Gå til innhold

Earthquake: Prosjekt Clio Williams demobil

Ranger emnet

Earthquake

Anbefalte innlegg

Oi, satan. Det var litt i dyreste laget det ja... Er jo ca ei halv månedslønn gitt... Tror jeg venter en stund til før jeg bestiller noe sånnt.

som sagt så kan det ordnes i mindre kvanta.. 1kg av dette vil kansje tilsvare 10stk 1,8kg bokser med sparkel inkl herder og fyllstoff, så det er drøyt i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enestående prosjekt da..! det grønne sparklet du brukte, hvor kan e få tak i det og hva kan en bruke det på..? hvordan finsparkel bruker du..? er det grønne sparklet lett slipt...?

Alle produktene som jeg bruker på dette prosjektet selger vi, men du kan kjøpe det fra Autod.no.

Den grønne sparkelen er glassfiberarmert sparkel og er fin å bygge opp til 10mm med, skal du ha bygge mer enn det så anbefaler jeg deg å bruke støpeplast. Den grønne sparkelen er ikke lett å slipe, men tatt i betraktning at det er fibersparkel så er den lett å jobb med. Den beige sparkelen er medium og brukes som finsparkel til slutt før trekking eller fyller legges på. Den er veldig lett å slipe.

Skal på verkstedet i morra, så da håper jeg å få gjort litt igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Har ikke lest om dette prosjektet tidligere. Ble en fin bil ut av den.

Har den skilter? Leste ett annet sted at det kan være problemet med å få skilter på Williams versjonen.

Lurer på å importere en slik Clio Williams, sjelden og tøffe biler. Går greit?

Det er skilter på den ja og det er ikke no problemer å få skilter på dem, det finnes hvertfall 2 andre i norge som er registrert. Og er først èn registrert så er det ikke noe problem å få registrert flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da var full spons av dekk i box og valget falt på BF Goodrich g-Force Profiler fra Michelin Nordic. Felger er også delvis bestemt, får to felger til uka for å teste litt forskjellige innpress. Dessverre er utvalget svært begrenset når man skal ha 4x100 i 17" og med veldig lavt innpress:( Senter i felgene skal lakkeres orange, så tror nok det blir tøft i kombinasjon med 65mm bred polert kant:)

artec%20MF%20500.jpg

ingressbilde_WEB%20BFGoodrich_G-Force%20Profiler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da var felgene prøvemontert og det måtte 25mm spacer bak og 15mm forran til for å få hjula langt nok ut i hjulbuen. 18" hjulene jeg har liggende er for store slike understellet er justert nå, men jeg skal prøve å juster opp demperne forran og ned bak, se om jeg får plass til dem da. Vil jo selvfølgelig ha størst mulig, men det må dessverre være kjørbart også:)

Skal se om jeg kan få gjort noe i helga, da alle er å koser seg på rudskogen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...