelter over helga, og lurte på; Er det noen lure forslag til hvordan jeg skal feste disse beltene, uten å feste de i selene i baksetet, og gjøre baksetet "ubrukelig"? Nagle de fast i gulvet e.l.? Gjerne bilder som illustrasjon på forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Hei. Skal sette inn Sparco-stoler og 4-punktsbelter over helga, og lurte på;Er det noen lure forslag til hvordan jeg skal feste disse beltene, uten å feste de i selene i baksetet, og gjøre baksetet "ubrukelig"? Nagle de fast i gulvet e.l.? Gjerne bilder som illustrasjon på forslag. Les her angående montering av stol og 4 pnkts belter. http://www.bilsport.no/reglement_2005/gronn304_sikkerhet_105_123.pdf Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Dessverre så er det eneste måten å gjøre det på. Ellers vil du risikere at stolryggen knekker ved en kræsh pga feil vinkel Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Hei. Skal sette inn Sparco-stoler og 4-punktsbelter over helga, og lurte på;Er det noen lure forslag til hvordan jeg skal feste disse beltene, uten å feste de i selene i baksetet, og gjøre baksetet "ubrukelig"? Nagle de fast i gulvet e.l.? Gjerne bilder som illustrasjon på forslag. Du har vel ikke nedleggbare bakseter ? Sånn jeg skal ha det er slikat jeg bare legger ned baksetet når jeg kjører vanlig og visst jeg skal ha med folk bak, så setter jeg bare opp baksetet og bruker vanlige beltet... jeg mener det ikke er lov å ta vekk orginal beltet selvom man har 4-punkts. Jeg har kjøpt belter meg sånn hurtigfrigjøring, slikat de kan taes lett av. Mvh Ottese sombrero Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mars 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Joda, har nedfellbare seter. Regner med at jeg bare får ubrukeliggjøre baksetene. Finner vel en løsning etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaZoR_ Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Er faktisk ikke noe krav til at orginal-beltene skal være der. Så lenge du får godkjent bilen med 4punkt.. men det setter krav til innfesting, belter skal være e-merket osv. og selvfølgelig en dose velvillighet fra illtilsynet. Ellers heter det EGENTLIG i regelverket at biler som har automatisk beltestrammer skal ha dette, men her gjøres det unntak. Og unntak skjer ut i fra skjønn av han som godkjenner.. Har holdt på en del med akkurat dette i det siste, og fått godkjent med 4punkt belter, uten å ha 3punkt (orginal) belter i bilen.. er forøvrig i en golf2 dette er snakk om da.. Magnus Siter Det jeg ikke vet, trenger ikke du å vite heller. - Og det du ikke vet har du ikke godt av å vite. Vet du noe ikke jeg vet, så fortell meg :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg