Gå til innhold

galninger på veien:

Ranger emnet

maxmix

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=270860

har nettopp kjør stavanger-kr.sand og er ganske sjokert over mange som ikke kan kjøre bil, på denne 2t turen har jeg sett 3 særdeles stygge forbikjøringer, en gang var jeg sikker på at det skulle smelle, sa bare "aiaiaiai" men det gikk akkurat bra, en som kjørte forbi 2 biler foran meg og det kom en buss imot.. bussen måtte stå på bremsa...

sinnsykt nært var det-.....

en ungdom som ligger i 150 i 80 sona på natterstid kommer ikke i nærheten av slike farlige situasjoner.. blir irr når pinken har tatt en "råkjører " på natta når disse sinnsyke sjåførene ikke blir prioritert,... #"¤¤%#"!%#%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Fortell gjerne mer! hvordan gikk det med deg? passasjerer? fylliken? bilen?

mvh oddi

Tar det siden. Frokost nå....

Edit : Færdi m frokost, her you go :

Hadde nettopp kjørt hjem en venninde av dama rundt 04.00 i natt. Så vi var på vei hjem. Halveis hjemme legger jeg bare vanlig merke til en bil som kommer i mot.

Tenker ikke noe mer over det, før den er ett nanosekund unna. Da er den så å si i fronten min, langt over gulstripa på min side av veien, kaster bilen til høyre for å unngå front mot front.

Men han treffer meg litt i siden på fronten, tar speilet mitt (til gangs) dørra, bak dørra, knuser felgen. Og sender bakfangeren min på en 20 meters luftetur rett i en vegg. Og tilbake...

Så jeg stopper seff opp. Hopper ut av bilen å er rasende. Sjekka først at det gikk bra med meg å dama, det gjorde det.

Ute på veien, så stikker faen meg IDIOTEN ifra. Ringer da politiet, de sender patrulje.

En kompis av meg kommer tilfeldigvis til stedet 1 min etter kræsjen. Og noen andre kompiser hører det muligens på "norges mest hørte radio kanal" og er på stedet 2 minutt etter kræsjen.

Gir de en rask beskrivelse av bilen og ber de finne å stoppe han.

De blåser etter, og etter ca 3 kilometer ser de ett dekk i veibanen, og skjønner at de er på rett vei. Ser også spor, da det faktisk begynner å snø i ulykkesøyeblikket.

Følger de i 3 - 4 km å finner vedkommende kræsja på nytt i en grøft. Tar personen i galant bevaring og medeler politiet sitt funn.

Fyllearresten på han gett!

Uansett. Jeg hadde jævlig flaks! Hadde den bilen truffet rett på så hadda jeg ikke sitti her nå i allefall.

Så til allesammen, ikke kjør i fylla for faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1111217156.46327.jpg

Veimerkingen sier jo at det skal være trygt å kjøre forbi der da. Dessuten virker det som om han har ganske grei sikt hvis du titter oppe i det høyre hjørnet og ser hvordan veien fortsetter. For min del ser det ut som om det er en lang sving med god sikt til høyre. At en UP-tjenestemann har sin verste opplevelse i sine x-antall år i jobben er jo ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ser 2 store biler på det bildet der, selv om du ser fint til høyre at det ikkje e noen der, så betyr ikkje det at lastebilen(e) ikkje skjuler noe..!

et lignende eksempel, kun 30 min gammelt: eg tok en tur på den gamle mopeden min siden eg mangler bil, måtte jo ut og ha øl til påsken =) kjører på høyre del av feltet mitt, ser det kommer traktor i mot og i det eg e to billengder unna traktoren ser eg en dust som har lagt heeeeelt oppi ræven på traktoren og som då bestemte seg for at han skulle forbi.. ikkje noe mer dramatikk enn at eg ble redd og svingte inn på et busstopp som tilfeldigvis var på samme plass, men hadde eg hatt bil hadde det vært litt kontakt! og då lå eg i høyre hjulspor, hadde eg lagt i venstre hadde han sikkert truffet meg..

likheter: passe stort kjøretøy foran bilen, og veien svingte til høyre for han.. kjør som folk :/

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj. Lå et godt stykke bak en bil, med en tilhenger, på motorveien ved Asker i dag. På hengern sto det en rimelig pen Audi (et eller annet). Ser ikke hva som skjedde, men så ut som han fikk en rimelig god sleng (bilen slang mellom to kjørefelt), av en eller annnen grunn. Kunne gått ganske ille det der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

"har nettopp kjør stavanger-kr.sand og er ganske sjokert over mange som ikke kan kjøre bil, på denne 2t turen har jeg sett 3 særdeles stygge forbikjøringer, en gang var jeg sikker på at det skulle smelle, sa bare "aiaiaiai" men det gikk akkurat bra, en som kjørte forbi 2 biler foran meg og det kom en buss imot.. bussen måtte stå på bremsa...

sinnsykt nært var det-....."

Har kjørt denne strekningen ganske mange ganger (iallefall deler av den) og jeg må si at jeg er enig med deg. Det er utrolig mange galninger på veien. Men det at du kaller stavanger-kr.sand for en 2 timers kjøretur sier vel lidt om tempoet ditt også? hehe

Leste forresten om en laserkontroll i Dirdal/Gilja her om dagen. Der hadde de stanset en som kjørte i 40 i 80 sonen. Politiet hadde bare stoppet han for å slippe køen forbi, for så å slippe jævelen utpå igjen... Sånne folk burde fått både bil og førerkort beslaglagt på livstid, samt en fot i ræva... Snakk om å skape farlige trafikksituasjoner

1998 Audi A6 2,4 V6 Avant

1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har lagt merke til at det av en eller annen grunn er godt voksne,litt for tjukke folk i dress, slips og en forholdsvis ny og dyr bil, som ser ut til å være verst når det gjelder sprø forbikjøringer?

mhm.. Helst med bilen full av unger..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1111217156.46327.jpg

Veimerkingen sier jo at det skal være trygt å kjøre forbi der da. Dessuten virker det som om han har ganske grei sikt hvis du titter oppe i det høyre hjørnet og ser hvordan veien fortsetter. For min del ser det ut som om det er en lang sving med god sikt til høyre. At en UP-tjenestemann har sin verste opplevelse i sine x-antall år i jobben er jo ikke noe nytt.

HALO? er det bare jeg som ser de flere tusen kg som beveger seg på hjul forran han eller? Å si at han har god oversikt der er jo å gå ut av bilen i fart... som du sier at han ser en lang sving, ser han til høyre for dem, så har han ikke oversikt over venstre siden, ser han på venstre har han ikke oversikt på høyre... Det er jo på grunn av sånne som deg, som feildømmer så jævelig som skaper farlige situasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trekker vi pusten dypt og puster med magen... La oss si at han har ligget bak der og tittet over jordet en stund. F.eks 20 sekunder. Er det fri sikt langt nok ut til høyre der hvor veien fortsetter så ser man jo fint om det kommer noen biler i mot eller ikke.

Du ser trailerne, jeg ser også veimerkingen. Det er VG som gjør det der til en farlig forbikjøring. Rart de ikke beskjærte bildet slik at veistumpen oppe i hjørnet der ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider