Gå til innhold

Durelyd på min BMW 325i e30 i 60km/t

Ranger emnet

Gjest //TCCW

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, så får jeg en durelyd, som minner om når man kjører med et vindu oppe og får vibrasjoner. Dette er merkbart spesielt i 60km/t, ellers merker man ikke noe til det. Det vibrerer eller humper ikke noe spesielt, men durelyden kommer bakfra. Har byttet felger, og sett over bremseskiver osv. Kan det være diffen som er sliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittel sier, så får jeg en durelyd, som minner om når man kjører med et vindu oppe og får vibrasjoner. Dette er merkbart spesielt i 60km/t, ellers merker man ikke noe til det. Det vibrerer eller humper ikke noe spesielt, men durelyden kommer bakfra. Har byttet felger, og sett over bremseskiver osv. Kan det være diffen som er sliten?

Hei, jeg opplevde ca. det samme med audien min. Var sikker på at det bare var dekket som bråket litt, men det viste seg at det var hjullageret som begynte å bli slitt. Jekk opp bilen, og drei om dekket ditt, og hør om lyden da er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se om bakhjula er slarkete sideveis, ta tak øverst på få bilen til å gynge litt fra side til side, du kan gjøre det når bilen står på bakken og.

kanskje det er lageret på mellom akselen, har ikke vært under en e30, men den har vel delt mellomaksel den og som bilen min, se om gummien på lageret har revna, det er vel mere vanlig at hjullagere er slitte da, så det er mer sannsynlig det.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen slitte kryss også kanskje?

325-klokkene går for å være veldi solide da, men kan jo hende den har gått.

Har du mulighet, løft opp bakenden slik at akslinger og hjul står fri, start bilen, få en kammerat til å lokalisere lyden når du ligger i 3-4 gir og lyden kommer??

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider