Gå til innhold

Innsugsmanifoil

Ranger emnet

von

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har bare et lite spørsmå.. Jeg skal skifte pakningen mellom blokka og innsugsmanifoilen på min Golf I med 1,5 motor. Er vel ingen her som har lyst til å bare ta en rask gjennomgang på hvordan jeg bør gjøre dette (ikke no sånn detalj asså). Vet noen hvilket moment jeg skal trekke til boltene med? Skal jeg bare bruke en ny pakning eller burde jeg også bruke no pakningslim?

På forhånd takkk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

somregel så er det ikke brukt noe lim her -selv om det kanskje kan virke sånn når du tar av den gamle. hender pakningen har smeltet litt utover og sitter gjerne fast i ruglene i aluminiumen i manifoilen. jeg har aldri brukt no spesiellt moment når jeg har dratt til et innsug, selv om det sikkert er lurt. finnes helt sikkert en tabell. hør med møller, eller se i en haynes bok e.l. det som kan være greit er å dra til boltene utover, begunn med skrune i midten, og jobb deg utover mot hver ende

har aldri sett et innsug til en 1,5 lit, men fremgangsmåten er den samme

bl%e6.JPG

Kjør hardt , kjør stil

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Skal jeg altså legge ned den tgningen din til høyre? Skal jeg bare stramme sånn passelig da... eller? Har Haynes men finner ikke momentet i den.. Er dette lett å gjøre ovenifra eller burde jeg ha en bukk? Må jeg fjerne mye for å komme til?

Her er bilde av pakningen jeg kjøpte i går:

innsug.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ikke så hallande gæli ut med 25nm nei. står i haynes at det er det innsugsmanifoilen på min G60 skal dras til med.

tegningen min blir feil når du har sånnt innsug. )var egentlig bare ment som et eksempel.

du kan foreksempel gjøre det slik

innsug.jpg

Kjør hardt , kjør stil

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider