Gå til innhold

Tuv-papierer på senkesett

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det går jo an å få spesiallaget fjærer da.. bare å ta med seg senkefjærene du vil ha kopi av til et bra utstyrt mek. verksted. sier at du vil ha slike. samme tråddiameter og antall vindinger, men at dem skal vere kortere :D så pulverlakkerer du dem etterpå.. voila! fjærstål er jo lovlig vare :D

 

har jo utstyr for å lage fjærer på mek. der jeg går, men den greier vel ikke så store fjærer angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo an å få spesiallaget fjærer da.. bare å ta med seg senkefjærene du vil ha kopi av til et bra utstyrt mek. verksted. sier at du vil ha slike. samme tråddiameter og antall vindinger, men at dem skal vere kortere :D så pulverlakkerer du dem etterpå.. voila! fjærstål er jo lovlig vare :D

 

har jo utstyr for å lage fjærer på mek. der jeg går, men den greier vel ikke så store fjærer angry

Har du penger, får du alt du vil ha..

Men, et svenskt firma tok vel ca. 8.000kr for slikt!!

Da laget de 80mm senkefjærer som ble godkjente på andre senkefjærer sine tüv.

 

må dog si at personen som godkjenner da må ikke kjenne til volvo, for å ikke merke at det er mer enn 45mm..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke papirer på *senke* fjærene forran... å jeg skal inn til biltilsynet å få stemplet inn at jeg har byttet til 2.3-motor... kan de evt si noe da på at jeg ikke har papirer??? :rolleyes: det er like mange vindinger og dim på metallet, men fjæren er ca 10-15cm lavere enn org fjærer, demperen er 8cm lavere...

 

det er kortere dempere også forran... burde jeg bytte til org fjærer forran før jeg skal på BT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ere ikke dem på biltilsynet som er så flinke til å gå rundt på bilen og sjekke alt mulig som dem ikke har noe med. Som for eksempel, hvis man skal godkjenne turbomotor i 240'n, da driverem å kikker på alt mulig rart bare for å ha flere grunner til å klippe av skiltene :P -Går noen rykter om det værtfall, hehe.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ere ikke dem på biltilsynet som er så flinke til å gå rundt på bilen og sjekke alt mulig som dem ikke har noe med. Som for eksempel, hvis man skal godkjenne turbomotor i 240'n, da driverem å kikker på alt mulig rart bare for å ha flere grunner til å klippe av skiltene :P -Går noen rykter om det værtfall, hehe.

 

e du som e teit om du reise på tilsynet med en bil som ikkje er i forskriftsmessig stand.. då ber du om trøbbel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. da skal jeg mekke litt på bilen før jeg tar dn på kontroll;)

 

her jo sota framruter, et kurvelys fungerer ikke, å blinklys på skjærmen så ikke fungerer så det skal.. pluss sekkert litt div... :rolleyes:

 

er det lov å ha kompressorhorn på en vanli bil? har org. horn på rattet og kompressor på od-knappen... :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. da skal jeg mekke litt på bilen før jeg tar dn på kontroll;)

 

her jo sota framruter, et kurvelys fungerer ikke, å blinklys på skjærmen så ikke fungerer så det skal.. pluss sekkert litt div... :rolleyes:

 

er det lov å ha kompressorhorn på en vanli bil? har org. horn på rattet og kompressor på od-knappen... :titties:

 

Hahahaha, kompressorhorn på OD-knappen, *ler* nei så porno! -Det er helt utrulig hva folk bruker den knappen til ass. Personlig liker jeg best å ha 5-giret mitt på den knappen, men hva med å bygge om slik at den girer til 5 ved å trykke på knappen til hornet på rattet, og ha hornet på OD-knappen :P haha sombrero sombrero

 

-Joa.. det er da lov å ha kompressorhorn! Og riktig ja, av med sotinga på framruter + sjekk at alle pærer virker både fram & bak o.s.v + sjekk fjærene, at dem sitter ok... + sjekk eventuelt dødgang på rattet og bremsesystem, + rust, hvis alt detta er som det skal, da tror jeg ikke dem sier så mye...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, kompressorhorn på OD-knappen, *ler* nei så porno! -Det er helt utrulig hva folk bruker den knappen til ass. Personlig liker jeg best å ha 5-giret mitt på den knappen, men hva med å bygge om slik at den girer til 5 ved å trykke på knappen til hornet på rattet, og ha hornet på OD-knappen :P haha sombrero sombrero

 

-Joa.. det er da lov å ha kompressorhorn! Og riktig ja, av med sotinga på framruter + sjekk at alle pærer virker både fram & bak o.s.v + sjekk fjærene, at dem sitter ok... + sjekk eventuelt dødgang på rattet og bremsesystem, + rust, hvis alt detta er som det skal, da tror jeg ikke dem sier så mye...

hehe.. sombrero

 

jeg får ta en "siste" sjekk på bilen når jeg har fått motoren til å gå sjikkelig, før jeg drar innom hos BT...

 

menne koster det mye å få bilen vist hos BT pga jeg har byttet motor? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår