Gå til innhold

morsomme ting jeg kan gjøre med min 16v?

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

jeg sitter her med en 95% strøken 1987 modell gti 16v, tyskimport(desember 99'), med PL motor(og kat , ihvertfall en liten stund), ABS bremser, servo, men ellers lite utstyr.

 

Har kommet så langt at jeg har satt på nye hjul, cromodora race med goodyear F1(nye modellen, ikke asiadekk).

det satt på gule koni når jeg kjøpte bilen, men ikke andre fjærer enn standard. Bilen fikk i løpet av to dager KN filter i orginalboks, med luka på siden fjernet..

Det gamle MOMO champion rattet mitt ble satt inn(fra den forrige golfen..).

eksosanlegget gikk nesten med en gang(ikke så rart, siden dette var orginal anlegget... satte på nytt anlegg.. 2,5" fra kat og bakover..

nå har jeg dermed en helt brukbar bil, men det mangler noe...

Er ikke veldig intressert i stereoanlegg osv.. putter heller de pengene i ytelse..

 

Dette har jeg planer om og gjøre ganske snart:

90 fangere(og lakk selvsagt, hater folkk som kjører rundt med ulakka fangere.)

Eibach senkefjærer(tenkte på 1,5cm ned fra standard 16v høyde..)

har lyst til og sette inn to rallystoler som en kompis har stående og støve ned.. og i samme slengen sette inn et "rallyratt" typ momo 078 eller 02.

utvendig blir det eller ikke no mer en og bygge om til enkeltlys grill, og emblemløs front.

 

Så... Motor og drivverk...

har fiksa meg et sett G60 bremser, som skal på nå snart..dette har jeg inntrykk av at er et must, før videre modding??

 

Men, jeg vil ha mer effekt...

har lekt med tanken på og sette inn en 9A motor... med trimkammer, grenrør , og eventuellt beholde orginal innsprut.. da jeg ikke har lyst og begynne med en voldsom ombygging av elektronikken...

PL motoren kan jo chippes... Bør jeg få den justert opp mot et eventuellt motorbytte?? kan ihvertfall justere bensingmengde og tenning for større motor??

Noen som har noen gode tips om hva jeg bør gjøre for og få mer fart i kjerra.. ...???

Skal forresten på diverse VW-audi club treff...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by hfracing

jeg sitter her med en 95% strøken 1987 modell gti 16v, tyskimport(desember 99'), med PL motor(og kat , ihvertfall en liten stund), ABS bremser, servo, men ellers lite utstyr.

 

(klippe bort masse om modifikasjoner)

 

Men, jeg vil ha mer effekt...

har lekt med tanken på og sette inn en 9A motor... med trimkammer, grenrør , og eventuellt beholde orginal innsprut.. da jeg ikke har lyst og begynne med en voldsom ombygging av elektronikken...

PL motoren kan jo chippes... Bør jeg få den justert opp mot et eventuellt motorbytte?? kan ihvertfall justere bensingmengde og tenning for større motor??

Noen som har noen gode tips om hva jeg bør gjøre for og få mer fart i kjerra.. ...???

Skal forresten på diverse VW-audi club treff...

 

Hei.

 

Det morsomste du kan gjøre er å montere turbo. Men hvis du skal bytte motor vil jeg anbefale en 2.0 16v motor fra Golf 3 (ABF). Monterer du datasprut og tenning på denne, vil du kunne få opp mot 190 hk.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting, hvordan er høyden på den motoren du nevner.. vet det finnes to typer(ihvertfall det jeg har hørt), hvorav den ene er lik som den jeg har nå, med tanke på høyde osv(tenker da spesiellt på høyde mot eksosmanifold osv.)

 

ingen som kjenner noen som sitter på en 2.0 16v motor fra VW??

 

 

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

en ting, hvordan er høyden på den motoren du nevner.. vet det finnes to typer(ihvertfall det jeg har hørt), hvorav den ene er lik som den jeg har nå, med tanke på høyde osv(tenker da spesiellt på høyde mot eksosmanifold osv.)

 

ingen som kjenner noen som sitter på en 2.0 16v motor fra VW??

 

 

Høyden skal være lik den. Motorrommet på en Golf 3 er jo ikke noe dypere enn på en Golf 2.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Ganske sjelden å se 2,0 litere til salgs. Masse 1,8l derimot.

Hvofor ikke gå for en G60. De begynner vel å bli ganske billige nå.

Skal ikke store anstrengelser til for å få over 200hk.

 

En G60 blokk med en 16v topp og datasprut er jo en god løsning (og helst turbo isteden for G-lader'n) Men er jo kult med sugemotor på 190hk da :)

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Er G60 blokken forsterket i forhold til KR eller PL blokken da?

 

Begynner for å bli dyrt med datasprut.

Får jo ganske mye for pengene hvis en går for G60 med digifant.

 

G60 blokka har jo smidde lavkomp.stempler, begge har underspyling av stemplene. KR og PL har drevet om oljepumpa og en bredere reg.reim.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Tror ikke de stemplene kan brukes sammen med 16v toppen. Har hørt at en da fikk en komp på rundt 6 og noe. Må nok inne med andre stempler tror jeg.

 

Bytte til noen lenger råder da. Er forbrenningsrommet i 16v-toppen så mye større?

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Vet ikke. Husker ikke hvordan 8v forbrenningsrommet så ut. Synes å ha sett dette diskutert på vwaudi-club group. Var visst ikke Bolt-on.

 

hmm, kompresjonen vil nok bli lavere ja, men det skal da passe. 16v-toppen passer da rett på gti-blokka i allefall.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sterkere stempler i G60, men de er ikke smidde.

 

En G60 motor med turbo går bra det. Den tunge Rallye'n min gjorde 0-100 på ca 6 sek når jeg kjørte på 1.1 bar. Var ikke noe problem å legge den ut litt på vått føre. morro det.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres gøy ut med turbo osv, men jeg regner med at jeg holder meg til sugemotor på denne bilen...

liker responsen på sugemotorer også da.. har ikke no særlig lyst til og bygge om hele greia for og sette in G60..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

høres gøy ut med turbo osv, men jeg regner med at jeg holder meg til sugemotor på denne bilen...

liker responsen på sugemotorer også da.. har ikke no særlig lyst til og bygge om hele greia for og sette in G60..

 

Da må det jo bli 2.0 16v med datasprut :)

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår