Gå til innhold

Delebil som ble prosjektbil. E30 320i

Ranger emnet

Dalern

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en E30 320i til delebil.Da jeg hadde tenkt og bygge om min egen. Jeg og Cchris dro og henta denna stakkaren da. Som du ser på bildene er ikke bilen av den peneste sort. Men det jeg kjøpte den for var motoren og understell. Men etter og ha kikka for mye på denna bilen,og sett hvor j*velig de rett og slett har vært mot denna bilen,Bestemte jeg meg for og gjennopplive den. Vært og handla litt deler.Ny front,bagasjelokk (siden det andre så ut til og være skutt med hagle)Panser,grill,lykter og masse mer.Det som egentlig står igjen,er ett interiør sett,lakk og en hel haug med jobbing. Jeg syntes bare synd på bilen jeg altså:P. Så hva trur dere? Tror dere denne bilden har noen sjangs? Eller er det ett håpløst prosjekt?

Bilder og tekst kommer seinere.Etter hvert som jeg har gjort litt på stakkaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs nok hva jeg gjør gitt. Fikk prisen for og rette den opp igjen,og den var ikke koselig ettersom det ikke bare var trøkt innover mot motoren,men også innover i bilen. Se hva jeg gjør,men mye tyder på at den blir lagt på is gitt. Tror detta blir litt i det dyreste laget når jeg er ferdig.Og spørsmålet om det er verdt det,det ligger i lufta. Så,tror jeg skaffer meg enn nytt skall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Alt er jo mulig, men det spørs om det heller lønner seg å finne en ny ramme. Blei litt dyrere enn han trudde.

hehe, dette er e-30 det er snakk om, tror det er flere skall du kan få

før det er aktuelt å rette opp den der!!! (om ikke fyren, som er på jobben

er en farlig god venn av deg da??) Lyst til å med dele oss prisen

du ble forespeila?

(mye som er mulig, men langt fra alt!!!)

Han fra åsen

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom det ikke bare var trøkt innover mot motoren,men også innover i bilen.

Det var vel egentlig det, det så ut som utifra bildet. Som sagt, finn deg et nytt karosseri. Kan fremdeles få deg BILLIGE biler, som er fullt mulige å restaurere for en god del lavere sum, og en del mindre arbeid. Resultatet blir bedre når bilen ikke har vært kræsja.. Men bare med salg av deler får du nok til å kjøpe inn en ny E30 i bedre stand.. Kjøpte selv en E30, for 3000kr.. Solgte motor for 2000kr(1,8 liter..). Vraka den for 1500, pluss at jeg solgte en god del deler i tillegg, og fremdeles har noe igjen. Du kan tjene den inn igjen!

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en E30 320i til delebil.Da jeg hadde tenkt og bygge om min egen. Jeg og Cchris dro og henta denna stakkaren da. Som du ser på bildene er ikke bilen av den peneste sort. Men det jeg kjøpte den for var motoren og understell. Men etter og ha kikka for mye på denna bilen,og sett hvor j*velig de rett og slett har vært mot denna bilen,Bestemte jeg meg for og gjennopplive den. Vært og handla litt deler.Ny front,bagasjelokk (siden det andre så ut til og være skutt med hagle)Panser,grill,lykter og masse mer.Det som egentlig står igjen,er ett interiør sett,lakk og en hel haug med jobbing. Jeg syntes bare synd på bilen jeg altså:P. Så hva trur dere? Tror dere denne bilden har noen sjangs? Eller er det ett håpløst prosjekt?

Bilder og tekst kommer seinere.Etter hvert som jeg har gjort litt på stakkaren.

Jeg kjøpte også delebil,som var for god til å være delebil (trodde jeg)... Jeg solgte den til lillebroren min,mn da han begynnte å "grave" i den,kom det en del rust fram..Mn nå er den snart ferdig (etter en del arbeid) Slik så den ut:

Bilde018.jpg

Ganske strøken innvendig og lav km-stand:

Bilde014.jpg

Bilde008.jpg

Den har forresten manuell kasse nå...

Bare ikke ta deg vann over hodet;) det kan bli ganske dyrt, og tidkrevende

Mn lykke til iallefall! Hold oss oppdatert

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen for og dra ut trynet var litt over 5k. Så da begynte jeg og tenke litt.Ettersom jeg bare kan skaffe meg en annen delebil og sette ting over.For samme prisen som og rette opp denne. Kommer nok til og gjøre det tenker jeg. Se dette slaget som tapt,og heller dra det over til en annen.Kommet i kontakt med en kar som jeg kunne kjøpe en 320i av,som skallet er som det skal være.Og lakk og sånt er heller ikke galt.Så da er det mulig og utsette noe av utgiftene,og heller ta det som det kommer. Men, jeg skal ta på meg tenkehjelmen og se hva jeg får ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider