fred_stian Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Som topic sier... Skulle skifte til hvite skiver nå.. Fulgte en guide jeg fant. Og der sto det at jeg skulle nappe av den nåla som er på speedometeret. Så jeg gjorde det... Men skjønnte fort at det må da være dumt?!? Vil nå nåla bli på 20km/t eller vil den gå 90 grader rett ned?!? Er det bare å sette på nåla som vanlig rett mot 20 og den vil bli der eller? Vet dette har vært diskutert før, men finner ikke tråden pga. jalla søke funksjon her på det nye forumet. Så vær så snill HJEEELP! Dårlig tid har jeg også! :P Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Det ligger jo en liten "tapp" ved 20 tallet som nåla ligger å hviler på...? Eller var det den du nappa ut? Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Er noe med det at når du skal ta av speedo-nåla så må du vippe den over den "stopper-tappen", som begynner ved 20 km/t, der er det et slik nullstillingsmerke, og da skal det bli riktig igjen hvis du gjør det riktig...men det må du gjøre FØR du tar av nåla, ellers blir det feil.. mener å huske at jeg har lest noe slikt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Stemmer det Silvern... Først over tappen, og så dra rett ut... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Mars 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Jaok. Takk for svar. Da tror jeg at det ble riktig... Skrur det hvertfall sammen nå, trenger bilen så nå så får jeg heller gjøre det om igjen senere.. Ikke ble det no særlig bra rundt ant. km bilen har gått, der du må skjære ut heller..... anger2 Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Mars 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2005 Sånn ja... Kjørte bilen i går, og NEI jeg fikk ikke på nåla rett.. Speedometeret viser nok ca. riktig når man kommer opp i 80-100km/t men 40-50-60km/t på første gir med en 1.3L ehh.. NEI! :) Så nå tenkte jeg skulle prøve å åpne opp alt igjen og sette nåla lenger ned. Se på pc'en hvor jeg scanna de orginale hvor langt ned den tappen var og prøve å sette den på riktig nå. Og forresten er det mulig å sette på de to kontaktene feil vei? For jeg hadde ikke noe lys i dashbordet i går..Og ikke i viftestyrer saken eller i handskerommet. Er ganske sikker på at dette går på samme sikring (hakke sjekka men...) så derfor tenkte jeg på om det er mulig at jeg satte en av de kontaktene feil vei ettersom alt var mørkt..? Dessuten funka ikke klokka... :S Detta blei bare helvete!! :P hehe.. skulle nok tatt meg bedre tid ja.. :( Får se om ikke jeg må ha 220 speedo nå.. Spørs om det går ann å sette på nåla riktig..... Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Sånn! :D:D:D Nå ble det hvite skiver og greier! :) Viste riktig gjorde det etter 4 finjusteringer oxo! :D hehe var jo bare å måle seg til ting, ikke no voldsomt problem uansett! Ikke helt sånn som absolutt alle andre har.. Har scannet de orginale, intertert fargene, slengt på en tommy som tisser og gjort alt svart blått! :) Ble ganske fornøyd selv faktisk. Hva synes dere....? Har bestilt dioder fra dioder.no nå så håper de kommer snart! :D Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg