MortenK Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 veimerkingen e ikkje alltid til å stole på, det skal eg faen meg love deg.. hadde eg hatt kameraet kunne eg nok funnet noen raske eksempler i området rundt bergen, nevner raskt bakketoppen på gullbotn, "trygt for forbikjøring" sier merkingen, eneste minuset e 100 meter fri sikt.. du tar heller ikkje høyde for om biler kan komme ut på veien utenfor hans synsfelt, selv om han venter 20 sek.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Og du tar ikke høyde for at det kanskje ikke er noen av- og påkjøringer på det aktuelle området. Hvordan det ser ut i Bergen er jo helt irrelevant for en som skal kjøre forbi to trailere ved Holmestrand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 med tanke på at eg ikkje kjenner området må eg jo ta høyde for at det fins av-/påkjøringer der, eller hur? poenget e at den forbikjøringen ikkje kan kalles fin, har vært med på forbikjøringer med sånne triks før, telle antall biler som passerer på høyre siden av campingbilen i høyresving, vente til like mange har passert deg og kaste seg ut for å finne ut at det var faen meg en til der du ikkje så.. uten at du ser, så ser du ikkje og du kan aldri si 100% sikkert at det ikkje e noen der uten at du har området helt åpent rett foran trynet på deg! personlig e eg lite interessert i å bli påkjørt av en drittunge som har funnet ut et genialt system for å sjekke biler i mot, som fungerer like bra som systemet faren bruker i lotto.. :rolleyes: Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 "Gi blaffen i vegmerkinga", bruk sunn fornuft! Er det blitt forbudt eller? Virker som alle absolutt må holde seg slavisk etter regler og merking. Hva med å bruke hjernen litt? Gåsetegn fordi jeg ikke mener det bokstavelig talt, ser du UP i enden av sletta sier det seg selv at du ikke skal kjøre forbi om det er doble midtstreker uansett hvor fornuftig det virker. Men poenget mitt er: tenk selv og få de menneskene som ikke klarer å tenke selv langt ut av trafikkbildet. Strengere krav til førerkortet og høyere fartsgrenser. Jeg ser alt for mange idioter som får lappen i dag, tross "det så mye bedre opplæringstilbudet". Staten kan kysse meg i ræva. Ferske motorvognførere i dag er ikke det spor bedre enn de som hadde en total opplæringstid på ca 10min på 80tallet. Unnskyld ordbruket, men enkelte ting gjør meg forbannet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Veimerkingen sier jo at det skal være trygt å kjøre forbi der da. Dessuten virker det som om han har ganske grei sikt hvis du titter oppe i det høyre hjørnet og ser hvordan veien fortsetter. For min del ser det ut som om det er en lang sving med god sikt til høyre. At en UP-tjenestemann har sin verste opplevelse i sine x-antall år i jobben er jo ikke noe nytt. Litt enig med deg. Hvis sjåføren kjenner veien, og man kan se at det er fri vei mange hundre meter framover er det ikke noe galt i å ture forbi der. Problemet er at vi ikke vet nok om situasjonen her til å kritisere, selv om sjåføren burde ha mer enn en 1300 for å passere to biler og to vogntog. Den floskelen til politimannen er latterlig - hver gang noen ser stygt på gasspedalen her til lands kommer de med sånne uttalelser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Mens vi først er i gang : noen som husker denne forbikjøringen? :D http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=11569 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Noen som har link til/filmen? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Mens vi først er i gang : noen som husker denne forbikjøringen? :D http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=11569 Helt drunk etter å ha lest igjennom hele tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 med tanke på at...' Nå har det blitt sagt mer enn én gang at ingen av oss faktisk kjenner det aktuelle stedet. Poenget mitt er at det ikke "må" være en dumdristig forbikjøring vi ser på det bildet der. Det kan være 2 km med åpent jorde til høyre, uten noen som helst form for sideveier eller innbydning til å være myk trafikant på stedet. Hvis det er tilfelle så er det slik jeg ser det og skriver her, trygt å kjøre forbi. Det kan også være slik dere sier; en strekning med tykk krattskog langs hele kanten, elg overgang og barnehage langs veien. Hvis det er slik så er det ikke et trygt sted å kjøre forbi. Dere kan kverrulere og bli så provosert av "sånne som meg" så mye dere vil. Som sagt er det to alternativer. Jeg nevnte det ene, dere nevnte det andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 det stemmer, tommy, vi vet jo ingenting om situasjonen.. men selv om situasjonen hadde vært sånn som du sier, så blir det i mine øyne feil å forsvare den her ut i fra det vi ser på bildet.. eg kjenner enkelte folk som då vil kunne tenke "hey, de kan dvs eg kan".. men nok om det, vi har begge rett, bare at eg har mest rett ;) veldig enig med desses forresten! kjør som folk, folkens =) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corvette_ Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Det ein ikke ser i beildet er der veien forsvinner i høyre på bildet er det ein bakketopp med avkjørsel på H. side av veien. Deretter er det ca 1 - 2 km oversiktig rettstrekke. Siter 04 Volvo S80 D5 10 Volvo FH 540 6*2 Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Var nettop en motorsykkel som skulle forbi.. legger seg ut og gir på rett imot en bil.. Han kom faktisk forbi mellom bilene :rolleyes: Rett før dette skjedde var det 2moppedister som stod og spant i ett blomsterbedd uten skilt( :rolleyes: ).. Gjett hvem som kjørte lenger bak i køen :D jo, det var onkel blå ! Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg