Gå til innhold

morsomme ting jeg kan gjøre med min 16v?

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

heisann.. det der hørtes moro ut, jatakk, jeg tar begge deler jeg....med grenrør(og fjerning av kat, pluss KR kammer, luftfilter og 2,5" eksos så begynner det og smake fugl...

trenger bare en 2.0 underdel eller hele motorn..

 

hva slags grenrør er detta?? merke?

pris for grenrør ? kammer?

Jeg holder til på skedsmo, så det er ikke lange biten ned till Askim...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

heisann.. det der hørtes moro ut, jatakk, jeg tar begge deler jeg....med grenrør(og fjerning av kat, pluss KR kammer, luftfilter og 2,5" eksos så begynner det og smake fugl...

trenger bare en 2.0 underdel eller hele motorn..

 

hva slags grenrør er detta?? merke?

pris for grenrør ? kammer?

Jeg holder til på skedsmo, så det er ikke lange biten ned till Askim...

 

Det spørs vel om du kan forvente noen revolusjon i økning av hestekrefter...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, forventer ingen revolusjon heller da.. er ikke første bilen jeg holder på med, og vet fra før at grenrør osv ikke hjelper all verden... men man må jo begynne et sted, eller hva???

Noe er løst inni katten min, så den må nok av uansett, og hvorfor ikke da sette på et grenrør når man først er i gang....

kan vel ikke skade, eller???

litt må det da hjelpe... 129 orginalt i min, mens den uten kat, og med KR kammer har 139.. trekke fra noen hester som er på beite(ikke ny bil)..

 

Allt hjelper...

har egentlig lyst på bedre kammer enn KR kammer, men....

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

hehe, forventer ingen revolusjon heller da.. er ikke første bilen jeg holder på med, og vet fra før at grenrør osv ikke hjelper all verden... men man må jo begynne et sted, eller hva???

Noe er løst inni katten min, så den må nok av uansett, og hvorfor ikke da sette på et grenrør når man først er i gang....

kan vel ikke skade, eller???

litt må det da hjelpe... 129 orginalt i min, mens den uten kat, og med KR kammer har 139.. trekke fra noen hester som er på beite(ikke ny bil)..

 

Allt hjelper...

har egentlig lyst på bedre kammer enn KR kammer, men....

 

Noe hjelper det nok ja :) Er katten løs så er den jo defekt og kan "stenge" for eksosen. Skader jo ikke med et grenrør nei. Får jo kvassere kammer til 16v, men det koster jo litt. De fleste hestene ligger i justering av sprut og tenning, noe som er vanskelig med k-jetronic. Men blir jo dyrt med datasprut...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo KE-jetronic, som faktisk kan chippes for og endre bensinmengde og tenning, i motsetning til den vanlige K-jetronicen som sitter på de fleste 16v golfer her da... det er ihvertfall det de sa hos forrsberg i sverige i den store artikklen de hadde om sin 16v golf 2 prosjektbil....

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med vassere kammer enn de til KR er at de mister alt formye bunndrag. v Kr motoren er turtallsvillig nok egentlig.

 

Eneste problemet er at nå ligger grenrøret i Trondheim. Vet ikke hva slags merke det var, men det ser bra ut. Med skikkelig kollektor og greier.

 

Er ikke sikker på pris for dette. Send meg en PM så kan vi sikkert bli enige om noe.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

jeg har jo KE-jetronic, som faktisk kan chippes for og endre bensinmengde og tenning, i motsetning til den vanlige K-jetronicen som sitter på de fleste 16v golfer her da... det er ihvertfall det de sa hos forrsberg i sverige i den store artikklen de hadde om sin 16v golf 2 prosjektbil....

 

Jeg sier jo ikke at det ikke går, men det blir fort dyrt. Alt går :) Da må du chippe begge styreenhetene og chiptrimming av en sugemoter på 1.8 liter gir ikke store resultater. Med nye kammer, grenrør og eksos, luftfilter og chipper mappet til din motor kan det nok bli bra, men da vil det nok også koste mye penger. Men du har jo fortsatt ikke sekvensiell innsprøyning...

 

Jeg kjører faktisk med tenningsstyreenheten fra en PL-motor på min bil, ikke optimalt, men det fungerer.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

Problemet med vassere kammer enn de til KR er at de mister alt formye bunndrag. v Kr motoren er turtallsvillig nok egentlig.

 

Thomas har et godt poeng her. Skal du ha kammer for å få ut mye effekt, blir bilen mindre kjørbar. Effektkurven vil flyttes enda høyere.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se.. kort sammendrag....

sette in KR kammer. på med grenrør(hvis det finner veien fra t.heim), av med katalysator..

Er ikke intressert i og flytte effektkurva altfor mye, 1.8 16v har jo ikke verdens råeste bunndrag da...

Synd jeg ikke har skikkelig med kroner.. da hadde jeg nok blitt nødt til og bygge med turbogolf jeg også...

Eneste mått være hvis jeg kom over en 2.0 motor til den, men det er ikke no stress...

Får heller da bruke litt tid og kroner på gode kjøre egenskaper(bedre)..

Hva vil dere foreslå som neste trinn på stigen hva angår kjøreegenskaper??

bilen sitter på 195x50x15" goodyear F1(nye modellen) på cromodora felger. Har standard foringer, gule konidempere, og desverre orginalfjærer(vil bytte til eibach tror jeg.Brukbare??.

bremser er straks i boks, vet ikke hva slags klosser jeg skal ha enda da...

 

Er det direkte flaut og komme på banetreff med 1.8 16v golf med bittelittegrann trim? sålenge bilen har kjøreegenskaper og bremser i god stand, så kan det vel være moro for det??

 

 

 

Eneste som er et krav er at jeg må kunne henge av kompisens 106Rallye..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får senket den 60 mm eller noe, så hjelper det på. Med skikkelige bremser og sånn passe understell, kan du greit holde følge med en del grommere biler med den. Bytter du til F.eks powerflex foringer så hjelper det en god del også. bilen blir litt fastere igjen. Bytte av krengningshemmere gjør også underverker for kjøreegenskaper. Stabilisatorstag oppe er mest for pynt.

 

Hadde 16v før, og var morro på bane det. Den veier jo ikke så mye. Rallye'n min veier jo 300kg mer. Kjørte ifra orginale g60'er med bilen min.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

Er det direkte flaut og komme på banetreff med 1.8 16v golf med bittelittegrann trim? sålenge bilen har kjøreegenskaper og bremser i god stand, så kan det vel være moro for det??

 

Er jo ikke flaut å komme med en litt trimma 16v golf, er ikke noe i veien med å ha det gøy på bane med den. Men ikke forvent deg noe revolusjon i hk med kr-kammer, grenrør og fjernig av katalysator. Det er ikke snakk om mange hestene...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm gjorde mer med bilen i dag, selv om det ikke var no gøy.. fikk tidenes største steinsprut på e6 mellom skedsmokorset og lørenskog i går.. slo hull på lykta(på størrelse med ei krone, og delte lykteglasset i to deler.. .. bra den ikke treff lakken eller frontruta.. :)

 

så da ble det nye lykter(fik en grunn til og bytte den andre og , kan ikke ha en ny og en gammel lykt..

 

Nå er alle bremsedelene i hus.. noen tips før jeg går på og bytte bremser?? begynner med skiver og klosser bak, i morgen tror jeg... noen spesiell måte og klemme in caliperene bak på? De er jo ganske sære de greiene der...

har nye skiver, lager og klosser..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sleit med og få løs bremsecaliperene bak ja... byttet nå da... kjøpt nytt ratt har jeg gjort også... momo rallygreie.. ga mindre enn jeg fikk for det gamle... hehe

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med renovering av vw 16v topper(eller lignende).. min bil ryker litt blått ved skikkelig pådrag.. tror ikke det er stempelringer , da motoren har komp innenfor de grensene vw har satt..(skulle ikke den blitt lavere ved busta ringer?).. uansett, bilen har 170000km på nakken, og det sies at det er vanlig at ventiltettinger blir utslitt ved ca den kmstand+-noe..

 

Skal gjøre jobben selv.. Har gjort tilsvarende på volvo 240..

 

Hvis jeg først har toppen av, er det nomer jeg burde gjøre med den? smothe ut noen grader osv i innsugskanaler osv?? planslipe?

Skal bygge opp igjen toppen med nye ventil løftere(tikker en smule) og andre kammer.

 

Alle tips tas i mot med takk... (det gjøres også tips om 2.0 16v motor i god stand...Bytte hele driten)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår