Gå til innhold

Sikringstørrelser på Dynabel BF 0804

Ranger emnet

Baksietrølle

Anbefalte innlegg

Fikk en dynabel BF 0804 forsterker i går, som skal yte 4*80W RMS eller i mitt tilfelle 2*250W.

På nettsiden til eltek (http://www.dynabel.no) står det oppgitt at denne forsterkeren benytter 2*40A sikringer, og det fulgte med 2 stk 40A flatsikringer i en pose sammen med 4 skruer til forsterkeren.

Men så er det kun 1 sikrings tilkobling og der sitter det en stk 30A sikring. :S

Står jo merket BF 0804 på forsterkeren, så må jo være rett produkt, men er det noen som har en anelse om hvor disse sikringene skal site? må man skru opp chassiet for å bytte de, eller er jeg blitt lurt?

Takk for svar.... :)

pajero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne forsterkeren er jo helt ny hos Eltek og du er sikkert en av de første som har fått denne.

Kan godt hende det er skjedd en feil,at den faktisk bare skal ha en 30A sikring (?) nytt produkt skal ikke så mye til.

Pleier ikke være slike sikringer inni en forsterker.

Ring de imorgen ,de er veldig grei å snakke med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte også denne nye forsterkeren.. i min mener jeg det var 1 stk 40 amp sikring på forsterkeren og det fulgte med 2 stk ekstra i posen.!

jeg undret også på hvorfor det sto 2*40 amp sikring på internettsiden og i katalogen dems.

men jeg har skjønt det slik at dynabel er veldig seriøst merke av høy kvalitet men føler også at man blir litt feilinformert om produktet.. men nå er det jo slik at det som virkelig teller er lyden som tilslutt kommer ut av høytalerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da, riktig som du sier, men i min så sitter det i alle fall 1 stk 30A sikring, og da kan den umulig gi den effekten som er oppgitt. Derfor er jeg ikke sikker på om subbene mine blir tilfredse med denne forsterkeren.

Du får høre hva de har å si,men du kan uansett ikke ta de på å ikke selge forsterkere som ikke yter oppgitt effekt.En cdspiller yter ikke 4x50 watt og en http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=972 yter ikke 1000watt. så visst du skal ha forsterker til flere subber kjøper man ikke 4kanaler til 2000kr,en tokanaler til prisen derimot hadde sikkert gjort jobben.

Du kan jo event høre med de å bytte den inn i en 1702 ,den drar et par subber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får høre hva de har å si,men du kan uansett ikke ta de på å ikke selge forsterkere som ikke yter oppgitt effekt.En cdspiller yter ikke 4x50 watt og en http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=972 yter ikke 1000watt. så visst du skal ha forsterker til flere subber kjøper man ikke 4kanaler til 2000kr,en tokanaler til prisen derimot hadde sikkert gjort jobben.

Du kan jo event høre med de å bytte den inn i en 1702 ,den drar et par subber.

jo da, vet jo det der med effekter, men etter det de har skrevet på nettsidene sine om deres effekter så ble jeg litt betenkt.

Men har nå snakket med de, og det var feil sikring som satt i forsterkeren min, så jeg har satt inn en ny, så nå er problemet løst.

Takk for svarene.

pajero

Lenke til kommentar
Del på andre sider