Gå til innhold

Bilder: Hva slags bil?

Ranger emnet


Pellick

Anbefalte innlegg

Biler som ikke finnes? De kaller den faktisk 200sx i High Octane Overboost(ja, vet de er fra Australia/NZ). Tror nok de fleste individene som er her på bilforumet er mere kjent med 200sx S15 enn en Silvia s15. Du skal åpenbart være idiot med de klovnete uttalelsene dine, foreslår at du stikker en annen plass og kverulerer....

 

Takk for meg.

Haha, du er lett å tirre, du. Omentrent som en liten barneskoleunge; ganske moro. Dessuten tror jeg nok de fleste individene her på Bilforumet kjenner 'Silvia S15' som 'Silvia S15' i og med at dette er første gangen jeg noen sinne har sett noen skrive "200sx S15" i en tråd på dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jeg lett å tirre? Dette er et forum til hjelp og diskusjon, ikke en plass hvor man skal kverulere om enhver minste lille detalj. Om du aldri har hørt folk referere til 200sx s15, så må du virkelig begynne å se deg om. Hva med å ta turen innom de skandinaviske 200sx-klubbene og lese litt på forumene deres? Der tror jeg du finner mye som i dine øyne er overraskende....

 

Get real...

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et forum til hjelp og diskusjon, ikke en plass hvor man skal kverulere om enhver minste lille detalj.

Det skal kveruleres når noen kommer med misinformasjon. Det skal faktisk kveruleres og krangles om det så høylydt og lenge at misinformanten tenker seg om to ganger før han neste gang finner på å skrive noe han ikke vet med 1000 prosents sikkerhet.

 

 

 

Hva med å ta turen innom de skandinaviske 200sx-klubbene og lese litt på forumene deres? Der tror jeg du finner mye som i dine øyne er overraskende.... Get real...

Kommer du her og påstår at jeg ikke kan Nissan? Store ord å komme med imot en motstander du ikke kjenner kapasiteten til. Dristig er du, det skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at Silvia s15 er feil navn jeg(?)... Jeg sier at folk flest(Da tenker jeg såklart på det norske folk) betegner silvia s15 som 200sx s15.

Har heller aldri sagt du ikke kan Nissan, og som jeg sier: s15 heter Silvia, det har jeg alltid sagt/visst. Mitt inntrykk er iallefall at folk kaller den for 200sx s15, som de også gjør i Australia(som du nevnte over).

Det som irriterer meg litt er at du med en gang slår ned på at jeg sier "sx", når jeg klart og tydelig kalte den Silvia i min forrige post. Hensikten min var såklart at flest folk skulle forstå hvilken bil jeg mente, dette skjønte såklart ikke du, menmen.... Mer kan man tydeligvis ikke forvente.

 

Her er forresten en nyttig link for de som vil fordype seg i historien til våre kjære nissaner. http://web.200sx.nu/ombilarna/Historia.asp

 

[ironi]Stå på, Øyvind Ryeng du virker som en likanes kar[/ironi]

 

God Helg!

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at Silvia s15 er feil navn jeg(?)... Jeg sier at folk flest(Da tenker jeg såklart på det norske folk) betegner silvia s15 som 200sx s15.

Har heller aldri sagt du ikke kan Nissan, og som jeg sier: s15 heter Silvia, det har jeg alltid sagt/visst. Mitt inntrykk er iallefall at folk kaller den for 200sx s15, som de også gjør i Australia(som du nevnte over).

Det som irriterer meg litt er at du med en gang slår ned på at jeg sier "sx", når jeg klart og tydelig kalte den Silvia i min forrige post. Hensikten min var såklart at flest folk skulle forstå hvilken bil jeg mente, dette skjønte såklart ikke du, menmen.... Mer kan man tydeligvis ikke forvente.

 

Her er forresten en nyttig link for de som vil fordype seg i historien til våre kjære nissaner. http://web.200sx.nu/ombilarna/Historia.asp

 

[ironi]Stå på, Øyvind Ryeng du virker som en likanes kar[/ironi]

 

God Helg!

Må si meg enig med Øyvind og si at du er nok den eneste i Norge, som kaller Silvia S15 for 200sx s15... Jeg er mye på 200sx-ogn.org sitt forum, og jeg tror ikke jeg noengang har sett noen si 200sx s15, siden den faktisk heter Silvia s15.. Men du har tydeligvis gjort deg opp en mening om den saken allerede..

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel..... Utifra det jeg har sett så går s15 ofte under navnet 200sx. Jeg selv sier Silvia(det er jo det det heter), men tenkte kanskje andre forstod bedre hva jeg mente om jeg skrev sx.

I mine øyne er ikke dette poenget... Poenget er at denne såkalte Øyvind kjører opp med en attitude som jeg mener er helt håpløs. Kanskje det ikke var ment slik, men jeg oppfatta det iallefall slik.

Jeg har forresten sett at de flere ganger går under navnet 200sx i både norske og utenlandske forum. Dessuten sier de i High Octane Overboost "check out this driftspec 200sx" idet de besøker veilside...

I tillegg er det også rimelig håpløst å diskutere dette, alle vi vet at det heter Silvia i Japan/Asia og tydeligvis 200sx i Australia. Dette er vel også de eneste landene som solgte disse fra forhandler(?).

Menmen, nå tuller jeg meg bort...

 

Saken er iallefall klar, bilen heter Silvia s15, og den eneste grunnen til at jeg skrev sx var at mannen i gata skulle forstå hva jeg mente.

Nå orker ikke jeg å repetere meg selv mer...

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nscw.kolhoos.ee/s15_spec

http://www.gtautostyle.com/nissan/nissan_S15.php

http://www.alldayperformance.com.au/category132_1.htm

http://www.pitstop.net.au/pitstop/page/marques_nissan_and_datsun/15200.html

 

Kan godt bla opp 1000 flere url`er som bruker navnet 200sx s15....

 

Ikke kom her og si at det er ukorrekt å kalle den 200sx s15.

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nscw.kolhoos.ee/s15_spec

http://www.gtautostyle.com/nissan/nissan_S15.php

http://www.alldayperformance.com.au/category132_1.htm

http://www.pitstop.net.au/pitstop/page/marques_nissan_and_datsun/15200.html

 

Kan godt bla opp 1000 flere url`er som bruker navnet 200sx s15....

 

Ikke kom her og si at det er ukorrekt å kalle den 200sx s15.

Du la selvfølgelig merke til at tre av de linkene var fra Oceania (Australia + New Zealand) og den siste fra Estland? Jeg står iallefall på mitt, Silvia S15 er Silvia S15 og det er feil å kalle den 200SX S15 utenfor Oceania, uansett hvor godt man måtte fatte hvilken bil det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du la selvfølgelig merke til at tre av de linkene var fra Oceania (Australia + New Zealand) og den siste fra Estland? Jeg står iallefall på mitt, Silvia S15 er Silvia S15 og det er feil å kalle den 200SX S15 utenfor Oceania, uansett hvor godt man måtte fatte hvilken bil det er snakk om.

yeeee...

Men som jeg sa tidligere. Silvia ble vel bare solgt ny i Asia og Oceania?

En plass kalles den Silvia og en annen 200sx... Dessuten er vel Nissan rimelig jungel med de navnene sine(kjært barn har mange navn). 180sx/200sx/240sx/Silvia...

Vi er jo enige om hva som er rett, men vi krangler alikevel(!!).

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg vandre ut på en gren her og sette livet på spill...

 

180SX 200SX og 240SX er vel kun forskjell i motorvolum?

 

Tidligere så var Silvia kun brukt i Asia og Oceania, og SX navnene her hjemme. Så det er vel slik fortsatt? I hvertfall hva skriften bakpå bilene angår..

Men hva folk kaller dem på folkemunne det aner jeg ikke.. Bryr meg ikke heller..

 

Men er det noe vits i å bråke så fælt om det da? Samma bilen jo!

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg vandre ut på en gren her og sette livet på spill...

 

180SX 200SX og 240SX er vel kun forskjell i motorvolum?

 

Tidligere så var Silvia kun brukt i Asia og Oceania, og SX navnene her hjemme. Så det er vel slik fortsatt? I hvertfall hva skriften bakpå bilene angår..

Men hva folk kaller dem på folkemunne det aner jeg ikke.. Bryr meg ikke heller..

 

Men er det noe vits i å bråke så fælt om det da? Samma bilen jo!

 

Så enig, så enig.. Så lenge bilene har forskjellige navn rundt om i verden, ser jeg ingen grunn til å krangle når rival faktisk brukte begge navnene... :knob: Men siden vi først er i gang, kanskje vi skal blande inn Varietta? Det er jo en S15 det og... lol Nå må dere heller ikke glemme at S15 har to forskjellige betegnelser i japan.."Nissan Silvia Q" og "Nissan Silvia K", ettersom den selges med og uten turbo der.... (utrolig hva man kan lære fra Initial D, og GT4)

 

Og så: litt "Fuel to the flame"..... De fleste jeg kjenner omtaler S15 som "S15 silvia" eller bare "S15" seg i mellom, men som "S15 200sx" når de skal forklare hva sags bil det er til folk som ikke har japandilla, slik at de skal forstå at det er etterfølgeren til s13 og s14...... :rolleyes: Hva er det de sier...? Kjært barn har mange navn...? ;) Nei... gå hjem og pugg noen chassikoder gutta! Slik at dere kan sloss om å vite mest om en bil dere ikke har..... lol

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner omtaler S15 som "S15 silvia" eller bare "S15" seg i mellom, men som "S15 200sx" når de skal forklare hva sags bil det er til folk som ikke har japandilla, slik at de skal forstå at det er etterfølgeren til s13 og s14...... :rolleyes:

Kunne ikke sagt det bedre selv. :D

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår