von Skrevet Mars 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2005 Heisann! Har bare et lite spørsmå.. Jeg skal skifte pakningen mellom blokka og innsugsmanifoilen på min Golf I med 1,5 motor. Er vel ingen her som har lyst til å bare ta en rask gjennomgang på hvordan jeg bør gjøre dette (ikke no sånn detalj asså). Vet noen hvilket moment jeg skal trekke til boltene med? Skal jeg bare bruke en ny pakning eller burde jeg også bruke no pakningslim? På forhånd takkk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Mars 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2005 somregel så er det ikke brukt noe lim her -selv om det kanskje kan virke sånn når du tar av den gamle. hender pakningen har smeltet litt utover og sitter gjerne fast i ruglene i aluminiumen i manifoilen. jeg har aldri brukt no spesiellt moment når jeg har dratt til et innsug, selv om det sikkert er lurt. finnes helt sikkert en tabell. hør med møller, eller se i en haynes bok e.l. det som kan være greit er å dra til boltene utover, begunn med skrune i midten, og jobb deg utover mot hver ende har aldri sett et innsug til en 1,5 lit, men fremgangsmåten er den samme Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
von Skrevet Mars 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2005 Takker for svar! Skal jeg altså legge ned den tgningen din til høyre? Skal jeg bare stramme sånn passelig da... eller? Har Haynes men finner ikke momentet i den.. Er dette lett å gjøre ovenifra eller burde jeg ha en bukk? Må jeg fjerne mye for å komme til? Her er bilde av pakningen jeg kjøpte i går: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
von Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Hei Det var en som sa til meg at jeg måtte tømme kjølesystemet før jeg skiftet pakningen.. Er det riktig? Ingen som har en normal tegning på tilltrekningsrekkefølge? Kan det stemme at momentet for tiltrekning er 25Nm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 høres ikke så hallande gæli ut med 25nm nei. står i haynes at det er det innsugsmanifoilen på min G60 skal dras til med. tegningen min blir feil når du har sånnt innsug. )var egentlig bare ment som et eksempel. du kan foreksempel gjøre det slik Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg