Gå til innhold

Earthquake: Prosjekt Clio Williams demobil

Ranger emnet

Earthquake

Anbefalte innlegg

• Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åssen får du begge dørsidene like??...

MeSs

Det er bare å lage alle delene like, men speilvendt på hver sin side. Hvis du gjør dette riktig så er det ikke noe problem. For sikkerhetskyld kan du bruke et målebånd el.l å måle omdet er noe avvik. Jeg har vinklet høytalerne litt mindre på passasjersiden, ellers er alt gjort likt.

Alt av materialer for ett slikt bygg kan du kjøpe hos Autod.no

Er bare å prøve og feile, det er det man lærer av, oxo er det moro å holde på med hapyhappy

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt igjen, ikke så mye men....:)

Her har jeg skjært bort all overføldig fleece og slipt baksiden av kassene. Jeg har også smurt kassene med polyester inni, to ganger. Nå er planen å først lime de fast i bakstykkene med Sica Flex el.l og så støpe overgangen med glassfiber og polyester.

DSCF0242_small.jpg

Her har jeg dempet kassene og bakplatene inni. Dette er en helt ny dempematte som Autod.no selger, den er så myk og fin å jobbe med att man slipper å varme den. Jeg stod ute å holdt på med den i 14-15 grader, selv da er den ekstremt myk og fin å jobbe med. Anbefales på det varmeste:)

DSCF0243_small.jpg

DSCF0244_small.jpg

DSCF0247_small.jpg

DSCF0248_small.jpg

Det var alt for denne gang.... men kommer sikkert sterkt tilbake i morgen. I mellomtiden så håper jeg litt flere kan komme med innspill:)

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor god plass har du på bakluka di Earthquake Tenkte på element størrelse.

Er ikke så god plass inni luka pga sentrallåsdriveren, men har bygd kassa kanske mye utover.

Her en noen andre bilder som kanskje viser hvor mye jeg har bygget kassa utover. Måtte gjøre det sånn fordi elementene bygger 90mm dypt også skulle jeg prøve å vinkle de mot publikum som står bak bilen. Det er jo en showbil:)

DSCF0253_small.jpg

DSCF0252_small.jpg

DSCF0251_small.jpg

DSCF0254_small.jpg

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags elementer skal de bruke på bakluka.

Hvis du leser hele tråden, står det litt lenger opp:

"Fusion Jonah Lomu 6.5"

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LESER att du skal bruke 5 1/4" midtbass på dashen.Går det å bruke 5.25"

bass element :rolleyes:

Jeg skal ikke bruke 5 1/4" midbass, det blir mellomtonene som skal støpes fast i dashbordet. Midbassen blir 6,5" i dørene.

Det er ikke noe i veien for å bruke 5 1/4" som midbass, men de spiller ikke like dypt som 6,5" og du bør bruke ett element som er spessielt designet for midbass (ikke mellomtone) og med fordel ha en tett kasse til elementene. Er sikkert mange her på forumet som har mer greie på akkurat det enn meg:)

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var spreke saker, flott prosjekt, og flott at du deler med deg :D

- fortsett som du gjør med bilder og slikt til oss, kjempebra. håper å se dette bli fett!

- hva skal dere gjøre med bilen da?

- hvor mye er kostnader på ting til anlegget?

- hvor mye tid regner du med å bruke?

- Er det din bil?

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var spreke saker, flott prosjekt, og flott at du deler med deg :D

- fortsett som du gjør med bilder og slikt til oss, kjempebra. håper å se dette bli fett!

- hva skal dere gjøre med bilen da?

- hvor mye er kostnader på ting til anlegget?

- hvor mye tid regner du med å bruke?

- Er det din bil?

Hei,

- Bilen skal brukes som en demo/show bil for oss og vi skal ha den med oss rundt på EMMA konkurranser og andre arrangement.

- Selve anlegget koster ca kr 25.000,- veil, men så kommer batterier, kondensatore og annet koblingsutstyr og generelle byggekostnader i tillegg.

- Vi håper jo å være ferdig med bilen iløpet av Juni, men spørs om det holder. Er ganske mye jobb igjen på bilen også, lakk og sammensetting.

- Jepp, det er min private bil, men nå vil den nok ikke bli så egnet å bruke som privatbil, litt dårlig med bagasjeplass igjen:)

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider