Gå til innhold

Min golf III

Ranger emnet

oyvindlm

Anbefalte innlegg

Tenkte bare jeg skulle vise frem min bil til dere andre golf-frelste som titter innom her. Ja, hva syns dere? Vil gjerne ha kommentarer på utseende, hva som bør gjøres og hva som absolutt ikke må gjøres. Vil også gjerne ha kommentarer dersom det er noe dere syns "skurrer" litt her... :)

Kjøpte bilen for ett år siden, på et tidspunkt hvor bilen ikke kunne kalles noe annet enn et stort rusthull... Men, sommeren kom snikende, og med den kom også sveiseapparatet og pussepapiret frem. Brukte hele sommeren på å pusse bil, og ga meg ikke før bilen var strøken, teknisk sett. Fra å være en haug med rust som ikke på noen måte gikk gjennom en EU-godkjenning, var bilen nå i mine øyne fantastisk, og gikk gjennom EU-kontroll med glans! Null hull... Hehe... :)

Så folkens, kommentarer?

IM000900.JPG

IM000906.JPG

IM000910.JPG

IM000914.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting som må utbedres ;) :

ikke rødt i fangeren!

Gitteret må fjernes evnt byttes i sort netting kanskje

Ikke sølv lakkert grill

Folie på lysene i fangeren? eller er de lakkerte? hva med glassklare?

Vekk med tre effektene i dashen.

Senke 80/60 ellerno

ellers så ser det ut som en pen bil! pent med hellakkerte fangere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting så må utbedres ;) :

ikke rødt i fangeren!

Ikke sølv lakkert grill

Senke 80/60 ellerno

Tror vi tenker likt morten på visse ting :p

98 mod Opel Vectra 1.6l 16v

84mod Mazda 929 2.0 (Vinterbil, solgt)

x 84 mod Golf 2 1.6 (kjørt i hjel, ribba, hoggern)

x 86 mod Golf 2 Gti (trøkt inn bak(rammeskeiv) :(

x 82 mod Vw jetta mk1 Gli (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting som må utbedres ;) :

ikke rødt i fangeren!

Ikke sølv lakkert grill

Senke 80/60 ellerno

er med på denne listen og legger til at dette er det sykeste sammensurie av farger jeg har sett i hele mitt liv på et prosjekt som ikke er ment som en spøk.. (eller er det det??)

og foresten.. kom du igjennom EU kontroll før eller etter du monterte stereoen?? ser at den fjernkontrollen er plassert dønn på airbagen.. hehe.. tenk selv hva som skjer ved en eventuell krasj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser helt grei ut den:)

Men, dropp den rødfargen i fronten, det passer rett og slett ikke inn;)

Ellers ville jeg lakkert dørhåndtakene og grillen i bilens farge, siden alt annet er lakkert.

Ville droppet hjulkapslene, og heller bare lakkert stålfelgene sort e.l. til du får lettmetall felger.

Interiøret er ikke helt min "vin", men smaken er som baken:)

Lurer på en ting: Utfra sideblink kan jeg si at bilen er før 1995, men hvorfor har den dobbel airbag og lakkerte plastdetaljer utvendig? Har du gjort det selv eller? Isåfall syns jeg du bør dele "oppskriften" med oss;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.T.i: plastdetaljer utvendig? Hva tenker du på? Dette er en -93 mod. Hva hadde du i tankene?

goatcheez: Nei, prosjektet er vel i grunnen ikke ment som en spøk, men respekterer ditt syn på saken. Ville ha en golf som INGEN andre hadde, og har bevisst nektet å la fabrikkprodusert styling entre banen. Mulig du syns dette høres dumt ut, men det er i hvert fall min intensjon. Ser ditt poeng ang. airbag og stereo. Takk.

Fint å få synspunkter! Flere spørsmål? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.T.i: plastdetaljer utvendig? Hva tenker du på? Dette er en -93 mod. Hva hadde du i tankene?

Alle Golf før 95 har/hadde sorte sidelister og toppen på støtfangerne er/var også sort. Så derfor lurer jeg på om du har gjort dette selv eller?Altså om du har pusset ned og lakkert listene?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.T.i: Stemmer nok det ja. Pusset ned og lakkerte listene samtidig som jeg lakkerte bilen. Er ikke så veldig vanskelig egentlig, man må bare være forsiktig med delene like etter at man har lakkert, for at lakken ikke skal sprekke opp. Men jeg hadde oppi mykningsmiddel i lakken, så faktum er at plasten vil nå komme til å sprekke før lakken gir etter. Men ja, har gjort det selv. Syntes det så best ut med hellakkert bil. Er du ikke enig?

De doble airbagene var der når jeg kjøpte bilen, så det er ikke noe jeg har tuklet med. Men, etter min kunnskap ang. min bil, så har den vært slik helt i fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.T.i: Stemmer nok det ja. Pusset ned og lakkerte listene samtidig som jeg lakkerte bilen. Er ikke så veldig vanskelig egentlig, man må bare være forsiktig med delene like etter at man har lakkert, for at lakken ikke skal sprekke opp. Men jeg hadde oppi mykningsmiddel i lakken, så faktum er at plasten vil nå komme til å sprekke før lakken gir etter. Men ja, har gjort det selv. Syntes det så best ut med hellakkert bil. Er du ikke enig?

De doble airbagene var der når jeg kjøpte bilen, så det er ikke noe jeg har tuklet med. Men, etter min kunnskap ang. min bil, så har den vært slik helt i fra fabrikken.

Helt enig, det ser best ut med hellakkert bil, spesielt på lyse farger, som på din og min.. Jeg tror jeg skal begynne å pusse på mine lister faktisk:D

Angående det med airbagene: Jeg tok meg den frihet og sjekket registreringsnummeret ditt, der sto det 92/93 modell Gl, altså samme som min, derfor jeg spekulerte skjønner du;) Men, da har jeg lært noe nytt.. For min har ikke airbag og er en 92modell, mens din da mest sannsynlig er en 93modell og har da airbag som standard utstyr..

Men, hvilken planer har du for bilen?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider